Колко струва Емил Конрад
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Колко струва Емил Конрад

Опашка за премиера на книга е достатъчно рядко събитие, за да предизвика гореща дискусия в интернет.

Колко струва Емил Конрад

Защо да се издържаш от интернет е сензация през 2015г. и може ли един "влогър" да е писател

Мария Манолова
44205 прочитания

Опашка за премиера на книга е достатъчно рядко събитие, за да предизвика гореща дискусия в интернет.

© Капитал


Студ, сняг и мрак, и опашка за книга. Комбинацията е така добре забравена по иначе полупустите улици на София, че с появата си предизвика малка интернет истерия. А с това насочи вниманието към автора на видеоклипове, а отскоро и на книга, и до този момент малко известен в аналоговия ефир 25-годишен Емил Конрад. 

Няколко години след като една покана за рожден ден в Дружба (а именно рожденият ден на Доби), събра стотици хиляди хора на едно събитие, не би трябвало нищо родено в интернет и прекрачило в реалния живот да предизвиква чак такова учудване. Конрад далеч не е единственият "влогър" (автор на видео блог) и не само за него това е професия. Сензацията покрай него обаче показа, че явно се очаква интернет феномените да си стоят в интернет. Да видим колко голям е феноменът Емил Конрад и как се създава.

Да се издържаш от YouTube, 

както и от българския му аналог - Vbox7 не е невъзможно, но със сигурност не е лесно. Работата на Емил Конрад де факто е да прави видео наръчник за различни социални ситуации, насочен към тинейджъри. Основните му предимства са хуморът, доброто излъчване, и овладяването на различните социални мрежи и сайтове с еднакъв успех. С други думи Емил Конрад самостоятелно постига "интегрирания подход," за който повечето марки плащат скъпоструващи услуги.

Гледанията на клиповете на Конрад в youtube са общо почти 11 милиона за три години (при 140 хил последователи). "Кифилите във Facebook" е най-гледаното му видео във vbox7, с над четвърт милион гледания. От поне година Емил Конрад не е изпадал от класацията на тримата най-гледани автори на видеа в сайта, като най-често е на първата позиция. 

Във Facebook го следят 210 хиляди души, а в Twitter - почти 20 хиляди. Последователите в не толкова популярният в България фотосайт Instagram са 50 хиляди. Конрад поддържа собствени Tumblr и Vine, а съдържанието за всека от мрежите е различно. В Twitter може да видите мнение за присъдата на Цветан Цветанов, във Facebook профила се появяват снимки на кучета и котки, в Instagram се документират моменти като подписването на предварително продадените му книги, а в Tumblr - красиви жени. 

Как се монетизира такава популярност?

Краткият отговор е през реклама. Малко-по дългият - не твърде лесно.

Реклама може да се продава основно в сайтовете за видеосподеляне. В България YouTube все още не предлага световната партньорска програма за управление на съдържанието, парите и отношенията с автори на видеа. Сайтът обаче вече продава реклама на рекламодателите и бързата сметка изглежда така: 

В YouTube има два основни вида реклами - контекстуални (квадратчетата с текст, които се появяват върху клиповете) и preroll (видео реклама преди началото на клипа). При първия вид цената се определя "на клик", всеки от които според специалисти от рекламния бранш може да струва между 5 стотинки и един лев. Средно трима от всички изгледали дадено видео ще кликнат на реклама, което значи печалба от между 15 стотинки и три лева. Най-гледаното видео на Емил Конрад, което има 333 хиляди гледания, може да е довело реклама за около 1000 лева. Ако сайтът дели приходите си наполовина със своите автори, това значи печалба от около 500 лв. 

Българският Vbox7 има собствена партньорска програма и плаща на авторите на клипчета за излъчените клипчета. Около 120 автори вече работят по този начин, обяснява изпълнителният директор на "Нетинфо" Христо Христов. От края на миналата година самата Наталия Кобилкина също се изразява там, но за момента е твърде далеч по популярност зад Емил Конрад. Христов не казва конкретна цена за рекламата във vbox7, но "сумата е два пъти по-голяма от тази в YouTube," казва той. Ако използваме опростената сметка по-горе, това значи приход от не повече от хиляда лева на клип, в случай, че има реклама, която е показана на всички потребители.  

"Емил Конрад се занимава с това най-отдавна и е най-консистентен. Постоянно виждаме "изгряващи звезди," които се появяват на върха на класацията за един месец, но повече никога не правят нищо интересно," обяснява Христо Христов. Конрад успява да прави еднакво интересно съдържание постоянно. "Това е съвсем логично - ако си медиа трябва постоянно да говориш на своята аудитория, не може просто да изчезнеш за месец или два и после пак да разчиташ на тях," казва Христов. Според него обаче достатъчно хора вече се занимават професионално с това и не изкарват парите си само с реклама, а и с продукти, които продават - фитнес уроци, тениски, мобилни телефони. 

Първата книга

Вече обаче се обмисля и допечатка на книгата на Емил Конрад. В нея ще има нова, 13-та глава, която ще бъде дописана от някой читател. "Три дни след излизането на книгата постъпилите истории са 23 на брой," казва Велизара Добрева. Още няма точни данни за продажбите на книгата, но вече е ясно, че 2000 броя са били продадени във веригата "Хеликон" само през уикенда, като 750 от тях са изкупени на премиерата на 7 февруари. "До момента в търговската мрежа са дистрибутирани близо 15 000 броя от стартовия тираж," обясняват от "Егмонт". За кампанията по предварителна продажба са продадени 5994 книги. "Продължаваме да получаваме онлайн заявки за покупка на книгата и след края на кампанията с автографи – средно по 80-100 на ден," казва още Велизара Добрева.  

Студ, сняг и мрак, и опашка за книга. Комбинацията е така добре забравена по иначе полупустите улици на София, че с появата си предизвика малка интернет истерия. А с това насочи вниманието към автора на видеоклипове, а отскоро и на книга, и до този момент малко известен в аналоговия ефир 25-годишен Емил Конрад. 

Няколко години след като една покана за рожден ден в Дружба (а именно рожденият ден на Доби), събра стотици хиляди хора на едно събитие, не би трябвало нищо родено в интернет и прекрачило в реалния живот да предизвиква чак такова учудване. Конрад далеч не е единственият "влогър" (автор на видео блог) и не само за него това е професия. Сензацията покрай него обаче показа, че явно се очаква интернет феномените да си стоят в интернет. Да видим колко голям е феноменът Емил Конрад и как се създава.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

22 коментара
  • 1
    tsvetko_51 avatar :-|
    tsvetko_51

    Не съм (все още) прочел книгата, но това което виждам и чувам ще ме накара да я купя.
    Но и дори да не остана очарован, това няма голямо значение, по важното за мен специално, е че има и със сигурност ще продължи да има хора с глава на раменете, които сизявите си ще предизвикват нашия интерес и му желая на него и на хората като него успех.

  • 2
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker
    • -40
    • +137

    Не искам да умаловажавам ничий труд (защото да се лигавиш по youtube и да се правиш на големия хетеросексуален разбирач на женски сърца, когато е повече от очебийно, че "играеш за другия отбор", също е вид труд), но се опитах на няколко пъти да видя за какво аджеба става въпрос, и не издържах да изгледам нито един клип от начало до край. Очевидно е обаче, че има пъпчиви тийнейжъри, които не са на моето мнение, и се радвам от факта че най-после и ние в България живеем в свободна държава в която всеки има правото сам да избира какви простотии да гледа и слуша.
    А въпросният находчив vlogger потвърждава универсалната формула за професионален успех - не е важно колко талант имаш (нямаш), ако имаш постоянство в изобилие.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    nodamncat avatar :-|
    nodamncat
    • -18
    • +160

    Такива новини ме карат да се чувствам стар. Този изобщо не го бях чувал, а след като го прегледах в youtube не разбирам какво му е толкова забавното.

  • 4
    porto_cervo avatar :-|
    Светлин Христов

    До коментар [#3] от "nodamncat":

    Така е - няма как да знаеш за него тъй като таргет групата му са тийнейджърки на възраст между 12-16 год.
    Примерно - дъщеря ми........

  • 5
    zo avatar :-|
    zo

    До коментар [#2] от "karen_walker":

    Аз чак сега разбрах, че това нещо е известно, при това много...

    Като прочетох оня ден за успеха му и опашката за книга изплува смътен спомен у мене... върнах лентата назад и си сетих, че преди време случайно попаднах на видео на „влогър“ във Vbox, в което се опитваше да изразява нещо като мнение по „наболяла“ тема и единственото, което помня беше колко потресаващ беше напънът му да коментира злободневни теми.

    Ама то така си е като всичко у нас: жалко подобие и подражание и пълна липса на човешки потенциал. Толкова си можем.

  • 6
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider

    Е Конрад е голем веееее! :) Който не е гледал Влогбокс.бг да му фърли едно око! :)

    Любимци са ми Сафрона и Уикли Адамс!

    Гледайки ги тия талантливи млади хора се радвам че интелигентността пропусна само едно поколение :) Хахахахаха!

  • 7
    t0d0 avatar :-|
    Pandipool

    До коментар [#3] от "nodamncat":

    Дори на мен ми е доста дразнещ, но все пак не съм от таргет групата му - 12-16г. тинейджъри.

    Абсолютни глупости като цяло. Потресен съм.

  • 8
    t0d0 avatar :-|
    Pandipool

    Гледах го в "Тази сутрин" и там казва, че най-много гледания има от хора между 18-24г. Ако е така, то тогава нещата са изключително зле.

  • 9
    stenlyyy avatar :-|
    Активист

    шшшш, стегнете се малко, бе. Това, което пича прави не е за образоване, а за забавление. Много сте ограничени ! Вие филмите, които гледате и книгите, които четете гордост ли са ви особена ? Правите го за удоволствие и разтуха. Така е и с това момче и неговите фенове. Аз не съм един от тях, въпреки че знам за какво става въпрос.

  • 10
    petergriffin avatar :-|
    petergriffin

    Момчето не е забавно, ако си над 22 и малко по-умен, но не това е важното.Важното е, че един млад човек схваща добре как работят бизнес моделите (да това си е шоу бизнес), които на запад са мноооого разпространени от няколко години.Това, че се изви опашка за книгата му е голямо постижение, за което го поздравявам и му пожелавам да продължава в същия дух.

    Е, предпочитам да се извие опашка за Оруел, но и това е нещо.А ето как го правят на запад за таргета, в който аз попадам:

    https://www.youtube.com/watch?v=GX0RYi0hVso
    https://www.youtube.com/watch?v=UnW3xkHxIEQ
    https://www.youtube.com/watch?v=B3u4EFTwprM


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK