Telenor представи първата си рекламна кампания след ребрандинга
Тази седмица новата рекламна агенция на Telenor - DDB Sofia, представи първата рекламна кампания на телекома след ребрандинга му. Режисьор на телевизионните клипове е Ян Глей, носител на редица престижни награди. Визията им е логично продължение на концепциите на Globul, които представят младите градски хора. Този път обаче с фокус върху всекидневните ситуации и новите начала. Това е и слоганът на кампанията - "Ново начало, нови планове". Сред героите в клиповете са популярни лица като блогъра Иво Божков, спечелил две награди "Човек на годината" през 2013, и младата тенис надежда на България Григор Димитров. Останалите персонажи също присъстват с малки имена, като идеята е, че това са лица, в които потребителят лесно може да се припознае. Клиповете представят и първата тактическа реклама на Telenor на плана "Резерв" – ново предложение в портфолиото на оператора.
All Channels ще обслужва Европейската комисия в България
Иван Хадживеликов е новият творчески директор на McCann Sofia
От началото на месеца McCann Sofia е с нов криейтив директор. Това е 35-годишният Иван Хадживеликов, който сам се представя като "един от хората с най-голям телеком опит у нас". През 2008 г. Иван започва работа като копирайтър в DM&B, чийто основен клиент по това време е Mtel. Клиповете му за мобилния оператор печелят награди на EFFIE 2009 г. и ФАРА 2010 г. През 2013 г. се присъединява към New Moment New Ideas Company, където оглавява отдела за копирайтъри. Като част от екипа Иван работи пряко с Душан Дракалски, регионалния творчески директор на New Moment, спечелил Titanium награда в Кан за кампанията си за религиозна търпимост в Македония. Заедно те създават кампании, наградени с 5 златни отличия на ФАРА 2013 г. Пред "Капитал" Иван коментира, че като криейтив директор на McCann Sofia ще опита да не изпуска нито един бриф, "който би позволил на агенцията да се докаже като видимо добра". И ще търси "златното решение на иначе плашещата обратна пропорция между щастието на клиентите и това на екипа". Хадживеликов се шегува, че "който го е страх от мечки, не бива да ходи в рекламата". Сред големите клиенти на McCann Sofia са Coca-Cola, ОББ, Mr. Bricolage, L'Oréal Paris, MasterCard.
Snapchat се превръща в платформа за дистрибуция на медийно съдържание
Приложението за "самоунищожаващи се" съобщения Snapchat влиза в партньорство с водещи медийни компании, сред които Comedy Central, Spotify, Vevo, Vice, BuzzFeed, CNN, ESPN и National Geographic, съобщава Digiday. Това ще бъде част от новата секция на Snapchat, носеща името Discover. Тя ще предлага на потребителите възможността за бърз достъп до статии, музика и видео, създадени от медиите. Новината е доказателство за големите амбиции на Snapchat за дистрибуция на медийно съдържание. Съвместната работа на компанията с Comedy Central и National Geographic е логична, като се има предвид силното визуално съдържание, което създават. В плановете на стартъпа влиза потребителите да имат достъп и до аудио, и до видео, което ще направи приложението подходящо за всякакъв тип съдържание. В стила на Snapchat предлаганите формати ще бъдат налични за определен период от време, след което ще бъдат заличавани от платформата. По този начин потребителите ще бъдат стимулирани да проверяват секцията регулярно. Snapchat Discover трябваше да бъде представен пред потребителите през ноември тази година, но технически проблеми ще забавят появата на новата функционалност.
Disqus въвежда спонсорирано съдържание
Безплатната платформа за потребителски коментари Disqus обяви, че ще предложи на рекламодателите възможност за платено съдържание в мрежата от над 3 милиона уебсайта, използващи нейния продукт. Сред клиентите на Disqus са редица водещи медии като Rolling Stone, The Atlantic, ABC News, както и български сайтове и блогове. Компанията от Сан Франциско ще започне работа с автоматизираната рекламна платформа Xaxis, за да позволи на брандовете да закупят рекламно пространство. То ще бъде оптимизирано спрямо информацията, събирана от коментарите и съдържанието, което потребителите четат. Рекламите ще бъдат отделени и публикувани на върха на коментарната дискусия и ще бъдат маркирани като спонсорирано съдържание. Важно е да се отбележи обаче, че често първичният вариант на подобен тип рекламни инструменти, работещи с контекстуален анализ на съдържанието, не предлага адекватно приложение на кирилица. Това от своя страна може да затрудни навлизането на българските рекламодатели в първите стадии от новата рекламна платформа.
3 коментара
Успех на Ванката!
Публикувано през m.capital.bg
Ей, верно бе - един приятел ми каза, че Глобул става Теленор - дет се вика, ако някой не е разбрал...
ха дано намалят цените ! иначе, става пак източване на кинтите...