Каква кола кара Джаро
Четири години по-късно, продуктовото позициониране все още си пробива бавно път на телевизионния екран
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Спомняте ли си най-споделяното в мрежата селфи от нощта на Оскарите. Вероятно знаете, че то не беше спонтанна хрумка на водещата Елън Дедженерис, а част от рекламна кампания на Samsung. Технологичната компания беше един от големите спонсори на церемонията на престижните филмови награди с бюджет от 20 млн. долара за рекламни спотове. А Дедженерис държеше в ръка последния модел телефон и правеше селфита с популярни холивудски актьори. В залата беше забавно и нямаше онова натрапчиво внушение за скрита реклама, което би подразнило.
В България мащабите на продуктовото позициониране са много по-скромни. Рекламните бюджети са далеч от холивудските, а креативността в използването на тази рекламна форма е обрана. Но пред пазара има път за развитие.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
13 коментара
"Много по-вероятно е да решиш да направиш емоционална покупка на шоколад или мобилен телефон, защото те са любими на уважавания от теб актьор или спортист."
Как ли пък не. Като знам, че са му платили за да яде този шоколад, а не че му е любим...
Само не ми е ясно: Защо преди 2-3 дни "Капитал" ми изтриха 2-3 коментара ,че съм правел реклама .
Аз не правя реклама.Нито продуктово позициониране .В смисъл да получавам материални или др. облаги .
Просто прекопирам линк и посочвам за достоверност от къде съм го прочел.
Това е само ,за да подкрепя думите си.
Още повече, че от това не получавам и 0,005 БГ лв .
Инак статията ми е мн. полезва . Ще си я разпечатам и като идват едни ,дето искат да им върша продажби само за да ми подарят химикалче и найлонова торбичка ,ще им я показвам .
Благодаря "Капитал " .Обичам те.
"По този повод по време на снимките на сериала "Под прикритие", продуциран от БНТ, всички сцени с продуктово позициониране са внимателно обмислени и реализирани, така че да не се нарушава целостта на съдържанието на филма и в същото време зрителят подсъзнателно да възприема рекламата като част от цялата картина, дават пример от медиата."
Верно?! Аз пък си мислех, че никога не съм виждал по-скалъпено продуктово позициониране... всяка кола е Ауди - и на добрите, и на лошите, и все в една цветова гама. А при всяка сцена от полицейската стая, директен и продължителен фокус или върху цигарите на единия, или върху никотиновите дъвки на другия...все едно са важни улики.
А заглавието на статията какво позициониране е?!
До коментар [#3] от "sir_matt":
Всъщност в сериалите на бтв и нова продуктовото позициониране беше далеч по-грозно, няма да забравя как фокусираха върхи чипсовете разни там.
Веднъж случайно загледах "Домашен арест" и Мая Бежанска бавно и напоително обясни на "Коцето" как лихвите по влоговете на Първа Инвестиционна Банка били най-изгодни....
Щях да повърна от толкова "ненатрапчиво" позициониране.
Продуктовото позициониране е неморална пркатика и трябва да е забранено.
практика, прощавайте.
продуктовото позициониране в "Под прикритие" нито е обмислено, нито има нещо общо изобщо с развитието на сюжета, тотална дървения набутана доста натрапчиво и дразнещо, връх бяха разните хапчета
До коментар [#9] от "voxy":
"връх бяха разните хапчета"
Киселото мляко Pilos с което Джаро замеряше преследващите го заптиета в автогонките, както и автомобилите на онази марка с четири търкала, в които се возеха, както айдуците, така и куките! Човек да се чуди как не са се засичали във фирмения сервиз...😄
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход