С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 21 яну 2015, 18:04, 4657 прочитания

Правителството ще подкрепи спазването на етични стандарти в медиите

Управленската програма декларира желание за публичност на парите, отпускани на медии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
До обществени поръчки ще се допускат само медиите, които декларират, че ще спазват националния Етичния кодекс на българските медии и Националните етични правила за реклама и търговска комуникация. Това е мярка, записана в управленската програмата на правителството за оздравяване на медийната среда, която беше приета на заседание на кабинета днес. Предвидено е новият регламент да бъде въведен със законови промени.

Програмата предвижда още да се забрани прякото или косвено предоставяне на публични средства на медии, които не са декларирали собствеността си по Закона за задължителното депозиране на печатни и други произведения. Забраната ще се отнася и за електронни сайтове, които не осигуряват лесен, директен и постоянен достъп на потребителите до актуални данни за действителния собственик. 


Кабинетът предвижда да създаде специално звено в държавната администрация, което ще следи да няма монопол в медиите. Заедно с това ще се приемат норми, които да гарантират, че определен собственик не може да има "значително влияние" върху медийната среда, включително по отношение на отпечатването и разпространението. Как точно ще се изчислява това влияние или как ще се дефинира "монопол", не е ясно засега. Не са ясни и сроковете, в които тази програма ще стане факт. Отговорник за тази точка от програмата е вицепремиерът Румяна Бъчварова.

Ще бъде въведен и координационен механизъм за разходване на публичния ресурс за медиите по ясни правила без опити за оказване на политическо влияние, се казва в документа. Това е стар проблем, тъй като от години насам парите от еврофондове се раздават по странни "комуникационни планове" без ясни правила и на принципа "за наши хора". За разбиването на този модел трябва да помогне и публичност на отчетността от резултатите на проведени медийни кампании и информационни услуги, което също е залегнало в програмата. Досега няма никакъв механизъм, по който парите, отпускани на медии, да стават публично достояние (ако изключим еднократното публикуване на списък с раздадените средства през 2013 г.)

С тези текстове правителството дава знак, че има намерение да следи за спазването на закона и да не толерира скритата собственост и неспазването на етичните стандарти в журналистиката залегнали в националния Етичен кодекс приет през 2004 година. Като своя цел в програмата си правителството декларира, че ще бъде застъпник за приемане на "нормативни промени за постигане на прозрачна и конкурентна медийна среда", пише в документа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 235 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари)

Забранена ли е наистина рекламата на хазарт; Новата кампания на "Сердика център"; Unilever спира рекламите за деца на храни и напитки и др.

18 фев 2020, 761 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
bTV ще продава рекламното време на Cartoon Network

С това каналите в портфолиото на телевизията стават осем

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10