С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
75 28 окт 2014, 16:23, 35674 прочитания

Защо сделката за "Телерик" не е новина за телевизиите?

Телевизиите почти не отразяват бизнес новините и от това губят всички

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Има ли решение

Медийният регулатор впрочем още 2012 година даде ясен знак, че гледа по-либерално на опитите на телевизиите да отразяват бизнес новини.

Съветът за електронни медии (СЕМ) предложи нови указания за тълкуване на Закона за радиото и телевизията (ЗРТ), които са фокусирани върху скритата реклама и продуктовото позициониране. Председателят на регулаторния орган Георги Лозанов още преди две години представи документа. Указанията са насочени към мониторинговия отдел на СЕМ и имат за цел да улеснят отчитането на скрита реклама и продуктово позициониране в медийното съдържание.


Ефектът от правилата трябваше да е повече свобода за медиите да съобщават и в новините имена на компаниите, когато това е важно зрителите да бъдат информирани. Това не се случва и често събития се коментират от хора, които се представят само с името си, докато компанията, от чието име говорят, остава анонимна.

"Достъпът на бизнеса, неговите марки и продукти до електронните медии попада в две територии: търговско слово и друго слово. Ако той попада на територията на търговското слово, това е механизъм за възпроизводство на капитала, който медиите предоставят, и това е свързано с много определени търговски отношения", е мнението на Георги Лозанов. По думите му обаче най-съществен остава въпросът: "На какво основание можеш да попаднеш в другото слово и един път ако попаднеш (имаш основание за това, произвел си събитие, добра новина) - как да попаднеш в другото слово, така че то да не се превърне в търговско слово", каза Лозанов.

Според представителите на български компании, които често участват в дискусията за участието на бизнеса в телевизиите, споделят, че е изключително трудно да се гради марка в България. По тяхно мнение част от проблема е в това, че компаниите са почти невидими в медиите.



Отговорът според Бойко Василев е прост. Трябва да се възроди телевизионната икономическа журналистика. "За тази цел бизнесът и телевизиите трябва да разберат и да приемат едно просто нещо – връзка между икономическата журналистика и рекламните блокове не трябва да има. А бизнесът трябва да бъде готов да се подложи на истинско отразяване: да не се опитва да определя темите и да отговаря и на неудобни въпроси".

И така лошата инерция от миналото да ги няма бизнес новините в телевизиите, защото ще има подозрения за скрита реклама, извадиха от информационния дневен ред на каналите положителна новина като сделката за "Телерик". Без тя да е пример за скрито рекламно присъствие.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Критична година за медиите Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

17 яну 2020, 2693 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 1467 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама (30 октомври)

Собствениците на bTV и "Нова тв" увеличават приходите си, НСС санкционира "Булгартабак" за реклама на цигарите Victory, Министерският съвет търси фирма за медиен мониторинг и анализ на съдържанието

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10