2015: Разпределение на медийния микс

И през тази година телевизията ще продължи да властва над медийния пазар

Shutterstock    ©  Shutterstock
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Без значителни повишения на бюджетите за реклама, по-интегрирани кампании и бизнес решения вместо просто комуникационни послания. Това са само част от тенденциите, които изпълнителните директори на рекламни агенции в България очакват през 2015 г.

Рекламата без подходящо медийно планиране обаче е просто творческа идея, която много трудно би повлияла на потребителското поведение и настройка. Ето защо потърсихме и мнението на българските медийни агенции, които да разкажат своите прогнози за развитието на рекламния пазар в страната през новата година.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    e_mil avatar :-|
    tamada
    • - 1
    • + 3

    Съмнявам се в България да има 2 600 000 таблета подходящи за облъчване с реклама, ако въобще има толкова. Според българския мениджър за смартфони и таблети на Леново годишният пазар е около 200 000 броя с тенденция да стане 300 000 (интервю в Investor.bg от миналата пролет). Дори оценката му да е занижена, то пак не може да има толкова милиони активни устройства. Просто много от 4-5 годишните таблети, отдавна са откраднати, счупени, събират прах в някой шкаф или са дадени на децата да си играят. Тоест - излезли са встрани от комуникационния канал.
    Да не забравяме и, че има евтини таблети без SIM карта (а у нас те са много), които могат да получават връзка само през wi-fi. Значи през повечето време нямат мобилен достъп до Интернет за разлика от смартфоните, които все ползват там някакво планче за 250-500 МБ на месец.

    Някои специалисти имат склонноста да се подлъгват по поведението на собствената си социална среда и оттам да тълкуват грешно пазарните проучвания. Очевидно това важи и за Иво Цеков.

    Нередност?
  • 2
    nedyalkodonev avatar :-|
    nedyalkodonev
    • + 2

    Парите за реклама трябва да се насочват там, където са и очите на потребителите. А те са в Интернет и на екраните на лаптопите и смартфоните.

    Да инвестираш в телевизионна реклама, в Дигиталната Ера, когато всичко живо мигрира в Интернет е изключително недалновидна, много скъпа и неефективна бизнес стратегия. Измерванията на рекламите в телевизията не могат да бъдат толкова точни. Следователно и не могат да се правят анализите, които биха помогнали на бизнеса да продава повече, за по малко вложени в реклама пари.

    Нередност?
Нов коментар