С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 21 ное 2014, 16:02, 20756 прочитания

Миграцията на творческите директори

Четири агенции смениха криейтив мениджърите си в търсене на нови лица и идеи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Голямата екскурзия. Така в рекламния бранш на шега наричат мащабната миграция на хора между агенциите, предизвикана от смяната на обслужването на цяла плеяда значими рекламодатели. През изминалата година и трите мобилни оператора обявиха конкурси. Обслужващата си агенция смениха и други брандове като "Ариана", IKEA, Unicredit Bulbank, Penny Market, bob и т.н. Само през последните няколко месеца четири агенции наеха нови творчески директори.

Под повърхността на разместванията прозират няколко тенденции. От една страна е гладът на пазара за нови хора и идеи. Както казва изпълнителният директор на Saatchi & Saatchi Милин Джалалиев "пазарът е в застой, доведен от движението на едни и същи лица". От друга страна, заети в оцеляването си, голяма част от агенциите сякаш забравиха да инвестират в развитие и задържане на таланти. Или както обобщава новият творчески директор на reforma Йордан Петков по отношение на текучеството - не само агенциите въртят хората, но и хората повтарят агенциите.   

Затова пък сред новите творчески назначения има хора, които тепърва израстват като криейтив директори, чужденци, които носят ноу-хау от други пазари, но и търсещи нови перспективи опитни професионалисти. Всички те споделят разбирането, че пазарът има нужда от промяна и биха работили за кампании от нов характер, които да помогнат на бранша да поеме в нова посока. Вижте какво още имат да споделят в кратките профили.

Мартин Димитров, творчески директор на Ogilvy Sofia: "За мен фокусът е Effie и винаги е бил Effie"
Мартин Димитров, творчески директор на Ogilvy Sofia

Фотограф: ВЕЛКО АНГЕЛОВ


Мартин Димитров се занимава с реклама от 11 години. Започва като копирайтър в New Moment New Ideas, където е поканен да се включи в екипа от Емил Захариев. Професионалната му кариера продължава като творчески директор в DDB Sofia, а впоследствие спомага за изграждането на името и развитието на агенция reforma. От октомври тази година Димитров е творчески директор на Ogilvy Sofia. "Ogilvy е агенция с много добри история и експертиза, от които мисля максимално да се възползвам", казва той пред "Капитал" и допълва "Тук има възможност за по-голям мащаб на инициативите в рекламата, които искам да развивам."


Въпреки че смята, че агенцията има нужда от преструктуриране, Димитров уточни, че не е привърженик на бързите промени. В същото време обаче заяви, че желанието му е "до една година Ogilvy да е напълно способна да предлага на клиентите си неща, които не са очаквали и не са могли да предположат, че ще получат от рекламната си агенция". Амбицията, която си е поставил начело на творческия екип, е агенцията да започне да задава тенденциите в бранша. "Много ми се иска Ogilvy да промени към по-добро рекламното състезание между агенциите", коментира по този повод той.

Димитров поема Ogilvy след труден период за агенцията. За последните четири години агенцията смени няколко криейтив директори, а миналата година загуби два големи клиента - Globul (понастоящем Telenor) и "Ариана". Това означава, че вероятно сред основните предизвикателства пред новия творчески директор ще бъде да привлече нов бизнес.

"Най-важното е да има максимално много и ясни измерители за това как ти си си свършил работата и това, за добро или зло, не е само наградата на ФАРА. Клиентът трябва да има способността да измери твоето значение за себе си", е философията на работа на Мартин Димитров. Затова той предпочита да гони резултати на рекламния конкурс за ефективност Effie. Кампаниите според него не трябва да са самоцелни, а да са релевантни на пазара и да водят до "простичък инсайт" (познание за потребителите, поведението им или пазара, направено най-често на база на разбиране на ситуацията или дедукция – бел.авт.).



Как според него се е променила рекламата през последните години? Ами, както и пазарът: "Когато той е по-консервативен, тя става също по-консервативна, независимо коя агенция за кой клиент работи. Когато пазарът обеднява, рекламата също става по-бедна."

Рекламният пазар в три думи е: моето основно занимание
Рекламодателите днес са: тези, на които разчитаме
Работата на творческия директор е: да задава критерии, които да се стреми непрестанно да повишава
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама 1 Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

21 фев 2020, 2362 прочитания

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 2536 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Стрес тестът Lafka

За рекламите и журналистиката

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10