Сдружението на потребителите на пийпълметрични данни се разпада

Индустрията е разединена от спора между bTV и "Нова" дали да има паралелен одит на рейтинговите агенции

Комитетът на потребителите на пийпълметрични данни, в който влизат рекламодатели, агенции и телевизии, се разпада и ще бъде закрит до два месеца. На заседанието му в четвъртък няколко от важните му членове са подали молба за напускане, разказаха пред "Капитал" участници. От дискусията е станало ясно, че в този си вид институцията не може да регулира отношенията и напрежението на телевизионния пазар, откакто на него има две пийпълметрични агенции, в чиито данни има смущаващи различия.  

Миналата седмица "Медиарисърч", агенцията, която влезе на българския пазар преди две години и с това предизвика позицията на ГАРБ единствена да предоставя данни, отново поиска двете системи да бъдат подложени на паралелен независим одит. Решението дали да се предприеме такъв би трябвало да се вземе именно в потребителския комитет, но напрежението по темата доведе до неговото разпадане.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се