2015: Разпределение на медийния микс
И през тази година телевизията ще продължи да властва над медийния пазар


Боян Петров

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Без значителни повишения на бюджетите за реклама, по-интегрирани кампании и бизнес решения вместо просто комуникационни послания. Това са само част от тенденциите, които изпълнителните директори на рекламни агенции в България очакват през 2015 г.
Рекламата без подходящо медийно планиране обаче е просто творческа идея, която много трудно би повлияла на потребителското поведение и настройка. Ето защо потърсихме и мнението на българските медийни агенции, които да разкажат своите прогнози за развитието на рекламния пазар в страната през новата година.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
Съмнявам се в България да има 2 600 000 таблета подходящи за облъчване с реклама, ако въобще има толкова. Според българския мениджър за смартфони и таблети на Леново годишният пазар е около 200 000 броя с тенденция да стане 300 000 (интервю в Investor.bg от миналата пролет). Дори оценката му да е занижена, то пак не може да има толкова милиони активни устройства. Просто много от 4-5 годишните таблети, отдавна са откраднати, счупени, събират прах в някой шкаф или са дадени на децата да си играят. Тоест - излезли са встрани от комуникационния канал.
Да не забравяме и, че има евтини таблети без SIM карта (а у нас те са много), които могат да получават връзка само през wi-fi. Значи през повечето време нямат мобилен достъп до Интернет за разлика от смартфоните, които все ползват там някакво планче за 250-500 МБ на месец.
Някои специалисти имат склонноста да се подлъгват по поведението на собствената си социална среда и оттам да тълкуват грешно пазарните проучвания. Очевидно това важи и за Иво Цеков.
Парите за реклама трябва да се насочват там, където са и очите на потребителите. А те са в Интернет и на екраните на лаптопите и смартфоните.
Да инвестираш в телевизионна реклама, в Дигиталната Ера, когато всичко живо мигрира в Интернет е изключително недалновидна, много скъпа и неефективна бизнес стратегия. Измерванията на рекламите в телевизията не могат да бъдат толкова точни. Следователно и не могат да се правят анализите, които биха помогнали на бизнеса да продава повече, за по малко вложени в реклама пари.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.