Какъв е резултатът от това, че пазарът вижда двойно

Медийна инфлация и нов одит на рейтинговите системи очаква бизнеса

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Повече от половин година телевизионният и рекламният пазар е раздвоен коя да е официалната агенция, измерваща зрителския интерес - ГАРБ или "Медиарисърч". По-голяма част от бизнеса и една от водещите телевизии - bTV, работят с данните на ГАРБ. Основният конкурент на bTV - "Нова тв", категорично застана зад "Медиарисърч", която скоро бе придобита от американската агенция Nielsen. Така от началото на октомври пазарът фактически работи вече с двата вида данни. "Нова" продава рекламното си време по рейтинговите данни на "Медиарисърч".

Това е проблем, защото принуждава пазара да работи с две валути. И усложнява работата на рекламодателите, защото именно на базата на рейтингите те планират разпределението на бюджетите си по медии. И вече месец откакто един от основните играчи на телевизионния пазар работи с друга метрика, рекламодатели и агенции няма как да не калкулират размера на медийната инфлация. По традиция трудно говорят за нея, въпреки че са засегнати.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    mmommo445 avatar :-|
    Mmomo
    • - 2
    • + 7

    мирише на лека близост гарб-бтв. подозрително е, че не искат одит..

    Нередност?
  • 3
    vesko_dechev avatar :-|
    Веселин Дечев
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#2] от "georgi11chinkov":

    Баце,поне го преведи...

    Нередност?
  • 4
    vesko_dechev avatar :-|
    Веселин Дечев
    • + 8

    Това с рейтингите поначало си е съвсем мътна работа, щото аз може да съм си пуснал на БТВ а да си нагъвам супата и да не се интересувам какво блещука там на екрана...

    Нередност?
  • 5
    evolutionary avatar :-|
    evolutionary
    • + 2

    Съвсем нормално е покачването на рейтингите след като вдички хитови реалита стартираха. Ако има една агенция, какво ще се ползва за коректив? Така дори когато има разминавания с малко, знаем, че посоката на данните е тази. В противен случай се получава манипулируемост на данните или поне би могла по-лесно да бъде управлявана според интереси. За сега по-добре са 2 агенциите.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал