Noble Graphics e рекламна агенция на годината
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Noble Graphics e рекламна агенция на годината

Творческият директор на Noble Марсел Леви и главният редактор на dnevnik.bg Велислава Попова приемат поредната награда за кампанията "Дневник на българската действителност"

Noble Graphics e рекламна агенция на годината

Кампанията "Дневник на българската действителност" взе пет златни награди на фестивала ФАРА

Мария Манолова
15721 прочитания

Творческият директор на Noble Марсел Леви и главният редактор на dnevnik.bg Велислава Попова приемат поредната награда за кампанията "Дневник на българската действителност"

© Мария Манолова


Noble Graphics стана рекламна агенция на 2014г., а "Загорка" АД - рекламодател на годината на ежегодния рекламен фестивал ФАРА. Кампанията "Дневник на българската действителност," която Noble Graphics създадоха за dnevnik.bg, спечели пет златни награди в различните категории на конкурса.

"В последните дни хората тук говорят помежду си, че тази година е по-слаба. Изрично обаче искам да кажа, че това е само количествено измерение. Качеството на заявките тази година е много добро," коментира председателят на творческото жури на фестивала и криейтив директор на DDB София Йордан Жечев. ФАРА се провежда за петнадесета поредна година в Албена и има за цел да отличи най-креативните рекламни идеи за изминалите 12 месеца.

Победителите

В последните две години на конкурса Noble Graphics финишираха втори в конкурса за най-добра агенция. Тази вечер обаче те успяха да изпреварят миналогодишния победител DDB София. Трета в творческите категории остана NEXT-DC, която обаче стана "Медийна агенция на годината" за втора поредна година.

"Дневник на българската действителност" на dnevnik.bg стана най-награждаваната кампания на Noble Graphics и спечели златните отличия в категориите "Комуникационна кампания", "ТВ реклама и кинореклама", "Прес реклама", "Вътрешна реклама" и Art Direction.

@@galwidg:[email protected]@

Агенцията спечели и награди за кампаниите "Свежо от планината" за "Пиринско пиво", "Куфар-телевизор за Fox International Channels и "Закачалки" за йога студио Omnitom. Последните месеци са силни за агенцията - през пролетта Noble Graphics взе най-много награди на конкурса за рекламна ефективност Effie, а малко след това Желез Атанасов и Владимир Герасимов от агенцията спечелиха златна награда Young Lions в Кан на най-престижния рекламен конкурс в Европа.

Кампанията "Билет" на DDB София за Международния филмов фестивал в София беше най-награждаваният проект на агенцията тази година. Благодарение на нея през 2014г. фестивалът за първи път реши да промени начина, по който продава билети - вместо само на касата на НДК, те се разпространяваха в консервни кутии в над 200 магазина в София. Всеки билет можеше да бъде използван за почти всяка прожекция след като бъде регистритан онлайн. Кампанията е увеличила посещаемостта на София Филм Фест с над 30%. Рекламната идея взе златни награди в One-to-One Communication и "Дизайн на опаковки", сребро в "Digital: Интерактивна кампания", "Комуникационна кампания: социална, медийна, политическа", "Корпоративна идентичност" и Out of home: Ambient.

"Билет" на DDB София

#80kmtospace на NEXT-DC:

Новите попълнения

Tribal Worldwide и FourPlus са двете свежи попълнения на ФАРА 2014, които си тръгнаха с награди. Първата агенция беше създадена само преди година и е част от групата на DDB София. Tribal вече има отличия за One-to-One Communication (три сребърни награди за кампанията "Най-лесният начин да засвириш на пиано" за Фондация "ХХ Триола-Квинтола" и за "Портрет на чинийка" за Агитпроп), за "Вътрешна реклама" (отново за същите два проекта), както и в "Корпоративна идентичност" (за идентичността на "8PM"). Four Plus спечели една творческа награда на ФАРА 2014 - бронз в категорията "Комуникационна кампания: Стоки" за Sprite Graffitti Fest. Същата кампания донесе на агенцията и отличия в медийните категории на фестивала (сребро в "Нови комуникационни канали" и бронз в "Медийна кампания").

Ето разговора по темата в Twitter:

Всички победители на ФАРА 2014:

Творческа агенция на годината: NOBLE GRAPHICS

Медиа агенция на годината: NEXT-DC

Рекламодател на годината: ЗАГОРКА АД

ТВОРЧЕСКИ КАТЕГОРИИ

ФИЛМ / ТВ РЕКЛАМА И КИНОРЕКЛАМА / СТОКИ

СРЕБРО

"Краварка", Рекламодател: Ростар БГ, Агенция: reforma

ФИЛМ / ТВ РЕКЛАМА И КИНОРЕКЛАМА / УСЛУГИ

СРЕБРО

"Жилищен блок", Рекламодател: UniCredit Bulbank, Агенция: reforma

БРОНЗ

"Да помогнем на природата - серия от 2", Рекламодател: Космо България Мобайл ЕАД, Агенция: Ogilvy Group

ФИЛМ / ТВ РЕКЛАМА И КИНОРЕКЛАМА / СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА РЕКЛАМА

ЗЛАТО

"Дневник на българската действителност (серия от 5)", Рекламодател: Икономедиа, Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО

"Война, Мексико, Джедаи - серия от 3", Рекламодател: Sofia International Film Festival, Агенция: ДДБ София

БРОНЗ

"Няма с какво да се гордееш", Рекламодател: WWF – Световен фонд за дивата природа, Дунавско-Карпатска програма България, Агенция: Ogilvy Group

ФИЛМ / ДРУГИ ФИЛМОВИ ФОРМИ

няма наградени.

РАДИО РЕКЛАМА

СРЕБРО

"Nissan GT-R ускорява от 0 до 100 км/ч по радиото", Рекламодател: Рено Нисан България ЕАД, Агенция: Ogilvy Group

СРЕБРО

"Стерео", Рекламодател: Рено Нисан България ЕАД, Агенция: Ogilvy Group

ПРЕС РЕКЛАМА / СТОКИ

Няма финалисти.

ПРЕС РЕКЛАМА / УСЛУГИ

СРЕБРО

"Всеки зъб с номера си, серия от 4", Рекламодател: Medical Dent, Агенция: The Smarts

ПРЕС РЕКЛАМА / СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА РЕКЛАМА

ЗЛАТО

"Дневник на българската действителност (серия от 8)", Рекламодател: Икономедиа, Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО

"Литературата не признава граници - Невъзможната книга (серия от 3)", Рекламодател: Асоциация "Българска книга", Агенция: Havas Worldwide Sofia

OUT OF HOME / ВЪНШНА РЕКЛАМА

СРЕБРО

"Всеки зъб с номера си, серия от 4", Рекламодател: Medical Dent, Агенция: The Smarts

OUT OF HOME / ВЪТРЕШНА РЕКЛАМА

ЗЛАТО

"Дневник на българската действителност (серия от 8)", Рекламодател: Икономедиа, Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО

"Закачалки (серия от 5)", Рекламодател: Omnitom, Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО

"Най-лесният начин да засвириш на пиано", Рекламодател: Фондация "ХХ Триола-Квинтола", Агенция: Tribal Worldwide София

СРЕБРО

"Портрет на чинийка", Рекламодател: АГИТПРОП, Агенция: Tribal Worldwide София

OUT OF HOME / AMBIENT

ЗЛАТО

"Закачалки", Рекламодател: Omnitom, Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО

"БИЛЕТ", Рекламодател: Sofia International Film Festival, Агенция: ДДБ София

СРЕБРО

"Heineken: The new star", Рекламодател: Загорка АД, Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ

"Куфар-телевизор", Рекламодател: Фокс Интернешънъл Ченълс България, Агенция: Noble Graphics

ДИЗАЙН И ТЕКСТ / КОРПОРАТИВНА И БРАНД ИДЕНТИЧНОСТ

СРЕБРО

"БИЛЕТ", Рекламодател: Sofia International Film Festival, Агенция: ДДБ София

СРЕБРО

"Динамична идентичност - 8 pm", Рекламодател: 8 pm - ПР агенция, Агенция: Tribal Worldwide София

СРЕБРО

"Тематична бранд идентичност на TEDxBG 2014", Рекламодател: TEDxBG, Агенция: Studio Enthusiasm

БРОНЗ

"Бранд идентичност на Bebble", Рекламодател: Лавена АД, Агенция: Studio Enthusiasm

БРОНЗ

"Корпоративна идентичност на Държавен фонд "Земеделие"," Рекламодател: ДФ "Земеделие", Агенция: Studio Enthusiasm

ДИЗАЙН И ТЕКСТ / ОПАКОВКИ И ЕТИКЕТИ

ЗЛАТО

"БИЛЕТ", Рекламодател: Sofia International Film Festival, Агенция: ДДБ София

ЗЛАТО

"Лудо Младо", Рекламодател: Винарна Орбелия, Агенция: Studio Enthusiasm

СРЕБРО

"Вина Orbelia", Рекламодател: Винарна Орбелия, Агенция: Studio Enthusiasm

СРЕБРО

"Серия опаковки Bebble", Рекламодател: Лавена АД, Агенция: Studio Enthusiasm

ДИЗАЙН И ТЕКСТ / ART DIRECTION

ЗЛАТО

"Всеки зъб с номера си, серия от 4", Рекламодател: Medical Dent, Агенция: The Smarts

ЗЛАТО

"Дневник на българската действителност", Рекламодател: Икономедиа, Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО

"Война, Мексико, Джедаи – серия от 3", Рекламодател: Sofia International Film Festival, Агенция: ДДБ София

СРЕБРО

"Закачалки", Рекламодател:  Omnitom, Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО

"Науката е фантастична - серия от 3", Рекламодател: Неправителствена организация "Еволюционен поглед", Агенция: Ogilvy Group

БРОНЗ

"Илюстрации Stinky колекция 2014", Рекламодател: Стинки ООД, Агенция: Tribal Worldwide София

БРОНЗ

"Краварка", Рекламодател: Ростар БГ, Агенция: reforma

БРОНЗ

"Новогодишна картичка – регистрационен номер", Рекламодател: Порше БГ, Агенция: NRG Creative Boutique

ДИЗАЙН И ТЕКСТ / РЕКЛАМЕН ТЕКСТ

СРЕБРО

"Жилищен блок", Рекламодател: UniCredit Bulbank, Агенция: reforma

DIGITAL / УЕБСАЙТОВЕ, МИКРОСАЙТОВЕ И МОБИЛНИ ПРИЛОЖЕНИЯ

ЗЛАТО

"Heineken: #80kmtospace", Рекламодател: Загорка АД, Агенция: NEXT-DC

СРЕБРО

"Сайт за планината", Рекламодател: Carlsberg България, Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО

Home List, Рекламодател: Креди Агрикол България ЕАД, Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ

"Гледане на ръка", Рекламодател: Неправителствена организация "Еволюционен поглед", Агенция: Ogilvy Group

DIGITAL / ОНЛАЙН РЕКЛАМА

СРЕБРО

"Толкова бърз, че не можеш да го пропуснеш", Рекламодател: Рено Нисан България ЕАД, Агенция: Ogilvy Group

DIGITAL / СОЦИАЛНИ МЕДИИ

няма наградени.

DIGITAL / ИНТЕРАКТИВНА КАМПАНИЯ

ЗЛАТО

"Heineken: #80kmtospace", Рекламодател: Загорка АД, Агенция: NEXT-DC

СРЕБРО

"БИЛЕТ", Рекламодател: Sofia International Film Festival, Агенция: ДДБ София

СРЕБРО

"Heineken: The new star", Рекламодател: Загорка АД, Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ

#steniskanabala, Рекламодател: MOTO-PFOHE, Агенция: ДДБ София

АВТОРЕКЛАМА

ЗЛАТО

Little Book of Prayers, Агенция: Ogilvy Group

СЪБИТИЯ

СРЕБРО

Rail2Wear, Рекламодател: ABSOLUT, Агенция: ДДБ София

БРОНЗ

Audi A3 Limousine – Официална Премиера в България, Рекламодател: Порше БГ, Агенция: NRG Creative Boutique

БРОНЗ

Second Chance Shop, Рекламодател: Сердика Център, Агенция: Saatchi & Saatchi

ONE-TO-ONE COMMUNICATION

ЗЛАТО

"БИЛЕТ", Рекламодател: Sofia International Film Festival, Агенция: ДДБ София

ЗЛАТО

"Сбъдни желание", Рекламодател: MasterCard Europe България, Агенция: reforma

ЗЛАТО

Heinеken: The better halves, Рекламодател: Загорка АД, Агенция: NEXT-DC

СРЕБРО

"Най-лесният начин да засвириш на пиано", Рекламодател: Фондация "ХХ Триола-Квинтола", Агенция: Tribal Worldwide София

СРЕБРО

"Портрет на чинийка", Рекламодател: АГИТПРОП, Агенция: Tribal Worldwide София

БРОНЗ

"Листовка с твоя автомобил!", Рекламодател: София Драйвинг Скул, Агенция: All Channels Communication Group

БРОНЗ

"Различна риба", Рекламодател: WWF – Световен фонд за дивата природа, Дунавско-Карпатска програма България, Агенция: Ogilvy Group

БРОНЗ

"Stella Artois "Distributeur Automatique", Рекламодател: КАМЕНИЦА АД, Агенция: Lowe Swing Communications

БРОНЗ

Heineken: The new star, Рекламодател: Загорка АД, Агенция: NEXT-DC

КОМУНИКАЦИОННА КАМПАНИЯ/ СТОКИ

ЗЛАТО

Heineken: The better halves, Рекламодател: Загорка АД, Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ

"Свежо от планината 2014", Рекламодател: Carlsberg България, Агенция: Noble Graphics

БРОНЗ

SPRITE GRAFFITI FEST 2014, Рекламодател: The Coca-Cola Company, Агенция: FOUR PLUS

КОМУНИКАЦИОННА КАМПАНИЯ / УСЛУГИ

Няма финалисти.

КОМУНИКАЦИОННА КАМПАНИЯ / СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА РЕКЛАМА

ЗЛАТО

"Дневник на българската действителност", Рекламодател: Икономедиа, Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО

"БИЛЕТ", Рекламодател: Sofia International Film Festival, Агенция: ДДБ София

БРОНЗ

"Писмо за промяна", Рекламодател: Българска асоциация на невромускулни заболявания (БАНМЗ), Агенция: All Channels Communication Group

БРОНЗ

#steniskanabala, Рекламодател: MOTO-PFOHE, Агенция: ДДБ София

МЕДИЙНИ КАТЕГОРИИ

ИНОВАТИВНО ИЗПОЛЗВАНЕ НА ТРАДИЦИОННИ МЕДИИ

ЗЛАТО

"Билет", Рекламодател: Международен София Филм Фест, Агенция: Оптимум Медия ОМД

СРЕБРО

"Сбъдни желание - престилки", Рекламодател: MasterCard Europe България, Агенция: reforma

БРОНЗ

"Закачалки", Рекламодател: Omnitom, Агенция: Noble Graphics

ИНОВАТИВНО ИЗПОЛЗВАНЕ НА ДИГИТАЛНИ МЕДИИ

СРЕБРО

Heineken: The new star - Image recognition, Рекламодател: Загорка АД, Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ

"Виртуален барман", Рекламодател: Авенди ООД, Агенция: Knoway

НОВИ КОМУНИКАЦИОННИ КАНАЛИ

ЗЛАТО

"Куфар-телевизор", Рекламодател: Фокс Интернешънъл Ченълс България, Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО

Heineken: #80kmtospace - Hitchhikers, Рекламодател: Загорка АД, Агенция: NEXT-DC

СРЕБРО

Sprite Graffiti Font, Рекламодател: The Coca-Cola Company, Агенция: FOUR PLUS

ДИГИТАЛНА КАМПАНИЯ

ЗЛАТО

Heineken: #80kmtospace, Рекламодател: Загорка АД, Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ

Futurestarter, Рекламодател: SOS Детски селища, Агенция: Mindshare

МЕДИЙНА КАМПАНИЯ

СРЕБРО

"Сбъдни желание", Рекламодател: MasterCard Europe България, Агенция: reforma

СРЕБРО

Heineken: The better halves, Рекламодател: Загорка АД, Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ

"Билет", Рекламодател: Международен София Филм Фест, Агенция: Оптимум Медия ОМД

БРОНЗ

SPRITE GRAFFITI FEST 2014, Рекламодател: The Coca-Cola Company, Агенция: FOUR PLUS

БРОНЗ

Heineken: #80kmtospace, Рекламодател: Загорка АД, Агенция: NEXT-DC

Noble Graphics стана рекламна агенция на 2014г., а "Загорка" АД - рекламодател на годината на ежегодния рекламен фестивал ФАРА. Кампанията "Дневник на българската действителност," която Noble Graphics създадоха за dnevnik.bg, спечели пет златни награди в различните категории на конкурса.

"В последните дни хората тук говорят помежду си, че тази година е по-слаба. Изрично обаче искам да кажа, че това е само количествено измерение. Качеството на заявките тази година е много добро," коментира председателят на творческото жури на фестивала и криейтив директор на DDB София Йордан Жечев. ФАРА се провежда за петнадесета поредна година в Албена и има за цел да отличи най-креативните рекламни идеи за изминалите 12 месеца.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    moriarti avatar :-P
    moriarti

    Краситу Герговий продължава да делка една дървена торта вече 15 години. Никой не вярва в тези награди, никой не си взема бележка за великите творци (на разгляза - "рекламисти" и прочие), но... да се лее водка, да се смуче "бело", да се клатят разни с другите, разбийш. Факин Адвертайзинг Рабиш А-а-ааааа или просто ФАРА.

  • 2
    rurik avatar :-?
    THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT

    До коментар [#1] от "moriarti":

    Въй, що така каруцарски ги храните тез хора, бе колега?!? :P

  • 3
    tomat avatar :-|
    томат

    Доброто побеждава, отличното - не.

  • 5
    dimitrov21 avatar :-P
    дурак

    10 рекламни агенции - 265 награди ;)
    ...........

    същото , като едно време на Златния Орфей..

    всеки изпълнител с по пет награди

  • 6
    izabell avatar :-P
    izabell

    Поздравления Noble Graphics.

  • 7
    moriarti avatar :-P
    moriarti

    До коментар [#2] от "Ну что мне делать?":

    Хич не ги "храня". Аз с любов, с преклонение пред таланта и труда им, с трепетен и почти релюгиозен унес ги споменувам. Щото всеки знае - чутовен е българския "рекламист".

  • 8
    gph1410858172376982 avatar :-(
    Ivan Stoev

    За съжаление повечето от наградените кампании или реклами са с ограничен обхват от около максимум 2000 човека! Къде са масовите комуникации които обикновено обират наградите в Кан или САЩ

  • 9
    pulchinela avatar :-P
    През прокуракура ми е

    "В последните дни хората тук говорят помежду си, че тази година е по-слаба. Изрично обаче искам да кажа, че това е само количествено измерение. Качеството на заявките тази година е много добро," - ФАРА ми е много по-добър от ФАРА ти.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK