С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 сеп 2014, 18:51, 2334 прочитания

Какво се случи досега на #ФАРА2014

Всичко по-важно от първите два дни на фестивала за рекламна креативност в Албена

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Повече "не" и по-малко "да". Така преминава вторият ден от гласуването на рекламния фестивал ФАРА. Събитието започна вчера и ще продължи до 13 септември, за да отличи най-интересните и креативни рекламни послания на 2014г.

Днес двете журита на фестивала - за творчески и медийни кампании гласуват в шест категории: "Дигитални кампании", "Медийни кампании", "Филм - тв и кинореклама", "Филм - други форми". "Интерактивни кампании" и "Събития". Рекламите, които получат над 50% от гласовете на съдиите получават шанса да се състезават до финалния кръг на конкурса. В края на деня изглежда, че между 25 и 30 (списъкът на организаторите все още не е финален и има заявки с равни гласове "да" и
"не") от общо 80 заявки ще продължат напред (виж целия списък по-долу).


Най-много успешни заявки има в категория "Медийна кампания", където осем от общо 16 кампании са одобрени от журито в първия етап. В "ТВ и кинореклама" пък едва седем от 30 проекта ще стигнат до финал.

"Очаквам повече неща, които водят към добро. Неща, които не говорят за себе си, че са само реклама. Тоест ако продаваш някакъв продукт, да не говориш за него, а да направиш така, че на хората да им стане по-хубаво," коментира в интервю за "Капитал Daily" председателят на творческото жури на фестивала Йордан Жечев от DDB Sofia, Мария Тодорова, която е основател на NEXT-DC и председател на медийното жури пък ще търси в заявките местен инсайт, съобразяване с продукта, с потребителите и вдъхновяващо послание, което да е значимо за хората. (Четете цялото интервю с нея в утрешния брой на "Капитал Daily")

Тук може да следите всички мнения за ФАРА в Twitter:





Всички кампании, които преминават (по първоначални данни) във втория кръг на състезанието:

Дигитална реклама (общо 8 заявки):

"За 5 лева – толкова!" - агенция All Channels: ДА 4 НЕ 3
"Futurestarter" - агенция Mindshare: ДА 5 НЕ 1
"Heineken: #80kmtospace" - агенция NEXT-DC: ДА 5 НЕ 1
(под въпрос) "Телевизори за гледане агенция" - Saatchi & Saatchi: ДА 3 НЕ 3
(под въпрос) "6 от 10" - агенция reforma: ДА 3 НЕ 3

Медийна кампания (общо 16 заявки):

"Пуши в мир" - агенция Noble Graphics: ДА 6 НЕ 0
"Сбъдни желание" - агенция reforma: ДА 4 НЕ 2
"Скучната работа убива" - агенция BBDO Group/Media Direction ОМД: ДА 5 НЕ 2
"SPRITE GRAFFITI FEST 2014" - агенция FOUR PLUS: ДА 6 НЕ
"Heineken: #80kmtospace" - агенция NEXT-DC: ДА 5 НЕ 1
"Билет" - агенция Optimum Media OMD: ДА 6 НЕ 1
"Heineken: The better halves" - агенция NEXT-DC: ДА 5 НЕ 1
"Добротворци" - агенция ЗЕНИТ АДВЕРТАЙЗИНГ: ДА 4 НЕ 3

ТВ и кинореклама (общо 30 заявки)

"Краварка"- агенция reforma: ДА 9  НЕ 0
"Жилищен блок" - агенция reforma: ДА 7  НЕ 3
"Шампионска лига" - агенция The Smarts: ДА 8 НЕ 2
"Мтел Трансфер, част 1" - агенция DM&B София: ДА  6  НЕ 5
"Война, Мексико, Джедаи" - агенция DDB Sofia: ДА 10 НЕ 0
"Дневник на българската действителност" - агенция Noble Graphics: ДА 10  НЕ 0
"Няма с какво да се гордееш" - агенция Ogilvy Group: ДА 8  НЕ 2
(под въпрос) Да помогнем на природата" - агенция Ogilvy Group: ДА 5 НЕ 5

Други филмови форми (общо 8 заявки):

(под въпрос) "Портрет на чинийка" - агенция Tribal Worldwide София: ДА 5 НЕ 5
(под въпрос) Паметник на незнайния доброволец" - агенция Noble Graphics: ДА 5 НЕ 5

Интерактивна кампания (общо 11 заявки):

"Heineken: The new star" - агенция NEXT-DC: ДА 10 НЕ 0
"БИЛЕТ" - агенция DDB Sofia: ДА 8 НЕ 2
"Heineken: #80kmtospace" - агенция NEXT-DC: ДА 10 НЕ 0
"#steniskanabala" - агенция DDB Sofia:ДА 9 НЕ 1

Събития (общо 7 заявки):


"Rail2Wear" - агенция DDB Sofia: ДА 6 НЕ 4
"Audi A3 Limousine – Официална премиера в България" - агенция NRG Creative Boutique: ДА 8 НЕ 3
"Second Chance Shop" - агенция Saatchi & Saatchi: ДА 5 НЕ 4
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm

По-големите по мащаб корпорации в сектора може по-лесно да могат да се конкурират с гиганти като Disney и Netflix, но и са по-малко склонни на рискове

23 авг 2019, 301 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август)

Българската реклама в чужбина; Google обновява снимките от български градове; CBS и Viacom се обединяват

20 авг 2019, 1041 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама (11 септември)

Esquire започва да излиза на български език; YouTube най-успешна социална медиа за рекламодателите;Twitter въвежда нов алгоритъм; Carat предвижда 5% ръст на глобалните инвестиции в реклама

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица