Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 фев 2015, 14:19, 8781 прочитания

2015: По-социални и емоционални кампании

Творческите директори очакват политическата и икономическа конюнктура да остави отпечатък върху рекламите и поведението на потребителите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Как политиката и икономиката ще повлияят на поведението на потребителите? Как рекламодателите ще реагират на това?  Ще видим ли по-смислени кампании и по-ангажиращи послания? Ще намерят ли технологиите по-широко приложение в българската реклама? Ще започне ли тя да възпитава потребителска култура? Вижте как творческите директори на рекламните агенции си представят рекламната 2015 и темите, които ще диктуват разговорите между клиенти и агенции.


Марсел Леви, творчески директор на Noble Graphics

Фотограф: ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Марсел Леви, творчески директор на Noble Graphics:
"Повече социални и емоционални кампании, повече загрижени компании и по-малко самоцелен хумор."

Прогнозата на творческия директор на Noble Graphics Марсел Леви за 2015 е, че "водещи ще бъдат телевизионните кампании, украсени за цвят със символична подкрепа от останалите медии". Причината за това "се нарича навик, което е другото име на мързел". Според него върху кампаниите през 2015 г. влияние ще окаже и политическата и икономическа обстановка в България. "Ще виждаме все повече кампании, които са адекватни на конюнктурата и ще се съобразят с настроенията и вълненията на хората", казва той. Това ще се отрази в повече социални кампании, повече загрижени компании, по-емоционални кампании и по-малко самоцелен хумор. Именно статуквото в страната ще бъде и причината рекламодателите да заемат отбранителна позиция и да търсят повече сигурност. Творческият директор на Noble Graphics обаче е на мнение, че "бизнесът трябва да си поставя по-амбициозни цели, да слага по-високо летвата, пък най-много да не скочи чак толкова много". Пред навлизането на новите технологии в българските рекламни кампании Леви посочва като основен проблем това, че пазарът ни е твърде малък, "да не кажем жалък". А за "рекламодателите е много важно да достигнат до почти всички хора със своята комуникация, за да им се вижда инвестицията смислена и рентабилна". Така технологичните иновации ще бъдат по-скоро нишови. "Това, разбира се, може да е частично грешна стратегия. Първо, защото се доверяваме на според мен съмнителните статистически данни за ефективността на телевизионната реклама и, второ, защото хората, които биха аплодирали използването на нови технологии, са с по-дебел портфейл", допълва творческият директор.


Мартин Димитров, творчески директор на Ogilvy&Mather

Фотограф: ВЕЛКО АНГЕЛОВ
Мартин Димитров, творчески директор на Ogilvy&Mather
: "Рекламодателите да търсят симпатизанти, не клиенти."

Рекламните активности и кампании, които ще бъдат водещи през 2015, според Мартин Димитров ще са "тези, в които има добър баланс между прагматиката и потребителското възпитание". Творческият директор на Ogilvy&Mather вярва, че рекламите възпитават потребителска култура и "не е редно толкова продължително да пропускаме думата култура в това словосъчетание". Според него през 2015 г. можем да очакваме от рекламата "да се отърси от своята първична неефективност", а рекламодателите ще трябва да спрат да търсят "клиенти", а да започнат да превръщат потребителите в свои "симпатизанти". Това се налага поради "обедняващи и откъм пари, и откъм интелект хора в бедна страна", които пряко влияят на търговското съществуване на компаниите. Това е и една от причините технологичните решения в рекламата да имат толкова бавен ход на нашия пазар. Димитров смята, че новите технологии се нуждаят от ярко, смислено, обосновано припознаване и от рекламните агенции, и от клиентите. В задълженията и на двете страни е необходимостта технологиите да бъдат опознати изначално и смислово, а не да се използват самоцелно "с единствената цел да не изглеждаме назадничави".

Кирил Стоянов, творчески директор на Graffiti BBDO

Фотограф: Капитал
Кирил Стоянов, творчески директор на Graffiti BBDO
: "Да виждаме по-предвидливо обмислени, стратегически кампании"

За Кирил Стоянов, творчески директор на Graffiti BBDO, тази година ще бъде белязана както от традиционните кампании за телевизия, така и от навлизането на все повече персонализирани активности, случващи се на мобилни устройства. Според него, за да се случи това, все повече ще трябва да се наблегне на потребителския интерфейс и функционалност (UX, user experience). От друга страна обаче, Стоянов казва, че към новите технологии в рекламата трябва да се подхожда с едно наум, защото често те се оказват "балони с горещи очаквания". Подобно на своите колеги, той смята, че "добрата реклама винаги се е правила по един и същ начин – от умни и талантливи хора", независимо от използваните технологични решения. Сред тенденциите за 2015 г. творческият директор се надява да вижда "все по-често предвидливо обмислени, стратегически кампании и все по-рядко да прибягват до набързо създадени тактически такива".



Тошка Иванова, творчески директор на reforma

Фотограф: ВЕЛКО АНГЕЛОВ
Йордан Петков, творчески директор на reforma

Фотограф: ВЕЛКО АНГЕЛОВ
Тошка Иванова и Йордан Петков, творческият тандем на reforma
:"Здравата работа да триумфира над всеобхватното мрънкане."


И двамата творчески директори на reforma искат да видят повече смисъл и социална ангажираност в кампаниите и посланията тази година. Йордан Петков смята, че активностите, които ще срещаме, няма да се отличават в същината си от тези, наблюдавани и през 2014 г., а именно такива, "които ни казват нещо ново по нов начин, които откриват нови пътища и стигат до нови хора". Според него обаче има необходимост "здравата работа да триумфира над всеобхватното мрънкане". Тошка Иванова пък поставя фокуса върху дигиталните и онлайн кампаниите, които според нея ще продължат растежа си. Телевизията все така ще държи високите си позиции, казва тя, но агенциите все по-често ще предлагат видеа за интернет потребление в унисон със световните тенденции. Очакванията й са, че second screen кампаниите (такива, които се случват на два или повече екрана - телевизия и мобилно устройство например - бел. авт.) ще се появят и на българския пазар. Йордан Петков обаче отбеляза: "По-добрият телевизор не прави телевизията, която гледаме, по-добра. Същото се отнася и за технологиите в рекламата", казва той. По негови думи промяната в рекламата няма да дойде от използваните технологични решения, а от рекламодателите, агенциите и хората, които работят в тях.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)

Рекламна спортна пауза; Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2020" и "Сайт на годината"; Подкастът на Джо Роугън вече само в Spotify; Новата кампания на Nike и др.

27 май 2020, 971 прочитания

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 5311 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Падането на румънския медиен шогун

Собственикът на най-влиятелната новинарска медиа Адриан Сърбу беше обвинен в данъчни измами и пране на пари

Още от Капитал
Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10