С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
75 28 окт 2014, 16:23, 35499 прочитания

Защо сделката за "Телерик" не е новина за телевизиите?

Телевизиите почти не отразяват бизнес новините и от това губят всички

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Една от най-положителните новини в България за последната година, вероятно и за още немалко време напред, е тази за продажбата на софтуерната компания "Телерик".

Ако не четете печатни или онлайн медии, почти сигурно е, че няма как да научите за продажбата на компанията от телевизиите. Единствено Bulgaria On Air отрази новината, но все пак каналът е с икономически профил.


Медиите са имали информация за сделката, защото софтуерната компания изпрати прессъобщение. Комуникацията за жалост свършва до тук. Представителите на "Телерик" отказват участие в телевизиите, не искат да дават интервюта до финализиране на сделката. Това са аргументите на каналите, които "Капитал" потърси за коментар (Nova, bTV и БНТ), сделката за софтуерната компания да не влезе в дневния им ред. Nova, ни изпрати писмен отговор: "Екипът на новините и лично директорът "Новини и актуални предавания"  Дарина Сарелска смятат, че това е топ новината за изминалата седмица. Самите те са супер въодушевени и "си пожелават да има повече такива новини". От момента, в който научихме се опитваме да направим среща за интервю и по-разширен репортаж със Светозар и Васил (двама от основателите на "Телерик" - бел. ред.)", обясняват от Nova. В неделя последно екипът е разговарял с тях, но се оказва, че самите те не искат да дават никакви изявления в момента, защото по процедури изчакват финализиране на сделката.

От bTV коментираха, че тъй като в държавата е имало по-важни новини, темата е отложена за сутрешния блок на телевизията в сряда (утре - 29.10 - бел. ред.). След публикуването на текста от медиата казаха, че и те са получили отказ - представител на "Телерик" да участва в сутрешния блок. Отново с аргумента, че няма да говорят по сделката, докато тя не бъде финализирана.

От БНТ също уточниха, че новината за продажбата на софтуерната компания е била "обект на нашия журналистически интерес". От телевизията коментираха, че са поискали от PR отдела на "Телерик" да осигури събеседник, както за информационната емисия "По света и у нас", така и за сутрешния блок "Денят започва". "Отговорът бе, че трябва да се приключи сделката и след това ще бъдат давани интервюта", казаха от БНТ.



Новината беше отразена основно от печатни медии и голяма част от сайтовете, включително и от "Блиц", чиито вкус е към по-долната част от новинарския сектор. И нямаше как да е по друг начин. Това е огромна сделка за мащабите на българския пазар. Тя със сигурност ще е сред най-големите през вече отиващата си година и ще води в класацията на бизнес новините. Там, където ги има.

Повод ли е обаче отказа от интервю информацията да не попадне поне в дневния ред на новините? Телевизиите имат и добре развити онлайн платформи.

Млади български предприемачи на по-малко от 30 години през изминалата седмица накараха бизнеса да си помечтае и да се зарадва, че в България не всичко е лошо и с отрицателен знак. Българска софтуерна компания успя да привлече за купувач на бизнеса си чуждестранен инвеститор, който плати за него 263 млн. долара. Ако сте чели последния брой на "Капитал", вече знаете подробности.

Най-положителният пример в сделката "Телерик" е, че тя е сред малкото, в които чуждестранен инвеститор придобива бизнес, изграден от нулата. На фона на лошите икономически показатели в страната и намаляващия брой чужди инвеститори няма как това да не е топ събитие за отминалата седмица и да не заеме централно място в новините. Но не и за най-гледаните български телевизии.

Защото все по-натрапчиво започва да се забелязва, че в големите български телевизии като bTV, Nova и дори обществената БНТ, бизнес новини почти липсват. В журналистиката има различни формати и при желание продажбата на "Телерик" има как да се коментира и анализира.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 2565 прочитания

Този път има силна конкуренция за директор на БНР 3 Този път има силна конкуренция за директор на БНР

Седем кандидати са подали документи в конкурса за предсрочния избор, след като СЕМ отстрани Светослав Костов след шумен скандал

5 дек 2019, 2557 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама (30 октомври)

Собствениците на bTV и "Нова тв" увеличават приходите си, НСС санкционира "Булгартабак" за реклама на цигарите Victory, Министерският съвет търси фирма за медиен мониторинг и анализ на съдържанието

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10