DDB София стана рекламна агенция на "Глобул"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

DDB София стана рекламна агенция на "Глобул"

След смяната на собствеността в "Глобул" Telenor избра и нови рекламни партньори

DDB София стана рекламна агенция на "Глобул"

NEXT-DC ще поеме дигиталното обслужване на мобилния оператор

Мария Манолова
12642 прочитания

След смяната на собствеността в "Глобул" Telenor избра и нови рекламни партньори

© Надежда Чипева


DDB София вече ще се грижи за рекламното обслужване на "Глобул", а NEXT-DC става дигитална агенция на мобилния оператор, съобщиха от компанията. Двете агенции поемат обслужването на телекома след конкурс, който се проведе в последните няколко седмици. За медиа купуването на "Глобул" пък от началото на годината се грижи PHD, която заедно с DDB София е част от групата OMD.

Изборът на "Глобул"

Конкурсът на "Глобул" започна през юни с фазата "credentials" (доказване на опит). До втория етап в състезанието на рекламно обслужване достигнаха досегашната агенция Ogilvy, спечелилата DDB, както и noble graphics и reforma. На 21 юли агенциите трябваше да презентират творческите си идеи.

Освен NEXT-DC, за digital проектите на "Глобул" се бориха и ilyan.com,  E-act Digital Agency и "Вирус креатив студио". "Критериите за оценка на кандидатите включваха цялостната им работа в стратегическо и креативно направление, както и представянето на екипите им в конкурса," коментират от "Глобул".

Досега Ogilvy София създаваше творческите идеи за бранда "Глобул", а Mindshare (също от групата на Ogilvy) се грижеше за медийното планиране и купуване. През септември 2012 г. в агенцията дойде нов творчески директор - Ана Стилианаки, след което Ogilvy спечели и множество номинации и награди за работата си за мобилния оператор. Очакваше се обаче "Глобул" да направи конкурс и да потърси нов рекламен партньор, след като стана собственост на норвежката Telenor миналото лято. От началото на годината телекомът обновява мрежата си, а с приключването на този проект е много вероятно и да се ребрандира. За този процес би отговаряла DDB София.

До преди година DDB работеше за магазина за мобилни устройства Handy. Различните клипове в кампанията "Стаята на Handy" спечелиха на агенцията награди на няколко поредни издания на конкурса за рекламна креативност ФАРА. DDB София стана и творческа агенция на годината през 2012 г. и 2013 г. до голяма степен благодарение на успешната си работа за Handy.

През 2009 и 2010 г. DDB работеше с Mtel и също стана агенция на годината с кампанията "Niki surf the nation".

Пренареждане и в "Мтел" и Vivacom

С решението на "Глобул" приключва и най-интригуващият сезон за рекламата на мобилни оператори от доста време насам. През пролетта стана ясно, че и трите телекома ще организират конкурси за нови партньори. Vivacom го направиха първи, като основната конкуренция беше между агенциите New Moment, reforma, noble graphics и Publicis. Въпреки че фаворитите бяха reforma и noble graphics, операторът избра да остане с досегашната си агенция New Moment New Ideas Company.

За сметка на това "Мтел" избра да прекъсне едно от най-дългогодишните партньорства в рекламната индустрия - работата си с Demner, Merlicek & Bergmann (DMB). В конкурса на най-големия мобилен оператор бяха поканени DMB, Publicis, noble graphics, The Smarts, Saatchi&Saatchi, Graffiti BBDO. От 1 юли операторът избра да работи с независимата The Smarts. "Имахме нужда да проверим и сверим стратегическото мислене и креативността на настоящата ни агенция с други алтернативи," коментира тогава пред "Капитал" директорът "Маркетинг комуникации" в "Мтел" Петя Стоянова. Няколко седмици по-късно компанията смени и ПР и дигиталната си агенция. All Channels Communications Group поема тези дейности от "Грейн адвъртайзинг" на брата на Тодор Батков - Мартин Батков, която работеше за "Мтел" от 1998 г. Graffiti BBDO пък за кратко беше digital агенция на бранда след конкурс в края на 2013 г. 

DDB София вече ще се грижи за рекламното обслужване на "Глобул", а NEXT-DC става дигитална агенция на мобилния оператор, съобщиха от компанията. Двете агенции поемат обслужването на телекома след конкурс, който се проведе в последните няколко седмици. За медиа купуването на "Глобул" пък от началото на годината се грижи PHD, която заедно с DDB София е част от групата OMD.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    marketologist avatar :-|
    marketologist

    Малко пояснение: явно "Ди Ди Би" (пиша я така, понеже не давате латиница) е избрана за ТВОРЧЕСКА рекламна агенция на Глобул. Медийната е "Пи Ейч Ди", а дигиталната - "НЕКСТ Ди Си". Защо пояснявам? Защото поне към 80% от рекламния бюджет ще отиде за закупуване на медийно време и място, и медиа планиране, т.е. ще мине през Пи Ейч Ди, а не през другите две. Пи Ейч Ди е от групата Оу Ем Ди, както и Ди Ди Би, но нещо не вярвам да я владее критското гърче Анджело (не обичаше да го наричат Ангелос, както са го кръстили) Парасхакис, което уж командва Ди Ди Би.
    Значи, повечето пари са се отдалечили от Краси Гергов, който, след като съвсем в началото на прехода беше поставен от БКП и ДС да командва рекламата в България, днес владее Огълви енд Мейдър (България) - бившата творческа агенция на Глобул, както и нейната медийна агенция Майндшеър (България), а косвено и Ди Ди Би (както впрочем и поне 2/3 от българския рекламен пазар и агенциите).
    Хубаво, защото Гергов е нагъл профан, а Парасхакис - трескаво деен параноик с мания за величие (вероятно вече посмачкана от българската му съпруга, взета на времето от дипломатическия клуб, с която си имат и поне 2 (не ги следя) дечица), усвоен от червената БГ-мафия преди 10 г.

  • 2
    zhelez avatar :-|
    Жижо


    До коментар [#1] от "marketologist":

    забрави да кажеш, че също така е и илюминат

  • 3
    marketologist avatar :-|
    marketologist

    До коментар [#2] от "Жижо":

    Кой да е илюминат? Гергов ли? Ами, ако при тях взимат манекени от ДС, може и да е.

  • 4
    indeo avatar :-|
    id

    Глобул е много зле!

  • 5
    sstefanivanov80 avatar :-|
    stefan_ivanov

    Според мен нещата стоят така:г-жа Тупарева и Чучков Брадърс са им правели рекламите на Глобул.

  • 6
    harald_blatand avatar :-|
    Harald Blåtand

    Каквото и да става в БГ рекламата ще е малка и провинциална. Всички тези "светила" на рекламата които се подвизават в София в Дубай или Абу Даби няма да минат и за секретарки.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK