Жълт косматко популяризира европейските пари
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Жълт косматко популяризира европейските пари

Жълт косматко популяризира европейските пари

Европейската комисия демонстрира какви проекти е финансирала с... плюшена играчка

Мария Манолова
3821 прочитания

Ако милионите евро, похарчени за билбордове, телевизионни реклами, статии и т.н. не са стигнали, за да разберете какво е свършила Европа за вас, то Европейската комисия има нов план да ви осведоми за това как подобрява живота ви. Той включва двукрака плюшена играчка (вероятно щраус), на име Ноа.

Във видео на Информационния портал за Структурните фондове на ЕС - eufunds.bg, Ноа показва за какво са използвани европейските фондове.

В него играчката се вози в метрото и по магистрала Тракия, разглежда римския форум в Стара Загора и куцука по алеите в зоопарка в Добрич. Всички те са направени по проекти, които се плащат от Европейския съюз, а плюшеният Ноа им се възхищава. Щраусът изглежда лесно впечатлим, защото най-странното нещо, на което изразява възхищение, е среща на координаторите на регионалните информационни центрове. Достатъчно е да сте били на една такава среща, за да знаете, че последното чувство, което предизвиква, е бурен възторг.

Тъй като видеото няма (донякъде иронично) отправка по коя програма е финансирано, не може да се прецени дали то е влязло в гордите редици на пропилените стотици хиляди левове за комуникация по еврофондовете.

Този път обаче, странната приумица не е местно творение. Рекламата с яркожълтото животно е част от инициатива на Европейската комисия. Преди четири месеца информационните бюра за евросредствата на Словакия и Унгария вече са разходили жълтата кукла на конци из различни европроекти. Днес се появи и българско видео по темата.

Оригиналната страница на кампанията Noah the Project Lover ("Ноа, който обича проекти) в YouTube e създадена преди четири месеца и от тогава не е активна. Всички видеа до момента са гледани общо малко по-малко от 700 пъти. Ще бъде интересно да се види как това ще оправдае парите за създаването им.

Ето първоначалния клип, в който жълтото пухено животно с пилотски очила подканва всички бенефициенти по оперативни програми "Да останем свързани" и за следващия програмен период:

Ако милионите евро, похарчени за билбордове, телевизионни реклами, статии и т.н. не са стигнали, за да разберете какво е свършила Европа за вас, то Европейската комисия има нов план да ви осведоми за това как подобрява живота ви. Той включва двукрака плюшена играчка (вероятно щраус), на име Ноа.

Във видео на Информационния портал за Структурните фондове на ЕС - eufunds.bg, Ноа показва за какво са използвани европейските фондове.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    philipotel avatar :-|
    Durruti

    Това нещо ми прилича на една определена част от анатомията на Пилето от "Улица Сезам". Някой от ПР-ите в ЕК явно е имал травмиращо детство

  • 2
    tademan avatar :-?
    Tademan

    И под филмчето в Ютюб пише Хоа (Hoah) с 319 показвания. Донякъде добра идея... Дали някой е "усвоил" 40 - 50 000 за филмчето?

  • 3
    oror avatar :-P
    Orchid

    Велико! Също като сайта за селската програма във фейсбук, струващ хиляди левове и прегледан от 20 човека!
    Идеята на Еврокомисията е рядко инфантилна и показва затъващата брюкСЕЛСКА бюрокрация. Явно вземат добър пример от нашите министерства за разпиляването на обществени средства.

  • 4
    yori756 avatar :-P
    16bit

    Чак се чудя как не го е измислил българин. Звучи толкова безсмислено и нелепо, че съвсем се връзва с родните ни бюрократи.

  • 5
    vlasevmen avatar :-|
    vlasevmen

    Най-добрия начин за популяризиране на тези програми и пари е чрез улеснени и ясни процедури.Строги мерки срещу злоупотреби с тях във всички страни членки.Колкото се може повече пари да бъдат разпределяни към дребните предприемачи.Тогава самите хора ще разкажат един на друг.Не е нужно да се разхода това пиле!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK