СЕМ и "Медийна демокрация": Вяла предизборна кампания, но най-много нарушения

Медийният регулатор и фондацията представиха анализите си за поведението на медиите преди тези избори

Според СЕМ слабото присъствие на дебати между основните кандидати не позволи аудиторията и избирателите да получат в достатъчна степен информация за управленските програми на партиите,
Според СЕМ слабото присъствие на дебати между основните кандидати не позволи аудиторията и избирателите да получат в достатъчна степен информация за управленските програми на партиите,    ©  Надежда Чипева
Според СЕМ слабото присъствие на дебати между основните кандидати не позволи аудиторията и избирателите да получат в достатъчна степен информация за управленските програми на партиите,
Според СЕМ слабото присъствие на дебати между основните кандидати не позволи аудиторията и избирателите да получат в достатъчна степен информация за управленските програми на партиите,    ©  Надежда Чипева

Вяла предизборна кампания, повърхностен медиен дебат, липса на аналитична журналистика. Това са пресечните точки в анализите за предизборната кампания и медийното й отразяване на Съвета за електронни медии и фондация "Медийна демокрация", която работи по доклада в партньорство с Медийната програма за Югоизточна Европа на фондация "Конрад Аденауер".

Разликите в двете изследвания са в подхода и рамката. СЕМ следи дали са спазени Законът за радиото и телевизията и изискванията на Изборния кодекс. Фондация "Медийна демокрация" прави по-детайлен анализ на поведението на медиите и отношението им към различните политически лидери и партии. Оценки, в които медийния регулатор е по-ограничен от закона и на практика никога не се фокусира в наблюденията си върху съдържанието, а само върху ограниченията на закона.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал