Сдружението на потребителите на пийпълметрични данни се разпада
Индустрията е разединена от спора между bTV и "Нова" дали да има паралелен одит на рейтинговите агенции
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Комитетът на потребителите на пийпълметрични данни, в който влизат рекламодатели, агенции и телевизии, се разпада и ще бъде закрит до два месеца. На заседанието му в четвъртък няколко от важните му членове са подали молба за напускане, разказаха пред "Капитал" участници. От дискусията е станало ясно, че в този си вид институцията не може да регулира отношенията и напрежението на телевизионния пазар, откакто на него има две пийпълметрични агенции, в чиито данни има смущаващи различия.
Миналата седмица "Медиарисърч", агенцията, която влезе на българския пазар преди две години и с това предизвика позицията на ГАРБ единствена да предоставя данни, отново поиска двете системи да бъдат подложени на паралелен независим одит. Решението дали да се предприеме такъв би трябвало да се вземе именно в потребителския комитет, но напрежението по темата доведе до неговото разпадане.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Защо ли този термин " пийпълметрия" ме разсмива? Може би без да искам си го превеждам като "човекомерство"? наистина, бива езикова модернизация но това е един толкова несръчен израз, при това съвсем не е безспорен като терминология в страната- източник. Тъй като по-рано писах по темата няма да продължавам, само се убеждавам че България наистина е благоприятна почва за мошеничества, особено ако иновационните фирми за от развити западни страни.
bTV и NOVA ги изкарват тези 35 хиляди лева буквално от един 5-минутен рекламен блок, така че доводите на bTV (и GARB), че одитът е скъпо мероприятие, просто не хваща дикиш. Очевидно на bTV им е пределно ясно, че измерванията на GARB не отговарят на реалната картина, като силно завишават гледаемостта на тяхната телевизия, но ще се опитват да поддържат GARB колкото се може по-дълго, докато най-накрая всички в бранша не се събудят към реалността. Симпатизирам на Павел Станчев, който всъщност беше жертвата на тази несправедливост по времето когато още беше шеф на NOVA, но иронията на живота обърна ситуацията наопаки, и сега той е човекът който иска тя да се запази. Ironyyyyyy!!!
Причината на ГАРБ да се дърпа е основно една - че е манипулирана, в подчинение на БТВ груп, с оглед опазване на пазарни интереси и затова, че тази медийна групировка не е толкова популярна, колкото я изкарват.
Целта е спекулативно да се печелят пари , които отиват в джоба на съдружника на БТВ и ГАРБ - Красимир Гергов. Няма друга причина да крият собственика на офшорната фирма, собственик на швейцарската фирма притежаваща ГАРБ в България!!!
Одитът красноречиво ще го докаже и това ще срине пазарната позиция на БТВ и сие. Кой би се съгласил да губи лъжливо спечелени пари?!
Без да защитавам ГАРБ, но тук пишещите сериозно ли имато някакво доверие на Медиарисърч или на ГАРБ?!? И си спестете популистките доводи на Нова за Нилсен, проверете какво са правили в тази част на света. А твърдението, че едновременния одит е решение, може да го направи само човек, които иска да подведе някого, да не използвам друга дума. Това е като да сравниш круши и ябълки и да кажеш кое е по-добро.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.