С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 9 окт 2014, 19:22, 4724 прочитания

Седмични новини за маркетинг и реклама (9 октомври)

Grazia ще плати глоба от 110 хил.лв., Ilyan.com с промени в творческия си екип, българска кампания е оценена от глобалния офис на Porsche, според IAB потребителите искат мобилно разплащане

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
КЗК глоби списание Grazia със 110 хил. лв.

Комисията за защита (КЗК) на конкуренцията глоби издателите на женското списание Grazia - "Атика медия България", защото са прилагали "непазарен стимул за привличане на клиенти". Санкцията е на стойност 111 550 лв., или 2.5% от нетните приходи на компанията от продажби за миналата година.
Причина за глобата са броевете на Grazia от ноември 2013 г., март и април тази година, към които са били предлагани допълнителни подаръци - козметика и чанти. Според КЗК тази практика влияе на потребителския избор, като изкривява и пренасочва търсенето. "Това е метод, който цели привличане на повече клиенти чрез забранени от закона средства", се казва в решението на КЗК. Създава се възможност потребителите да купуват списанието не заради неговото съдържание, а заради добавените продукти с висока пазарна стойност, което е във вреда на конкуренцията, смятат още от КЗК.

Община Варна търси рекламна агенция по проект за 500 хил. лв.

Дирекция "Култура и духовно развитие" в община Варна търси фирма, която да "изработва тиражира и доставя" рекламни материали, показа проверка на "Капитал Daily" в европейския регистър на обществените поръчки TED. Определеният за това бюджет е 435 хил. лв., които не са част от европейско финансиране. Няма конкретно задание за вида и количеството на рекламните материали - това ще се уточнява допълнително в зависимост от конкретното събитие, пише още в документа. Дирекцията обаче ще има нужда от "плакати, афиши, флаери, дипляни, каталози, винили, транспаранти и други рекламни материали". През юли община Варна обяви друга поръчка за реклама - за публикуване на обяви, съобщения и други текстове, свързани с дейността ѝ, в различни медии на стойност един милион лева. Според Регистъра на обществените поръчки обаче все още не е сключен договор с изпълнител.


Това лято създателят на ilyan.com Илиян Ковачев прави промени в бизнес модела на агенцията.

Фотограф: ВЕЛКО АНГЕЛОВ
Ilyan.com с промени в творческия си екип 

 
Дигиталната агенция ilyan.com има двама нови криейтив директори - Деян Шиваров и Спасимир Динев, съобщават от агенцията. Шиваров е дългогодишен творчески директор, а след това и директор "Бизнес развитие" в Graffitti BBDO, но от началото на годината има общ проект със създателя на ilyan.com - Илиян Ковачев. Двамата създадоха агенцията The Heads със заявката да променят начина, по който мислят рекламодателите. Концепцията на проекта е да предлага консултантски услуги и да работи заедно с клиента по всяка стъпка от решаването на даден маркетинг казус. The Heads е фокусирана в стратегическия процес и при нужда кани специалисти на свободна практика за определени роли или за крайната фаза на процеса - изпълнението на дадена реклама.

Спасимир Динев е бил час от екипите на New Moment New Ideas Company и DDB. Той е завършил Американския университет в България и според ilyan.com вече е най-младият творчески директор в България.

През есента в ilyan.com имаше и други промени - доскорошният съдружник в компанията Георги Малчев вече не е част от екипа на агенцията и вече е директор "Дигитален маркетинг" в "Мтел".



"Уча.се" става част от партньорската програма на Vbox7

Сайтът за видеосподеляне Vbox7 продължава да разширява партньорската си програма, а най-новият участник в нея е образователната платформа Уча.се, става ясно от прессъобщение на компанията собственик "Нова броудкастинг груп". В момента на страницата на "Уча.се" във vbox7 има около 250 урока. В собствената страница на проекта ucha.se има около 3300 урока. Партньорската програма на Vbox7 започна в началото на лятото и позволява на потребителите да печелят от съдържанието, което създават. Създателите на видеа си поделят със сайта приходите от излъчената видеореклама, а предимството за Vbox7 e в това, че така стимулира развитието на ексклузивно уеб съдържание, както и разнообразието на сайта си.


Фотограф: Капитал
Българска кампания е оценена от глобалния офис на Porsche

Кампанията на AdHoc за представянето на Porsche Macan в България e оценена от централния офис на автомобилния бранд като една от най-креативните реклами за този продукт, съобщават от агенцията. Проектът е класиран на второ място във вътрешно състезание на Porsche. Кампанията има две части: инсталацията "Дървен сандък" и представянето на модела в зоопарка в София. Основната идея на първата част е да покаже, "че директно сме транспортирали дивото животно от джунглата в мола или на летището", коментират от агенцията.

IAB: потребителите искат мобилно разплащане

Идеята за разплащане чрез "мобилен портфейл" или чрез докосване на телефона е все по-популярна сред потребителите, показва проучване на браншовата организация на дигиталната индустрия Interactive Advertising Bureau (IAB). Изследването "Състоянието на мобилния свят" се провежда за трети пореден път и стъпва върху данни от представителствата на IAB в 30 държави. "Независимо от локацията потребителите имат водещата роля, докато медийните компании, агенциите и брандовете изостават и са затруднени в това как да отговарят на променящите навици на потребление на мобилни устройства и таблети, показва докладът. "Идеята, че маркетолозите играят на догонване в мобилния свят, е ключова", коментира президентът на консултантската компания Gotta Mobilize Джеф Хасен пред IAB. Според изследването данните за локацията на потребителя са ключовото предимство в продажбата на мобилна реклама независимо от това дали индустрията е добре или по-слабо развита в дадена страна.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август)

Българската реклама в чужбина; Google обновява снимките от български градове; CBS и Viacom се обединяват

20 авг 2019, 920 прочитания

Българската реклама в чужбина 1 Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

16 авг 2019, 2490 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Скучно и скъпо послание

Близо 4 млн. лв. са инвестирали партиите в медийни кампании

Защо се бавят бързите влакове

КЗК връща в спечелени от чужди компании търгове за нови жп линии играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп"

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА