С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 дек 2014, 13:50, 11292 прочитания

MediaCom става част от Ogilvy Group

Рекламната група разширява портфиолото си от агенции с убеждението, че сега е моментът за инвестиции в нови услуги

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Много компании в сферата на комуникациите свиват дейността си и намаляват разходите си, но ние вярваме, че сега е моментът да се инвестира в нови продукти и услуги." Така изпълнителният директор на Ogilvy Group България Екатерина Тупарева обясни новината на седмицата на рекламния пазар. Медийната компания MediaCom се разделя с Grey и преминава в порфтолиото на Ogilvy Bulgaria. Това е стратегически ход, с който цялата група от агенции опитва да диверсифицира приходите си и да стане по-устойчива на пазарни трусове. Заради скромните размери на българския рекламен пазар, оттеглянето на дори един голям рекламодател често поставя на сериозен риск бъдещето на една агенция.

Защо MediaCom става част от Ogilvy


"Присъединяването на MediaCom към групата ще ни даде възможност да станем по-силни и да имаме по-добри позиции на медийния пазар", коментира Екатерина Тупарева. "MediaCom е силна компания със сериозна история, много добри софтуерни продукти и ноу-хау - това ще ни даде възможност да предложим по-добри услуги и по-добри цени на нашите клиенти", допълни тя.


MediaCom е една от водещите медийни агенции в света, част от WPP и Group M, с приходи от над $29 милиарда за 2013 г. Компанията има над 120 офиса в 97 държави и обслужва клиенти като P&G, Volkswagen Group, Dell и Universal.  На българския пазар агенцията обслужва Unicredit Bulbank, Bayer и Shell. Начело на българския офис на MediaCom застава Женя Гуцова, която има богат опит на медийния пазар - както от страна на самите медии, така и от страна на медийното обслужване на рекламодателите. Преди да оглави българския филиал на MediaCom, тя е работила като ръководител "Бизнес развитие" към отдел "Продажби" на MTG (които през 2008 г. придобиха Nova – бел. авт.), а преди това е била и медиа директор в OMD Optimum Media. Гуцова казва, че най-важната задача пред нея е да спомогне за плавното адаптиране на екипа на MediaCom към работата на Ogilvy Group Bulgaria.

Заедно с MediaCom медийните агенции в структурата на Ogilvy Group стават три. Другите две са Mindshare и IntoMedia. Те, както и MediaCom, ще продължават да са автономни части от Ogilvy Group Bulgaria, казва Екатерина Тупарева, но всяка агенция ще дава на клиентите различни експертни решения. Така например MediaCom използва подхода "The Content + Connections Agency", т.е. освен планирането на самите медийни канали, агенцията предоставя и насоки за съдържанието в тях. Всяка структура ще има и различни бизнес цели. Тази на MediaCom е да влезе в топ 5 на медийните агенции в страната до 2017 г.

Въпреки че в световен план MediaCom обслужва едни от най-големите рекламодатели, първите стъпки на българския филиал ще са да увеличи портфолиото от услуги, които предлага на сегашните си клиенти, както и спечелването на нови, местни такива. Според мениджърския екип не е здравословно една агенция, независимо коя е и в какво се е фокусирала, да има само международни клиенти. Те смятат, че е важно всяка компания да е силна и на пазара, на който присъства. Пример за това дават с факта, че в портфолиото на друга от медийните агенции в Ogilvy Group Bulgaria – Mindshare, едва 40% от рекламодателите, за които се работи, са спечелени чрез глобален договор за обслужване. Все пак българският клон на MediaCom ще се включва и в международни пичове (рекламни конкурси - бел.ред.), за да развие своя бизнес.



"При прогнозите за следващите години не се очаква ръст на пазара. Този ход ще ни даде възможност да диверсифицираме риска и да осигурим стабилно развитие на групата", обяснява Екатерина Тупарева. Според нея на малкия български рекламен пазар по-малките и гъвкави структури са по-успешни, защото позволяват да бъдат управлявани по-лесно и бързо. Така например в случая на Ogilvy Group Bulgaria всяка една от компаниите е на различен етап от своето развитие и ако при едната агенция има спад на приходите, другите ще компенсират, за да бъде групата по-стабилна и балансирана. До месец май 2015 г. портфолиото им ще порасне с още две агенции. Една от тях ще бъде дигиталната агенция Ogilvy One, която ще се развие с помощта на гръцкото представителство на Ogilvy.

Полет над медийния пазар

Въпреки че индустрията се намира в перманентна криза и спад от 2008 г. насам, Женя Гуцова смята, че клиентите в България не се страхуват да инвестират и дори предвижда покачване на бюджетите през следващите няколко години. В работата си тя се е убедила, че, когато става дума за медийния пазар, компаниите не се притесняват от липса на достатъчен брой медии, а от недоброто съдържание в тях. Голяма част от рекламодателите предпочитат традиционните канали за реклама и дори Гуцова прогнозира, че може отново да видим ръст на инвестициите в преса. За да се случи това обаче, отбелязва тя, печатните медии трябва "да променят посоката на развитие на своето съдържание, за да станат отново достатъчно интересен канал".

Въпреки плавния ръст на дигиталната реклама обаче пазарът остава фокусиран в телевизията. Екатерина Тупарева разказва, че телевизията все още е интересен канал в България, защото предлага най-ниската цена на достигнати 1000 човека в Европа, а в същото време гледаемостта е много висока. Тя обаче уточнява, че все пак зависи от клиента, за когото работиш: "При нашите клиенти телевизията е имала винаги много сериозно присъствие, но това е, защото те бяха основно в сектора на бързооборотните стоки и телекомуникационните услуги. Този тип компании изискват бързо достигане до максимално широка аудитория." Тя обаче обръща внимание, че ситуацията с двете пийпълметрични агенции на пазара не улеснява взаимоотношенията между клиенти, медии и агенции и всъщност прави процеса некомфортен за всички участници (виж повече на стр. 52-53).

В Англия инвестициите в интернет вече изпреварват тези в телевизията и са близо 40% от общите разходи за реклама, а в България интернет има значително по-малък дял – между 10% и 15%. Женя Гуцова казва, че традиционните медийни канали работят най-добре, когато са комбинирани с дигитални елементи. И дава пример с редица телевизионни предавания по света, които преливат част от активностите си в интернет и така взаимодействат все повече с потребителите си, приканвайки ги да консумират и двата канала едновременно. "Нещата ще тръгнат в един момент– традиционните медии и дигиталните канали заедно ще движат рекламата напред", допълва тя. Затова и казва, че фокус в нейната работа ще бъдат възможностите за развитие на дигиталната среда в България. "Нашият пазар винаги е следвал световните тенденции, макар и с по-бавни стъпки", допълва Женя Гуцова. "Говорим за забавяне от 3-4 години. Ние често прескачаме цели периоди в развитието на пазара, които просто не е нужно да извървим - черпим опит от другите, учим се бързо и тенденциите навлизат по-рано при нас", обобщава и Екатерина Тупарева.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 януари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 януари)

Елена Матеева е първият изпълнителен директор на БДВО; СЕМ избра за генерален директор на БНР мениджър с опит в CNN и "Асошиейтед прес"; bTV обяви кой заменя Слави Трифонов като водещ на вечерното шоу; Netflix посреща 2020 г. под натиск от конкуренцията; Реклама за слушане

28 яну 2020, 462 прочитания

Глътка надежда за БНР 1 Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

24 яну 2020, 3353 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Сдружението на потребителите на пийпълметрични данни се разпада

Индустрията е разединена от спора между bTV и "Нова" дали да има паралелен одит на рейтинговите агенции

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10