Медиарисърч предлага одит на двете пийпълметрични системи
Агенцията излезе с отворено писмо по проблема с измерването на рейтингите на медийния пазар
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Вече близо половин година телевизионният и рекламният пазар водят тежки преговори коя да е официалната агенция, измерваща зрителския интерес - ГАРБ или Медиарисърч. По-голяма част от бизнеса и една от водещите телевизии - bTV, работят с данните на ГАРБ. Основният конкурент на bTV - "Нова тв", категорично застана зад Медиарисърч, която скоро бе придобита от американската агенция Nielsen. Така от началото на октомври пазарът официално работи вече с двата вида данни. Това обаче е проблем, защото на практика означава един пазар да има две валути. И усложнява работата на рекламодателите, защото именно на базата на рейтингите те планират разпределението на бюджетите си по медии.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
3 коментара
Интересно като няма място за двама участника, защо Медиарисърч влизат на пазар с утвърден участник?
Ясно е, че с цел да го изхвърлят от пазара. С помощта на Нова разбира се.
И не знам колко луди трябва да са от Нова да очакват, че другия участник на пазара (ГАРБ), ще се съгласи да участва в безумната им стратегия да ги извхъврлят от пазара.
Или пък колко ще са ОК всички останали телевизии да остане само Медиарисърч, които меко казано фаворитизират Нова? :)
Благодаря за новата българска дума, "пийпълметрични", не съм я срещал още в моите буквари :-)
От смях пропуснах нещо важно: "пийпълметрикс" е регистрирана фирма/марка, та да не се получи нещо неудобно с правата с вкарването на фирменото название в текст - вижте http://www.peoplemetrics.com/
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.