С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 24 окт 2014, 14:36, 32350 прочитания

Самоличността на Telenor

Предстоящият ребрандинг на "Глобул" е показател, че подмяната на мрежата му напредва

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Преди доста години в един по гръцки слънчев летен ден в Атина директорският борд на OTE взе решение да нарече с общо име всички свои мобилни поделения. "Глобул" също трябваше да се ребрандира като Cosmote. Мениджърите в подножието на Партенона бяха истински вдъхновени. А българските им колеги в София трябваше някак си тактично да им обяснят, че да кръстиш нещо тук "Космоте" е маркетингово харакири. И успяха - "Глобул" си остана "Глобул". Сега, години по-късно, тази марка наистина си отива. Вече-не-толкова-новият собственик на оператора - норвежкият Telenor, стартира т.нар. в маркетинговите среди ребрандинг - онова доста сложно нещо, при което компанията получава ново име, а по-дълбоката цел е тя да промени цялата си идентичност, за да получи повече симпатии, и в крайна сметка - още клиенти. Макар че кампанията "Глобул" става Telenor", вече е мащабна, същинската част на ребрандинга всъщност предстои.

В името на името


Смяната на марката "Глобул" с Telenor е очаквана - главният изпълнителен директор на оператора Стайн-Ерик Велан още преди година обяви, че тя ще се случи, а и всички дъщерни дружества на норвежкия телеком по света носят името му (с изключение на едно, което е смесено с още един съдружник). Освен по тази причина ребрандингът на българската компания е логичен и за да подсили позитивните очаквания тук към собственика на "Глобул" - сделката беше една от най-големите за миналата година в страната (717 млн. евро), при това с влизане на чуждестранен инвеститор (вече не толкова честа случка), а подмяната на цялата мрежа на оператора се очертава като една от най-големите вложения за тази година (близо 300 млн. евро). Освен фактологията, завишеното внимание към Telenor е и резултат от психологията. "Защо ни се радвате? Може би защото съм висок, рус и наивен", пошегува се един от висшите мениджъри на норвежкия телеком малко след сделката в България. Съвсем нормално е скандинавска компания като ютилити оператор да бъде свързвана с легендите за честност и скромност на северните народи. И би било чиста загуба за нея да не се възползва и да не осребри този маркетингов бонус.

Предимство на "Глобул" досега беше, че марката нямаше и никога не е имала негативни натрупвания от миналото - БТК дълго беше свързвана с монопола при фиксираните телефони, а "Мобилтел" - с този при мобилните. Затова и двете компании преминаха през ребрандинг - за да избягат от стария имидж. В този случай козметичната операция е по-скоро с цел да се подчертае промяната в собствеността и управлението, отколкото да се заличават недотам привлекателни за клиентите черти.

Мащабната тийзър реклама "Глобул става Telenor", която в момента върви по всички медийни канали, е позитивно послание за бизнеса. Защото ребрандирането на телекома е знак за оживяване на рекламния пазар и се предполага, че може да компенсира значителното свиване на маркетинговите бюджети на други големи играчи. И действително от  Telenor планират агресивна рекламна кампания, която ще включва всички комуникационни канали с акцент върху новата мрежа.



Според данните на Be media consultant (агенцията която прави мониторинг на рекламния пазар) - рекламният бюджет на "Глобул" за периода януари - септември 2014 г. е по нисък - 11. 2 млн. лв., в сравнение със същия период на 2013 г., когато е бил 15.3 млн. лв. (виж таблицата). Важно е обаче да се види сметката в края на годината, когато към нея ще бъдат прибавени последните три месеца на годината, за да се изчисли колко точно мащабна е била медийната кампания за налагането на марката Telenor.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Този път има силна конкуренция за директор на БНР 1 Този път има силна конкуренция за директор на БНР

Седем кандидати са подали документи в конкурса за предсрочния избор, след като СЕМ отстрани Светослав Костов след шумен скандал

5 дек 2019, 1092 прочитания

Как ще се промени вестник "Сега" 2 Как ще се промени вестник "Сега"

Медията ще се развива онлайн, а от Нова година на хартия ще излиза само в събота

3 дек 2019, 2445 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Компаниите трябва да започнат да мислят като клиентите си

Дон Пепърс, съосновател на консултантската фирма Peppers & Rogers Group пред "Капитал Daily"

Още от Капитал
Има ли спасение за "Топлофикация София"

Общинското дружество е в критично състояние, но ръководството му твърди, че има въможноти за стабилизиране

Производители на светове

Българската компания за виртуална реалност ZenArt разработва различни сюжети, включващи истински и легендарни места

Кой кой е при дигиталните портфейли в България

Седем компании вече предлагат безконтактни плащания и операции с телефон в страната, но използването остава слабо

Винаги с Америка, винаги с Русия

Посещението на Бойко Борисов в САЩ показа как правителството разбира баланса между Вашингтон и Москва

Velvet November

30 години след Нежната революция чешките дисиденти, социолози, историци правят равносметка на фона на протести

Кино: "Един дъждовен ден в Ню Йорк"

Уди Алън с джазова комедия за съвременното лицемерие

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10