Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Ако трябва да потърсим положителен ефект от взрива на коментари, емоции, размяна на реплики и разпалени обсъждания, след като в "Капитал" се появи реклама, платена от Lafka, очевидният е един. И той е в завръщането (дано не остане мимолетно) на дълго заровената тема за ролята на рекламите в медиите и за влиянието на рекламодателите върху журналистическите материали.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
44 коментара
Много приказки, а фактите са прости.
Икономедиа е взела пари от Лафка. Какво е получила Лафка в замяна не знаем. Едва ли е само каренце във вестник, който практически никой не чете на хартия.
Фактът, че госпожа Прокопиева подскачаше до тавана, а Прокопиев се обясняваше по телевизиите само засилват усещането, че нещо вони.
Впрочем, поне за мен, Икономедиа отдавна е загубила имиджа си на борец за истина. Примерите са прекалено много. Но да дам поне един.
С кеф публикувахте мейлите на Илияна Йотова, където се отчитаха тролските активности, а след това виехте на умряло, когато мейлите, в които Прокопиев (който формално е никакъв във вашата редакция) задава посока на отразяването на ВЕИ.
Та така де, бързо се губи уважение в медийния свят.
Защо не направите платен достъпа до съдържанието? Така ще се реши и проблема с мурзилките... Аз бих плащал за качествено съдържание и съм сигурен, че и много други биха го направили.
До коментар [#1] от "1951":
Извинявай, но не си прав за мейла - Иляна Йотова е политик и се ползва със занижена защита.
До коментар [#3] от "guentertreitel":
Прокопиев е крупен бизнесмен, коментатор и собственик на голяма медия. Разлика няма.
Прочети малко съдебна практика - на Страсбург и КС и кажи дали "крупен бизнесмен, коментатор и собственик на голяма медия" влиза в категорията на лица за които защитата на личния живот е занижена.
Един жокер - отговори си на въпроса кой плаща данъци и кой ги харчи.
Дълбоко не се интересувам от съдебни практики. Когато един бизнесмен вгражда собствените си икономически интереси в медиите, които притежава, нещата са пределно ясни и за тъп инженер, като мен.
Още малко ще излезе, че читателите, тъй като сме свикнали на уродливата практика в другите медии рекламата да влияе на съдържанието, сега сме изненадани от гледната точка на Капитал за принципност в рекламата и съдържанието, и затова сме се възмутили. Ами не е така. Заради това влияние в другите медии, на български чета почти само Капитал. Още го чета де, ама не ми е приятно да виждам Лафка вътре. Докъде и докога е въпрос на лична търпимост.
До коментар [#6] от "1951": "Когато един бизнесмен вгражда собствените си икономически интереси в медиите..."
Ама голяма каша ти е в главата. Медиите не са абстрактни субекти в паралелен свят. Те са също толкова търговски предприятия, колкото и другите фирми. Какво означава "вгражда"? Собственикът по дефиниция има икономически интерес от работата на своята медия. И е напълно естествено да се определя редакционната политика. Затова като знаем кой е ние можем да предвидим, че той няма да тръгне срещу себе си.
Това е и причината законът да изисква обявяване на собствениците във всеки брой или сайт на всяка медия.
Докато при Йотова е съвсем обратното. Тя първо няма свои медии, поне законово. Второ, анонимно направлява троловете и нейното мнение се появява под чуждо име на чужди страници, уж като "глас на народа".
За да сравняваш двата случая или си много тъп или си платен трол.
До коментар [#8] от "tamada":
Уф, хайде скрий си фенщината и спри да оправдаваш Прокопиев и ко. Като си му фен направи си годишен абонамент за Капитал и се радвай.
Ако имаше налични мейли между Вики Политова и мъжът и, в които обсъждат как бТВ трябва да пие по еко протестите, защо това вреди на ПИБ, където и двамата имаха бая акции, какво трябваше да се направи?
Да се обяснява, че медията е икономически субект и може да криви истината, както изнася на собственика и или да се изобличат въпросните мейли за да знае публиката какви икономически интереси има зад дадена медия?
За да не се напрягаш излишно в мислене ще ти кажа, че ако наистина имаше такива мейли, то Икономедиа щеше да е първа писта в публикуването им. И после пак щяха да реват, защо им е изтекла кореспонденцията...
Това се казва двуличие и не е приятно на никой.
Оправданията са като зад××ка- всеки си ги носи!
Публикувано през m.capital.bg
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.