Седмични новини за маркетинг и реклама (9 октомври)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за маркетинг и реклама (9 октомври)

Седмични новини за маркетинг и реклама (9 октомври)

Grazia ще плати глоба от 110 хил.лв., Ilyan.com с промени в творческия си екип, българска кампания е оценена от глобалния офис на Porsche, според IAB потребителите искат мобилно разплащане

Мария Манолова
5038 прочитания

КЗК глоби списание Grazia със 110 хил. лв.

Комисията за защита (КЗК) на конкуренцията глоби издателите на женското списание Grazia - "Атика медия България", защото са прилагали "непазарен стимул за привличане на клиенти". Санкцията е на стойност 111 550 лв., или 2.5% от нетните приходи на компанията от продажби за миналата година.

Причина за глобата са броевете на Grazia от ноември 2013 г., март и април тази година, към които са били предлагани допълнителни подаръци - козметика и чанти. Според КЗК тази практика влияе на потребителския избор, като изкривява и пренасочва търсенето. "Това е метод, който цели привличане на повече клиенти чрез забранени от закона средства", се казва в решението на КЗК. Създава се възможност потребителите да купуват списанието не заради неговото съдържание, а заради добавените продукти с висока пазарна стойност, което е във вреда на конкуренцията, смятат още от КЗК.

Община Варна търси рекламна агенция по проект за 500 хил. лв.

Дирекция "Култура и духовно развитие" в община Варна търси фирма, която да "изработва тиражира и доставя" рекламни материали, показа проверка на "Капитал Daily" в европейския регистър на обществените поръчки TED. Определеният за това бюджет е 435 хил. лв., които не са част от европейско финансиране. Няма конкретно задание за вида и количеството на рекламните материали - това ще се уточнява допълнително в зависимост от конкретното събитие, пише още в документа. Дирекцията обаче ще има нужда от "плакати, афиши, флаери, дипляни, каталози, винили, транспаранти и други рекламни материали". През юли община Варна обяви друга поръчка за реклама - за публикуване на обяви, съобщения и други текстове, свързани с дейността ѝ, в различни медии на стойност един милион лева. Според Регистъра на обществените поръчки обаче все още не е сключен договор с изпълнител.

Ilyan.com с промени в творческия си екип 

Дигиталната агенция ilyan.com има двама нови криейтив директори - Деян Шиваров и Спасимир Динев, съобщават от агенцията. Шиваров е дългогодишен творчески директор, а след това и директор "Бизнес развитие" в Graffitti BBDO, но от началото на годината има общ проект със създателя на ilyan.com - Илиян Ковачев. Двамата създадоха агенцията The Heads със заявката да променят начина, по който мислят рекламодателите. Концепцията на проекта е да предлага консултантски услуги и да работи заедно с клиента по всяка стъпка от решаването на даден маркетинг казус. The Heads е фокусирана в стратегическия процес и при нужда кани специалисти на свободна практика за определени роли или за крайната фаза на процеса - изпълнението на дадена реклама.

Спасимир Динев е бил час от екипите на New Moment New Ideas Company и DDB. Той е завършил Американския университет в България и според ilyan.com вече е най-младият творчески директор в България.

През есента в ilyan.com имаше и други промени - доскорошният съдружник в компанията Георги Малчев вече не е част от екипа на агенцията и вече е директор "Дигитален маркетинг" в "Мтел".

"Уча.се" става част от партньорската програма на Vbox7

Сайтът за видеосподеляне Vbox7 продължава да разширява партньорската си програма, а най-новият участник в нея е образователната платформа Уча.се, става ясно от прессъобщение на компанията собственик "Нова броудкастинг груп". В момента на страницата на "Уча.се" във vbox7 има около 250 урока. В собствената страница на проекта ucha.se има около 3300 урока. Партньорската програма на Vbox7 започна в началото на лятото и позволява на потребителите да печелят от съдържанието, което създават. Създателите на видеа си поделят със сайта приходите от излъчената видеореклама, а предимството за Vbox7 e в това, че така стимулира развитието на ексклузивно уеб съдържание, както и разнообразието на сайта си.

Българска кампания е оценена от глобалния офис на Porsche

Идеята за разплащане чрез "мобилен портфейл" или чрез докосване на телефона е все по-популярна сред потребителите, показва проучване на браншовата организация на дигиталната индустрия Interactive Advertising Bureau (IAB). Изследването "Състоянието на мобилния свят" се провежда за трети пореден път и стъпва върху данни от представителствата на IAB в 30 държави. "Независимо от локацията потребителите имат водещата роля, докато медийните компании, агенциите и брандовете изостават и са затруднени в това как да отговарят на променящите навици на потребление на мобилни устройства и таблети, показва докладът. "Идеята, че маркетолозите играят на догонване в мобилния свят, е ключова", коментира президентът на консултантската компания Gotta Mobilize Джеф Хасен пред IAB. Според изследването данните за локацията на потребителя са ключовото предимство в продажбата на мобилна реклама независимо от това дали индустрията е добре или по-слабо развита в дадена страна.

КЗК глоби списание Grazia със 110 хил. лв.

Комисията за защита (КЗК) на конкуренцията глоби издателите на женското списание Grazia - "Атика медия България", защото са прилагали "непазарен стимул за привличане на клиенти". Санкцията е на стойност 111 550 лв., или 2.5% от нетните приходи на компанията от продажби за миналата година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    Slick avatar :-|
    Slick

    Кампанията на Макан беше глътка свеж въздух между малоумните реклами за прах на пране, хемороиди, кренвирши и тоалетна хартия.

  • 2
    evolutionary avatar :-|
    evolutionary

    До коментар [#1] от "arcanum":

    Наистина е много добра.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Ускорена дигитализация

Ускорена дигитализация

Смелите решения печелят

Смелите решения печелят

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK