Facebook: да плащаш или не

След поредната порция промени на правилата на социалната мрежа рекламодателите ще трябва да преосмислят генерално стратегиите си там

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Да балансира две дини под мишница – такава изглежда задачата на Facebook. За да продължи да владее интернет, компанията се опитва и да задържи интереса на потребителите си, но и да предлага на рекламодателите повече маркетингови инструменти – две неща, които изначално са в конфликт. Facebook работи от години, за да бъде възприеман като социална медиа от своите потребители, не като социална мрежа и регулярно прави промени в своите алгоритми, за да го постигне.

През 2012 г. започна началото на спада на органично достигнатите потребители (хората, които са харесали дадена страница на бранд - бел. ред.). Това беше и първият сериозен удар от страна на Facebook върху градената досега връзка с рекламодателите. Зад нея, разбира се, прозираше желанието на социалната мрежа да повиши приходите си от реклама. На 5 ноември тази година Facebook обяви и премахването на т.нар. Fan gates, с помощта на които компаниите трупаха фенове в своите страници чрез кампанийни приложения. Това означава, че за да достигат до желаните целеви групи във Facebook, няма да е достатъчно да имат просто повече харесвания на страницата, както беше досега, а ще трябва да увеличат инвестициите си, ако искат повече хора да виждат постовете им. От известно време агенциите се опитват да подготвят рекламодателите за тази промяна, като им предлагат както различни варианти да адаптират тактикaта си към новите алгоритми, така и да преосмислят изцяло стратегията си на присъствие във Facebook.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    mara71 avatar :-|
    Мария Янкова
    • - 1
    • + 3

    Днес в Един вестник попаднах на реклама, от къде да си купя алкохол и топла напитка, когато ми потрябват. Ами то, ако ми трябва алкохол няма да съм в състояние да видя рекламата. Пък и топла напитка от нещо си, в което няма течаща вода и е обикновено на тесени оживен тротоар или на сантиметри от шосето, където е и забранено спирането и паркирането на ЛМПС.
    Точно е казаното от Керемидчиева: '... агенциите трябва да се концентрират върху изживяването, което предлагат на потребителя".
    Алкохол и топла напитка - "Паважна мозайка"! Не! Благодаря! Да им е сладко на рекламодателите.

    Нередност?
  • 2
    petrofff avatar :-|
    petrofff
    • - 6
    • + 19

    БГ езикът е мъртъв, да живее БГ езикът: брандове, постове, рийчове, лайкове.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 3
    diko avatar :-P
    Дико

    До коментар [#2] от "petrofff":

    Пак поне е изписано на кирилица. Олгедай се на улицата и за момент си представи, че не можеш да виждаш латинските буквички.

    Сега разбираш ли за какво става дума? ;-)

    Нямам нищо против професионалните термини. Предпочитам ги пред парадокса "изгубени-в-превода".

    Наречи го професионално изкривяване от близкото минало, когато нямаше преводи и сътоветно сега ми преводите ми звучат налудничаво.
    ;-)

    Нередност?
Нов коментар