Българите пазаруват активно дрехи и обувки онлайн
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българите пазаруват активно дрехи и обувки онлайн

Българите пазаруват активно дрехи и обувки онлайн

България изпреварва страните в региона по интернет покупки на този тип стоки, показва потребителско изследване на Google

7975 прочитания

© Stephen Hird


България е една от най-активните страни в региона, когато става въпрос за онлайн покупки на дрехи и обувки. Приблизително 51% от българските онлайн потребители пазаруват през мрежата, за разлика от румънските (26%), гръцките (34%) и сръбските (31%).

Това показва проучването Consumer Barometer на Google, провеждано в партньорство с TNS, Hive и Graphic. То е със свободно разпространение и има за цел да представи на маркетолозите и други заинтересовани страни интернет потреблението по света. Сред фокусите на проучването са използването на интернет през различни устройства (т.нар. Multi-screen), навиците при онлайн пазаруване, както и потреблението на видео съдържание. За пръв път в данните присъства и информация за българските потребители.

Данните са събирани по два начина: чрез въпросник сред пълнолетното онлайн население (1000 респондента), както и чрез допълнително проучване на общото население на страната (3000 респондента), което се използва за сравнителен анализ при крайната обработка.

15% от българите имат таблети

Според проучването българските потребители разполагат със средно 1.9 устройства с интернет свързаност, като 69% притежават персонален компютър, 33% - смартфон, а пенетрацията на таблети в страната достига 15%. Почти всички български респонденти споделят, че използват интернет всекидневно, като във възрастовата група от 55+ процентът на онлайн активните потербители е 57%. Резултатите за поведението на потребителите и техните навици при използването на смартфони показват, че равен брой интервюирани (71%) посягат към устройствата, за да проверят часа или да боряват с камерата и снимките си. 57% използват умните телефони, за да слушат музика, а 54% - за да се запознаят с метеорологичните условия. На по-заден план остава потреблението на новини (44%) и забавлението с мобилни игри (38%).

Един от всеки четири българи използва своя смартфон по време на онлайн поръчките, а най-честите покупки през мрежата са при закупуването на билети за кино (69%), телевизори (62%) и други електроуреди (52%). Чак след това са застраховките (52%) и хранителните стоки (33%).

Видео за обучение

Последната секция от Consumer Barometer представя данни за потреблението на онлайн видео. Българските резултати тук са от особено значение за Google, заради навлизането на YouTube като локална платформа и използването й за реклама на българския пазар. Респондентите споделят, че 48% от тях използват онлайн видеата за обучение, 44% - за вдъхновение, а 37% - в желанието си да разпуснат. 40% от българите са гледали последното си видео в компанията на друг човек, като най-често това е техният интимен партньор (21%). Впечатление прави и фактът, че висок брой хора (61%) са отдали своето пълно внимание към последното видео, което са гледали. Това от своя страна показва на маркетолозите, че тенденцията от последната година за създаване на подходящо видео съдържание, както и пренасочването на бюджети в реклама във видео платформите е правилен ход, който съответства на навиците на потребителите. Резултатите за източника на преглежданото видео за българските потребители сочат, че 73% от тях го потребяват чрез специализирани видео сайтове, 47% - през социални мрежи, а 22% през онлайн медии.

Ето и някои по-важни данни от изследването:

Create Infographics

България е една от най-активните страни в региона, когато става въпрос за онлайн покупки на дрехи и обувки. Приблизително 51% от българските онлайн потребители пазаруват през мрежата, за разлика от румънските (26%), гръцките (34%) и сръбските (31%).

Това показва проучването Consumer Barometer на Google, провеждано в партньорство с TNS, Hive и Graphic. То е със свободно разпространение и има за цел да представи на маркетолозите и други заинтересовани страни интернет потреблението по света. Сред фокусите на проучването са използването на интернет през различни устройства (т.нар. Multi-screen), навиците при онлайн пазаруване, както и потреблението на видео съдържание. За пръв път в данните присъства и информация за българските потребители.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.

    Това са данни смукани от пръстите.. Едва ли има и 20% от интернет потребителите които да са купили повече от 1 стока в Интернет - това не е активно пазаруване.

    Когато видя данни от български интернет магазини, или от еПей бг, или друга разплащаща сиетма а не соц. пручване - тогава можем да говорим по същество.

  • 2
    amh21579466 avatar :-|
    amh21579466

    Пазарува се онлайн за да се спести някой друг лев. Положителният ефект от това е, че и офлайн магазините вече се усещат и почват да предлагат по-нормални цени за стоки които могат да се намерят и онлайн. Ако в един момент онлайн и офлайн магазините започнат да предлагат стоки на подобни цени, никой няма да предпочете да си купи дрехи или обувки онлайн.

  • 3
    matiz avatar :-|
    matiz

    До коментар [#1] от "bestbuy":

    Много хора вече пазарят по интернет, но не задължително в български онлайн магазини. Например в алиекспрес има нормални стоки + безплатна доставка до България, просото трябва да се порови из хилядите оферти. Наскоро си бях поръчал това:
    http://s.click.aliexpress.com/e/NZvZRFIQr

  • 4
    inmoinvestments avatar :-|
    InmoInvestments

    Пазаруват.......от Китай....

  • 5
    mitko_stamatov avatar :-|
    CARROT

    пенетрацията на таблети :-)))))))))))))))))

  • 6
    flakes avatar :-|
    P.

    Интересно е откъде точно пазаруват дрехи и обувки? Факт е, че в България особено в София качеството на стоките все повече се влошава и да се намериш нещо сносно за носене е доста трудна задача.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Ускорена дигитализация

Ускорена дигитализация

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK