Пичове, доброто продава
Рекламите от последната година показват желанието на агенциите да правят полезни неща, смятат победителите на ФАРА 2014 noble graphics


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
"Как да напуснем рекламния бизнес завинаги" - с това изненадващо послание творческият директор на noble graphics Марсел Леви се опита да привлече публика на лекцията си на рекламния фестивал ФАРА. Експериментът беше успешен - залата беше пълна. Леви всъщност не сподели никакви трикове как да си тръгнеш от света на рекламата, а посвети един час на добротворчеството или как рекламните агенции да направят компаниите по-отговорни.
Идеята, че рекламите могат да правят добро, не е нова. Тази година обаче тя свърши много полезна работа на участниците в най-големия творчески конкурс за реклама в България. За Марсел Леви и noble graphics донесе пет златни награди за кампанията "Дневник на българската действителност", която има политическо-социален елемент, а с това и отличието "Рекламна агенция на годината". Другите печеливши също бяха вложили добротворчески елемент в кампаниите си. Някои помолиха потребителите да сбъднат нечия мечта (The better halves на NEXT-DC за Heineken, "Сбъдни желание" на reforma за MasterCard, Second Chance Shop на Saatchi & Saatchi). Други подкрепиха благотворителни каузи (#steniskanabala на DDB за Ford, "Да помогнем на природата" на Ogilvy за "Космо мобайл", "Най-лесният начин да засвириш на пиано" на Tribal Worldwide, София, за фондация "ХХ Триола-Квинтола").
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Добротворчеството е новата тема. Супер!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.