Седмични новини за маркетинг и реклама (23 януари)

"Dentsu Aegis Network България" създава звено за маркетингови изследвания, bTV ще продава рекламното време на Cartoon Network, Брандовете във Facebook не отговарят на своите фенове

Dentsu Aegis Network
Dentsu Aegis Network    ©  Dentsu Aegis Network
Dentsu Aegis Network
Dentsu Aegis Network    ©  Dentsu Aegis Network

"Dentsu Aegis Network България" създава звено за маркетингови изследвания

Dentsu Aegis Network обяви по-рано тази седмица, че ще представи ново звено за изследвания на българския пазар, което ще носи името Resolutions. Към момента комуникационната група е представяна в България от медиа агенциите Carat и Vizeum, както и от специализираната агенция за дигитален маркетинг iProspect.

Новата компания ще предлага качествени и количествени методи за изследване на медийния пазар. Според прессъобщението, изпратено до медиите, услугите в портфолиото на Dentsu Aegis Resolutions ще включват "изследване на рекламната ефективност от гледна точка на комуникационния ефект върху поведението и нагласите на потребителите към марките, изследване на приноса на рекламата за успеха на бранда, мониторинг на съдържанието, както и вече познатия на българския пазар инструмент за проучване на потребителските нагласи - The Consumer Connection System (CCS)". CCS допълва комуникационното планиране, като предлага точен анализ на потребителите, тяхното поведение и потребителско изживяване. Инструментът помага и за определянето на оптималния медиен микс, който да отговори на целите на конкретна кампания.

bTV ще продава рекламното време на Cartoon Network

От началото на тази година bTV Media Group вече отговаря за продажбите на рекламното време в Cartoon Network за България. С това партньорство групата разширява обхвата си, влизайки в сегмента на детската аудитория, където не е присъствала досега. Новопридобитите права правят броя на продаваните от bTV Media Group телевизионни канали осем. Освен Cartoon Network в рекламното портфолио на медиата влиза кулинарният канал Fiesta и петте нишови канала на bTV (bTV Action, bTV Comedy, bTV Lady, bTV Cinema, Ring BG). Досега Cartoon Network беше представян в България от Modern Times Group (MTG), собственикът на "Нова тв". Преместването на детския канал в портфолиото на bTV Media Group е логично, тъй като Cartoon Network се управлява от Turner Broadcasting, компания на Time Warner. От своя страна Time Warner е най големият акционер в Central European Media Enterprises (CME), собственик на bTV.

През декември 2014 г. "Cartoon Network България" достига месечна публика от 305 467 души и дял от 7.3% сред зрителите на възраст между 4 и 15 години според данните на ГАРБ. Cartoon Network е водеща детска телевизионна мрежа, която излъчва популярни комедийни и приключенски анимационни филми. Освен телевизионен канал Cartoon Network е достъпен за феновете и през уебсайта с игри, VOD и мобилно приложение. Каналът стартира като общоевропейски през 1993 г., а днес се излъчва в цяла Европа, Близкия изток и Африка, достъпен е на 21 езика и достига до 128 милиона домакинства. Прочетете повече по темата тук.

Брандовете във Facebook не отговарят на своите фенове

Над 50% от потребителските въпроси във Facebook остават неотговорени. Това става ясно от проучване на компанията за анализи Quintly. Изследването е проведено върху 91 000 случайно подбрани страници в социалната мрежа, разполагащи с повече от 1000 фенове. По този начин в анализа са включени 18.6 милиона въпроса, публикувани от потребители, а зададеното време за отговор е 14 дни. Quintly публикува това свое проучване и два пъти през изминалата година. През периода януари 2013 г. - април 2014 г. процентът на отговорените въпроси е нараснал от 37.4% до 42.4%. През декември 2014 г. от компанията отчитат, че ръстът е продължил, а брандовете са обърнали внимание на средно 45.4% от потребителските запитвания. Данните от изследването за пореден път показват, че потребителите използват социалните мрежи като канал за пряка връзка с компаниите, но те често не са подготвени да се справят с наплива от въпроси и обратна връзка.

Omnicom следи Google DoubleClick с Facebook Atlas

Агенционната мрежа Omnicom Group обяви, че ще използва рекламната платформа Facebook Atlas, за да следи данните, които Google представя при използването на тяхната рекламна мрежа DoubleClick. Чрез добавяне на т.нар. tracking пиксели на Atlas от компанията ще могат да получават 2 напълно различни и самостоятелни отчета за кампаниите, които планира в мрежата на Google.

Това е и първият реален тест на новата платформа на Facebook, която беше представена през есента на 2014 г. Omnicom са и първата агенция, която през септември сключи сделка за използването на новата технология за "сервиране" на реклами. Тепърва обаче компанията ще трябва да убеждава своите клиенти да се доверят на подход, който не е бил тестван досега. Именно в тази посока е и стъпката, която Omnicom прави, използвайки сечение между двата най-сериозни играча на пазара на рекламните платформи. В световен мащаб все повече агенции започват да оспорват данните на Google за случилите се в мрежата й кампании, тъй като анализите се правят единствено и само с инструментите, които интернет гигантът предлага.

YouTube ще излъчи собствено Супербоул шоу с реклами

YouTube ще заложи на шоу със собствена продукция, което да бъде излъчено по време на полувремето на популярния Супербоул. В него участие ще вземат повече от 20 създатели на видеосъдържание в платформата, а водещ ще бъде популярният Харли Моренщайн от каналът EpicMealTime. Шоуто ще се конкурира в традиционните канали с традиционното предаване, в което участници ще бъдат Кейти Пери и Лени Кравиц.

От YouTube казват, че предвиденото събитие няма да бъде използвано само за да подсили профилите на своите онлайн звезди, а допълнително ще размие границите между стандартно и платено съдържание. "Когато си рекламодател при нас, рекламата ти в YouTube винаги стои до съдържание, публикувано в платформата", казва пред "Блумбърг" Сузи Рейдър, изпълнителен директор за брандовете на Google. От компанията съобщават също, че за поредна година ще представят канала SuperBowl AdBlitz, в който потребителите могат да гледат тийзъри за традиционните и очаквани с нетърпение Супербоул реклами, а след това да гласуват за любимата си веднъж щом клиповете са публикувани в своята цялост. През 2014 г. тази активност е довела до гледане на рекламното съдържание общо 6.3 милиона часа. Това е и една от основните причини тази година YouTube да направи по-голяма инвестиция в активности, свързани с финалната игра в сезона на Националната футболна лига на САЩ.

Още от Капитал