С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 15 авг 2014, 15:42, 10110 прочитания

Дидие Щосел: С влизането на Nielsen динамиката на българския телевизионен пазар ще се промени

Главният изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Профил
Дидие Щосел е главен изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" от 2012 г. Преди да заеме този пост, е заместник-председател на борда на директорите на "Нова тв" от 2009 г. Бил е председател на борда на директорите на "Болкан медия груп" в периода между 2007 и 2009 г.

През 2002 г. той учредява Apace Media – дружеството, чрез което осъществява инвестиционната си стратегия в България. Дидие Щосел е председател на борда на Eastern European Media Holdings S.A., дружеството, което притежава 5% от акциите в "Нова тв".

Има магистърска степен от INSEAD и е специализирал управление на институциите в ЕС в университета ENA в Париж. Преди пристигането си в България през 2005 г. е заемал различни позиции в организации в Лондон, включително позицията главен изпълнителен директор на "HSBC Инвестиционно банкиране".
От октомври "Нова тв" ще работи с рейтинговата агенция "Медиарисърч". Виждате ли риск в това? На практика се изправихте срещу целия пазар и поведохте тежка битка за налагане на нова пийпълметрична агенция. Защо? На какво разчитате?

Предлагам да говорим за Nielsen, защото това е правилната дума, която трябва да използваме. Това е всъщност голямата новина от преди три седмици, че на българския пазар стъпи голяма компания като Nielsen (международна компания за маркетинг и медиа проучвания, която купи 51% от агенцията за рейтинги "Медиарисърч" – бел. ред.). Това според нас напълно променя картината и динамиката на българския пазар. За пръв път в България започва да работи рейтингова агенция, която е собственост и е контролирана от един от световните лидери в този бизнес – измерването на телевизионна аудитория. За мен това е важна новина и би трябвало тя да е такава за всяка рекламна агенция, за всеки рекламодател и телевизия на този пазар.


Що се отнася до MTG и в частност до "Нова", ние винаги сме били последователни в нашите действия и послания, свързани с измерването на телевизионната аудитория. Винаги сме твърдели, че една такава система трябва да бъде притежавана от световен лидер с доказан авторитет. Да бъде надеждна, да разполага с най-новата и модерна технология, която да може да измерва кросмедийни кампании – телевизия и интернет. Да може да ни предоставя данни за медийно потребление на допълнителни екрани - лаптопи, таблети, мобилни устройства. Защото навиците на аудиторията се променят, пазарът също. Модерна пийпълметрична система ще позволи на рекламодателите да оптимизират своите кампании за различните видове медии.

Както вече споменах, след влизането на Nielsen на българския пазар това буквално слага точка на дискусията. Смятам, че всяка голяма рекламна агенция или телевизия би могла да направи същия избор и много бързо и без колебание да избере да работи с най-известната в света компания за измерване на аудиторията. Тази инвестиция на Nielsen е много добра новина за бъдещото развитие на пазара, защото установява 100% доверие в данните.

Сигурен съм, че сега много играчи на пазара ще преосмислят решението си, с коя агенция да работят, защото вече е трудно да обясниш защо не работиш с компанията, световен лидер (с 6 млрд. долара оборот). CME (компанията собственик на bTV - бел. ред.) в Чехия работи с тях, а техният главен акционер (Time Warner), мисля, също ще работи с Nielsen в САЩ.



Всичко това ме кара да се усмихвам, когато някой се опитва да разпространява информация, че смяната на рейтинговата агенция е "проект на "Нова". Nielsen е компания със световна репутация, листвана на Нюйоркската фондова борса, и трябва да им отдадем заслуженото доверие. По отношение на това дали има риск - не смятаме, че има риск. Всеки маркетингов директор или директор на рекламна агенция, когато отидат при шефовете си и кажат, че рейтингът според Nielsen е X - Y – Z, техните мениджъри ще го възприемат веднага като факт, защото нямат никакво основание за съмнение. За да може да се развива, рекламният пазар трябва да използва система, която да не се подлага под съмнение от никого. Компания - световен лидер в тази област, гарантира на всеки точно тази сигурност.

Научихме че през септември Nielsen ще публикува резултатите от одит, който правят на пийпълметричната система, за да се уверят, че тя отговаря на международните им изисквания и стандарти. След стъпването на Nielsen на българския пазар вярваме, че решението ни за смяна на пийпълметричната система е било правилно, искрено се надяваме че този одит също ще го потвърди.

В крайна сметка всичко отново опира до доверието. То е най-важното нещо, с което трябва да се ползват пийпълметричните агенции. Ако трябва да бъда директен – да, имаме по-голямо доверие в международна компания с доказана репутация, която да измерва нашите рейтинги, отколкото в ГАРБ.

MTG работи с "Медиарисърч" в Чехия, a и други страни през последните 10 години и е много доволна от това партньорство и от самата технология за измерване на телевизионния рейтинг.

Телевизионният рекламен пазар в България изглежда, че спада през първата половина на тази година. (По данни на вашия основен конкурент CME спадът е от около 4%.) В някои от другите страни от Централна и Източна Европа обаче това не е така - в Чехия има 8% ръст, в Румъния - 4%, в Хърватия - 9%...

- Когато става въпрос за резултати, бих искал да споделя, че финансовите резултати на MTG и "Нова броудкастинг груп" за първото полугодие на 2014 са много добри, "Нова" отбеляза ръст на приходите си от общо 26% спрямо същия период на 2013 г.

Ако погледнете развитието на рекламния пазар през тази година, през първата половина на 2014 г., според нас рекламният пазар не се е променил – запазва същите нива, както първите шест месеца на 2013 г. Добрата новина все пак е, че пазарът на телевизионната реклама е стабилен (+/– 1%) и ако вземем само търговската реклама и извадим рекламните кампании, финансирани от държавата (миналата година имаше много сериозна кампания за дигитализацията), той дори отчита ръст. Смятам, че телевизиите са добър индикатор как се развива икономиката. Ако компаниите имат добри резултати, маркетинг директорите се чувстват спокойни да инвестират повече в реклама. Тези данни корелират много добре с цифрите, които виждам и в продажбите на дребно – самите вие сте видели, че през първите шест месеца на годината те са добри - има нарастване между 2 и 5%. Както казах, има ръст и в търговската реклама. Това важи за всяка индустрия, ако имаш пълно доверие във валутата, която получаваш, и ако можеш да подобриш измерванията си по отношение на достиганата аудитория в телевизия и интернет, имаш аргумент да харчиш повече, защото можеш да дадеш реално цифрово изражение на ефектите, които получаваш, да имаш възвращаемост.

Затова инвестирахме толкова усилия. През последните четири години се опитвам да убеждавам всички, че в България трябва да влезе голяма мултинационална компания, на която всички участници да имат доверие. Тя да инвестира в качествена технология, която добре да измерва кросмаркет кампании, защото по този начин хората ще имат по-голяма доверие и съответно ще бъдат мотивирани да харчат повече пари за отделните платформи. Мисля, че вече се случва това, към което се стремим от доста време.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 389 прочитания

"Репортери без граници" призова Европарламента да защити българските журналисти 3 "Репортери без граници" призова Европарламента да защити българските журналисти

В отворено писмо международната организация настоява властите да спрат систематичните си заплахи към медиите

14 фев 2020, 2246 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама (21 август)

NEXT-DC вече работи за Globul и Brown-Forman; интернет се използва повече през мобилни устройства, откокото през настолен компютър във Великобритания; Google и Facebook следят кои реклами водят до покупка или телефонно обаждане

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.,

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10