Самоличността на Telenor

Предстоящият ребрандинг на "Глобул" е показател, че подмяната на мрежата му напредва

Козметичната операция на "Глобул" започна. Същинската част тепърва предстои
Козметичната операция на "Глобул" започна. Същинската част тепърва предстои    ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ
Козметичната операция на "Глобул" започна. Същинската част тепърва предстои
Козметичната операция на "Глобул" започна. Същинската част тепърва предстои    ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ

Преди доста години в един по гръцки слънчев летен ден в Атина директорският борд на OTE взе решение да нарече с общо име всички свои мобилни поделения. "Глобул" също трябваше да се ребрандира като Cosmote. Мениджърите в подножието на Партенона бяха истински вдъхновени. А българските им колеги в София трябваше някак си тактично да им обяснят, че да кръстиш нещо тук "Космоте" е маркетингово харакири. И успяха - "Глобул" си остана "Глобул". Сега, години по-късно, тази марка наистина си отива. Вече-не-толкова-новият собственик на оператора - норвежкият Telenor, стартира т.нар. в маркетинговите среди ребрандинг - онова доста сложно нещо, при което компанията получава ново име, а по-дълбоката цел е тя да промени цялата си идентичност, за да получи повече симпатии, и в крайна сметка - още клиенти. Макар че кампанията "Глобул" става Telenor", вече е мащабна, същинската част на ребрандинга всъщност предстои.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


23 коментара
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Въпреки че rebranding-a в България ще бъде епичен, и много по-труден от това което беше в Сърбия (защото тук има много повече магазини), мисля че за Telenor това е по-малкия проблем.
    Чисто психологически, с новото име и идентичност, компанията ще привлече нови клиенти и ще измести Mtel от лидерската позиция (ако това вече не е станало), но другите две компании предлагат пълен пакет услуги (телевизия/телефон/интернет), докато услугите на Globul/Telenor са все още много постни и ограничени. При условие, че имат собствена флотилия сателити, решението на Telenor да се откаже от предлагането на DTH услуга в България например, е нещо което аз не мога да разбера. От това веднага се възползва Mtel, които миналия месец стартираха услугата.

  • 2
    kam27 avatar :-P
    kam27

    Глупости ?

  • 4
    petal4o avatar :-|
    petal4o

    До коментар [#1] от "karen_walker":

    Извинете, но абсолютно не съм съгласен с мнението Ви, че с новото име Глобул щял да измести М-тел от лидерското място, ако това вече не било станало.
    Засега няма никакви причини това да се случи, защото:
    1. Глобул от години е известен с лошото качество на мобилния си интернет, където изобщо го има, защото на много места изобщо няма 3Г.
    2. Дори и след рекламираното обновяване на мрежата, подобрение не се наблюдава; във Варна например, обновяването според публикувания график трябва да е приключило през юни; на практика обаче няма никаква промяна - все още има много места, и то в централната част, където няма 3Г, а къдет го има максималната достижима скорост е в най-добрия случай два пъти по-ниска от конкуренцията, а пинга в пъи по-голям.
    3. горното означава, че или компанията заблуждава потребителите си, че е обновила мрежата си, или обновяването е извършено некачествено, или и двете.
    4. Наскоро Глобул едностранно замени всичките си предплатени планове с нови, много по-неизгодни за потребителите - много по-малък бонус за потребителите при презареждане, но за сметка на това по-скъп. Аз например доскоро ползвах бонус от 750 минути към 6 номера срещу такса от 1,90 лв при презареждане от 6лв; сега трябва да избирам между 100 мин към Глобул или 300 мин към 5 номера, и двете срещу такса от 2,50 лв.
    5. Наред с това Глобул намали валидността на заредения кредит от 1 година на 60 или 90 дни, в зависимост от заредената сума.
    6. Мнозина се оплакват и от качеството на гласовите услуги. За мен то е по-скоро посредствено, отколкото добро.
    7. Провеждането на достатъчно масирана рекламна кампания за промяна на името едва ли ще накара много от потребителите имащи лошо мнение за услугите на компанията да го променят.
    8. Ако маркетинга наистина го интересуваше мнението на клиентите, вероятно щяха да останат твърде изненадани от факта, колко много хора например още помнят случая от преди години, когато се рекламираше предплатена карта с неограничени разговори към 1 номер, пък поле се оказа, ме неограничените разговори бли само 300 мин.

  • 5
    viktor_k avatar :-|
    viktor_k

    В момента Глобул е най-некачественият оператор в България. Мрежите на Мтел и Виваком са в пъти по добри. Вдигнаха много шум уж за подновяването им на мрежата, което всъщтност се оказа, че не е нещо по-различно от това, което правят и другите два оператора. И след като подновиха мрежата в няколко области, досега не е имало нито един, който да каже, че покритието и скоростта на мобилния интернет се е подобрила. В момента Глобул са на дъното в сегмента на мобилния интернет. Масово минават към Виваком и Мтел, защото мрежите съм и много по-добри. Ако не се подобрят нещата скоро ще станат третия по брой клиенти(ако не са станали вече) и към тях ще останат само хора с обикновени телефони.

  • 6
    kilmer avatar :-|
    kilmer

    теленор б-я преди реално да е стартирал като такъв е на път да разочрова. А именно, очкванията на всички сравнително мислещи и запознати с бизнес средата б страната и най-общо казано с науката икономика, очаквахме, че предвид факта, че този път става дума за стратегически инвеститор при това от супер богата и с репутация на честна и смирена държава, това ще се прехвърли и у бг подразделението му, а от там и като цяло на бг пазара. Като че ли обаче първите отзиви от вече новия мениджмънт, който все пак е на повече от година, и решенията и резултатите произтичащи от тях са за един копи пейст подход примесен с бързо попиване на българската действителност - да бъде евтино!!! Така, че моите очквания са по скоро песиместични. Ще поживеем ще видим.

  • 7
    yerdna avatar :-|
    Crux

    До коментар [#1] от "karen_walker":

    Теленор България имат всички предпоставки да се превърнат в лидер на телекомуникационния пазар в България. Доколкото знам, в мобилната част те изместиха Мобилтел и вече са лидери с най-голям пазарен дял. А относно фиксираната част - ами Blizoo се продава вече от доста време... ;-)
    "Мобилтел" твърде много лежат на стари лаври от времената, коагто бяха монополисти при мобилната телефония. Опитът им да навлязат на пазара на фиксирани услуги е по-скоро неуспешен. Платиха луди пари за СпектърНет и Мегалан, но засега тази инвестиция се оказва губеща. Като гледам цените им за DTH - и там не виждам как ще се борят с Булсатком. Отделно собствениците им от Телеком Австрия имат финансови трудности и големи дългове. Ако новият собственик Карлос Слим не се намеси и не налее пари - много пари - нещата не изглеждат добре.
    "Виваком" са си старото БТК, с манталитета на държавна фирма от соца. Фактът, че така и не се намери стабилен инвеститор да поеме компанията и тя се премяташе от офшорка на офшорка, за да падне накрая в лапите на Мустака, говори достатъчно. И при тях нещата с телевизията не вървят добре, но за разлика от "Мобилтел" имат огормен пазарен дял при другите фиксирани услуги. Интересно е какво ще се случи с компанията при краха на Мустака и империята му. Предполагам, че пак ще ги вземе някоя никому неизвестна офшорка.

  • 8
    venimus avatar :-|
    Волен от Ривиа

    Аз лично нямам никакви оплаквания от Глобул, освен че интернета им се губи извънградско понякога. В градовете обаче не съм срещнал място да не работи (говоря за провинцията). Възможно е в София наистина да има проблеми поради пренаселения спектър. Освен това, ако ползвате Андроид, имайте предвид, че той има много проблеми с обхвата и на другите оператори, включително гласовите услуги и дори WiFi.
    За сметка на това обаче откъм обслужване дори това, че не съм абонат нито на Бибаком нито на Мтел, но покрай жена ми постоянно срещам ужасяваща некомпетентност, наглост, изпадам в абсурдни ситуации, разкарват ме по 100 пъти за нещо елементарно или ми искат стотици (!) левове. Докарват ме редовно до откровена ярост, когато вляза в някой от техните офиси или се опитвам да реша някакъв казус, който дори не е по моя вина. А аз съм най-спокойния човек на земята. Няма да изпадам в подробности, но това е поне веднъж на два месеца през последните две години. Дори Глобул да са с най-скапаната мрежа в света, с тях до сега не съм имал никакви проблеми с обслужването. Дано Теленор не осерат работата.

  • 9
    bj_int avatar :-|
    bj_int

    Теленор ме разочароваха много силно. Очаквах повече от тях, година и половина след покупката на Глобул. Наскоро ми изтече договора към един от мобилните оператори и си търсих най-изгодни условия. Категорично мога да кажа, че на Теленор/Глобул бяха НА ДЪНОТО както както пакет условия (минути+интернет), така и като възможност за покупка на нов телефон. Според мен Глобул не струват

  • 10
    xps avatar :-|
    xps

    Не знам какво ребрандират и какви са им бъдещите планове, но лично то ми мнение е че здраво започнаха да изостават.
    Бях абонат на Глобул 11 години, заедно с моето семейство. Може би повече от половин година, останалите оператори предлагат много по добри промоции отколкото Глобул, дори цените на телефоните са по-ниски отколкото при Глобул. Другото нещо с което Глобул извинете Теленор ме отблъснаха, че в магазините им почнаха отново да прилагат старите номера:
    О Вие не сте си подновили договора от 2 години, трябва веднага да го подновите иначе няма да може да си платите сметката - резултат скандали в магазина
    О Вие не сте си подновили договора, ако не го направите веднага има опасност да Ви спрат телефона - резултат скандали в магазина
    Или плащам сметка в магазин А, след ден, два получавам СМС или обаждане от магазин Б, който се намира на другият край на София с обещанието за специална промоция САМО за мен. След разговор с 123 на Теленор се оказва, че във въпросният магазин нищо по различно не може да ми предложат от стандартните условия или от условията по програма "Заедно". Е тогава питам аз, защо от Св. Тройца ме викате за преподписване в Дружба ? Баща ми пък по същата схема го викаха в Бъкстон? - резултат скандали
    Обаждане на "ВИП телефона на Теленор", тъй като договора ми е изтекъл искам подновяване при по-добри условия, все пак 11 години съм клиент, същото така желая да закупя телефон. Отговора телефон в брой не може да закупите, може само на лизинг????? Извинете но аз не искам да плащам 100 лв. в най-добрия случай отгоре, искам да го платя, ми НЕ МОЖЕ, евентуално трябва да направим запитване към други колеги и ако те Ви ОДОБРЯТ ще може да закупите телефона в брой??????????????
    Пак обаждане на същият телефон, Ваши конкуренти имат промоция, Вие какво предлагате, предлагат се двойни минути, два пъти повече интернет... Отговор.... ми към момента може да Ви предложим 600 минути към всички при 2 годишен договор, но промо минутите важат САМО за първата година. Е да ама при конкуренцията важат 2 години и интернета е два пъти повече? Отговор .... ми друго не можем да Ви предложим....
    Е това е ребрандирането на Глобул през моите очи....
    Поради тази причина, след 11 години напуснах Глобул извинете Теленор


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход