Правителството ще подкрепи спазването на етични стандарти в медиите
Управленската програма декларира желание за публичност на парите, отпускани на медии


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
До обществени поръчки ще се допускат само медиите, които декларират, че ще спазват националния Етичния кодекс на българските медии и Националните етични правила за реклама и търговска комуникация. Това е мярка, записана в управленската програмата на правителството за оздравяване на медийната среда, която беше приета на заседание на кабинета днес. Предвидено е новият регламент да бъде въведен със законови промени.
Програмата предвижда още да се забрани прякото или косвено предоставяне на публични средства на медии, които не са декларирали собствеността си по Закона за задължителното депозиране на печатни и други произведения. Забраната ще се отнася и за електронни сайтове, които не осигуряват лесен, директен и постоянен достъп на потребителите до актуални данни за действителния собственик.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
7 коментара
"значително влияние" върху медийната среда, включително по отношение на отпечатването и разпространението. Как точно ще се изчислява това влияние или как ще се дефинира "монопол", не е ясно засега.Общи приказки.
Медии, които са зависими изцяло от рекламодатели а не голяма част от издръжката им да идва от читатели няма как да говорят за етика. Или спазват етиката на рекламодателите си.
http://bgimot.info
Казано е добре, но е предпоставка за залитане. Познаваме голяма част от политииците си и знаем какви могат да ги свършат, използвайки етичен кодекс за целите на ограниачаване на свободата на словото. Материята е много сложна и ще мине време докато заработи наистина коректно.
Звучи добре, но не ми харесва "създаването" на поредния контролен орган.
Но собстеността до дупка, а не до офшорка, може да помогне поне малко.
И друго, като начало да изгонят Мавродиев, пък после да отбият от държавните поръчки другите, на които КОЙ не им е никакъв:).
По-добре да наблегнем на медийната саморегулация, отколкото на държавния контрол. На теория, ако няма медиен монопол, а има медиен пазар, изданията, които нарушават етичния кодекс, ще губят влияние - колкото по-развито и чувствително е обществото, толкова по-бързо. Така комбинацията "голямо влияние" и "нарушаване на етичните стандарти" не би могла да съществува. Стига целта да е защита на свободата на словото, а не прехвърлянето на медийното влияние от единия в другия джоб.
Другият проблем е допълнителното усложняване на структурата на и без това хипертрофиралата администрация. Ако си направите труда да изчетете списъка с органите на държавните агенции и местната власт, ще ви заболи главата. То не бяха комисии, подкомисии, съвети и т.н., често с дублиращи се функции, членовете на които до тук нищо не са направили, освен да слушкат и да прибират по 2-3 допълнителни заплати.
Решението не е в увеличаването на административния апарат, а в оптимизирането и повишаването на ефективността му.
До коментар [#1] от "chicago514":
Не трябва да се страхуваме само от монополът, а и от медийните олигополи, където се съюзяват няколко издателя в координирана атака срещу неудобна фигура....
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.