ТВ пазар на ръба на нервна криза

Медиа агенции и рекламодатели се опасяват, че рейтинговата война между bTV и "Нова" пречи на целия пазар

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

"Стартът на есенния тв сезон със смазваща преднина за "Нова", "Комбинацията от VIP Brother & X Factor в ефира на "Нова" смаза конкуренцията", "VIP Brother с два пъти повече зрители от Survivor!", гласят последните прессъобщения на "Нова тв" от изминалите седмици. "bTV Media Group e лидер в праймтайма", "Survivor Камбоджа" се завърна като фаворит на аудиторията в България", отговаря конкуренцията.

Така с директна конфронтация двете най-гледани телевизии влязоха в новия есенен телевизионен сезон. И в това няма изненада. Както обикновено, двата канала са в ожесточена конкуренция за зрители и рекламодатели. "Нова" иска да се докаже като най-гледания канал, bTV пък иска да запази първото място. Програмните средства в надпреварата също са познати - риалити форматите. Конкуренцията помежду им се усложнява, защото и двете телевизии използват различни агенции, които да измерват аудиторията им. "Нова" работи с рейтинговите данни на "Медиарисърч", bTV - на ГАРБ.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    geoprofi avatar :-|
    Geo
    • - 1
    • + 3

    Мда, и мен ме амбицираха да хвърля едно око на драмите с рейтингите. За разлика от повечето хора обаче аз имам достъп до статистики за интереса към различните телевизии. Статистиките и кратък анализ на това, което се вижда съм споделил тук:

    http://www.xn----8sbafg9clhjcp.bg/tv-novini/%D0%A0%D0%B5%D0%B9%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%BA%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D0%B8,4076/

    Нередност?
  • 2
    georgi4234 avatar :-|
    georgi4234
    • - 2
    • + 1

    вижте "най-посещаван сайт" и тема от тези, който са посетили MTEL.BG и после същото за vivacom.bg.

    http://www.similarweb.com/website/mtel.bg?competitors=vivacom.bg#

    Нередност?
  • 3
    alexpp avatar :-|
    alexpp
    • + 9

    Като вземат да се хвалят кой пръв е излъчил новината и откачам. Когато се случиха събитията с Рашков, къщата му гори, човек е прегазен с кола, а БТВ се хвалят, че първи отразили новината. Отврат!

    Това беше и една от причините да спра да ги гледам, в комбинация с това, че покрай събитията с "КОЙ" си изгониха повечето качествени журналисти.

    Лошото е, че в последно време и НОВА прихванаха същите приоми. Пресен пример от онзи ден - новината за канабиса, която беше излъчена "единствено от НОВА". Дано не се подхлъзнат и те като БТВ ..

    Нередност?
  • sto67nes
    • + 9

    Да духат супата и двете,щото човешкото око е ненаситно...

    Нередност?
  • 5
    voxy avatar :-|
    voxy
    • - 1
    • + 1

    валутата е една и това е тази на МедиаРисърч(Нилсен), достатъчно е да се видят собствениците

    Нередност?
  • 6
    chip avatar :-?
    chip

    Т'ва мерене на п*шки не е обективно и всички го знаят. Да дойде някоя наистина независима агенция от чужбина, да им го премери... рейтинга и да се приключва с тая драма. А точно на обикновения зрител му е през оная работа кой бил пръв, кой втори и т.н. простотии, по-важното е да се дават качествени предавания, ама нейсе - българинът се храни с боклуци, живее сред боклуци и съвсем естествено е да гледа боклучави предавания по "най-гледаните" канали...

    Нередност?
Нов коментар