Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

2015: Да поговорим за реклама

Времената на големите бюджети няма да се върнат. А клиентите ще търсят бизнес решения от агенциите си, не просто кампании

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Хаотична. Такава беше 2014 г. за рекламния бранш в България. Редица големи рекламодатели смениха обслужването си и миграцията на кадри (мениджърски и не само) между агенциите достигна неочаквано високи нива. Това доведе и до цялостна промяна на рекламния пейзаж. Големи агенции загубиха важна част от бизнеса си, а други, смятани доскоро за по-незначителни играчи, показаха, че са готови да се борят в мащабни конкурси.

Каква 2015 очакват изпълнителните директори на рекламните агенции в България?


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nik666 avatar :-|
    Strygalldwir
    • + 9

    Междувременно рекламите стават от глупави по-глупави.

    Нередност?
  • 2
    evolutionary avatar :-|
    evolutionary
    • + 3

    Така е. Ще трябва повече креативност, разум и повече сърце в творенията.

    Нередност?
  • 3
    kristianb avatar :-|
    kristianb
    • + 3

    Съгласен съм, че клиентите искат бизнес решения, но как копирайтъри и дизайнери правили само криейтив ще им ги дадат?! Агенциите винаги са имали две цели - да взимат пари и да взимат награди (очаквайки благодарение на тях да вземат още пари).

    Нередност?
  • 4
    mainstream avatar :-|
    blackbird
    • + 5

    Бизнес решения се дават от хора, които освен стабилно образование и чужд език, имат и приличен практически опит. Реалността в момента е - 22-23 годишни акаунт мениджъри, обикновено една година по-късно вече повишени до директори, се опитват да скалъпят нещо, което да фитне горе-долу на бизнеса на клиента.
    Един от проблемите е безумното текучество в по-голямата част от агенциите в България; това не позволява да се натрупа критична маса от маркетингова и рекламна експертиза, съчетана с дълбоко разбиране на клиентския бизнес. Второ, решаването на бизнес проблем изисква стратегически подход и дългосрочно планиране на развитието на комуникацията и бранда. Повечето от агенциите не могат, а и не желаят това. Бързите пари изкарани през медийни комисионни и някакви промоции, са къде-къде по-приятни. Другото изисква работа, мислене, анализ и кураж за нетрадиционно решения. Почти няма агенция в БГ, която да може да предложи тези неща заедно.Затова клиентите не им се доверяват, защото агенциите не се доказват като партньор, чиято добавена стогйност е в силното стратегическо маркетингово консултиране.
    За мой късмет, съм работила и от двете страни агенция-клиент, и това което виждам в момента е потресаващо ниско професионално ниво, некомпетентност на акаунтите( както в българските, така и в международните агенции), слаби творчески идеи и още по-нелепи решения, и единствено желание да вземат едни пари от клиента, да свършат нещо по възможно най-лесния начин, без да си размърдат мозъците. Може би има едно-две изключения на кампании и агенции, наистина решили бизнес проблем, всичко друго върти едни пари....

    Нередност?
Нов коментар