С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 21 ное 2014, 16:02, 20372 прочитания

Миграцията на творческите директори

Четири агенции смениха криейтив мениджърите си в търсене на нови лица и идеи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Голямата екскурзия. Така в рекламния бранш на шега наричат мащабната миграция на хора между агенциите, предизвикана от смяната на обслужването на цяла плеяда значими рекламодатели. През изминалата година и трите мобилни оператора обявиха конкурси. Обслужващата си агенция смениха и други брандове като "Ариана", IKEA, Unicredit Bulbank, Penny Market, bob и т.н. Само през последните няколко месеца четири агенции наеха нови творчески директори.

Под повърхността на разместванията прозират няколко тенденции. От една страна е гладът на пазара за нови хора и идеи. Както казва изпълнителният директор на Saatchi & Saatchi Милин Джалалиев "пазарът е в застой, доведен от движението на едни и същи лица". От друга страна, заети в оцеляването си, голяма част от агенциите сякаш забравиха да инвестират в развитие и задържане на таланти. Или както обобщава новият творчески директор на reforma Йордан Петков по отношение на текучеството - не само агенциите въртят хората, но и хората повтарят агенциите.   

Затова пък сред новите творчески назначения има хора, които тепърва израстват като криейтив директори, чужденци, които носят ноу-хау от други пазари, но и търсещи нови перспективи опитни професионалисти. Всички те споделят разбирането, че пазарът има нужда от промяна и биха работили за кампании от нов характер, които да помогнат на бранша да поеме в нова посока. Вижте какво още имат да споделят в кратките профили.

Мартин Димитров, творчески директор на Ogilvy Sofia: "За мен фокусът е Effie и винаги е бил Effie"
Мартин Димитров, творчески директор на Ogilvy Sofia

Фотограф: ВЕЛКО АНГЕЛОВ


Мартин Димитров се занимава с реклама от 11 години. Започва като копирайтър в New Moment New Ideas, където е поканен да се включи в екипа от Емил Захариев. Професионалната му кариера продължава като творчески директор в DDB Sofia, а впоследствие спомага за изграждането на името и развитието на агенция reforma. От октомври тази година Димитров е творчески директор на Ogilvy Sofia. "Ogilvy е агенция с много добри история и експертиза, от които мисля максимално да се възползвам", казва той пред "Капитал" и допълва "Тук има възможност за по-голям мащаб на инициативите в рекламата, които искам да развивам."


Въпреки че смята, че агенцията има нужда от преструктуриране, Димитров уточни, че не е привърженик на бързите промени. В същото време обаче заяви, че желанието му е "до една година Ogilvy да е напълно способна да предлага на клиентите си неща, които не са очаквали и не са могли да предположат, че ще получат от рекламната си агенция". Амбицията, която си е поставил начело на творческия екип, е агенцията да започне да задава тенденциите в бранша. "Много ми се иска Ogilvy да промени към по-добро рекламното състезание между агенциите", коментира по този повод той.

Димитров поема Ogilvy след труден период за агенцията. За последните четири години агенцията смени няколко криейтив директори, а миналата година загуби два големи клиента - Globul (понастоящем Telenor) и "Ариана". Това означава, че вероятно сред основните предизвикателства пред новия творчески директор ще бъде да привлече нов бизнес.

"Най-важното е да има максимално много и ясни измерители за това как ти си си свършил работата и това, за добро или зло, не е само наградата на ФАРА. Клиентът трябва да има способността да измери твоето значение за себе си", е философията на работа на Мартин Димитров. Затова той предпочита да гони резултати на рекламния конкурс за ефективност Effie. Кампаниите според него не трябва да са самоцелни, а да са релевантни на пазара и да водят до "простичък инсайт" (познание за потребителите, поведението им или пазара, направено най-често на база на разбиране на ситуацията или дедукция – бел.авт.).



Как според него се е променила рекламата през последните години? Ами, както и пазарът: "Когато той е по-консервативен, тя става също по-консервативна, независимо коя агенция за кой клиент работи. Когато пазарът обеднява, рекламата също става по-бедна."

Рекламният пазар в три думи е: моето основно занимание
Рекламодателите днес са: тези, на които разчитаме
Работата на творческия директор е: да задава критерии, които да се стреми непрестанно да повишава
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август)

Българската реклама в чужбина; Google обновява снимките от български градове; CBS и Viacom се обединяват

20 авг 2019, 966 прочитания

Българската реклама в чужбина 1 Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

16 авг 2019, 2551 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Стрес тестът Lafka

За рекламите и журналистиката

Сметищата на гнева в Русия

Боклукът се превръща в политически проблем, който канализира недоволството и обединява различни групи около една кауза

Защо се бавят бързите влакове

КЗК връща в спечелени от чужди компании търгове за нови жп линии играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп"

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда