Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 11 фев 2015, 15:09, 43025 прочитания

Колко струва Емил Конрад

Защо да се издържаш от интернет е сензация през 2015г. и може ли един "влогър" да е писател

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Студ, сняг и мрак, и опашка за книга. Комбинацията е така добре забравена по иначе полупустите улици на София, че с появата си предизвика малка интернет истерия. А с това насочи вниманието към автора на видеоклипове, а отскоро и на книга, и до този момент малко известен в аналоговия ефир 25-годишен Емил Конрад. 

Няколко години след като една покана за рожден ден в Дружба (а именно рожденият ден на Доби), събра стотици хиляди хора на едно събитие, не би трябвало нищо родено в интернет и прекрачило в реалния живот да предизвиква чак такова учудване. Конрад далеч не е единственият "влогър" (автор на видео блог) и не само за него това е професия. Сензацията покрай него обаче показа, че явно се очаква интернет феномените да си стоят в интернет. Да видим колко голям е феноменът Емил Конрад и как се създава.


Да се издържаш от YouTube, 

както и от българския му аналог - Vbox7 не е невъзможно, но със сигурност не е лесно. Работата на Емил Конрад де факто е да прави видео наръчник за различни социални ситуации, насочен към тинейджъри. Основните му предимства са хуморът, доброто излъчване, и овладяването на различните социални мрежи и сайтове с еднакъв успех. С други думи Емил Конрад самостоятелно постига "интегрирания подход," за който повечето марки плащат скъпоструващи услуги.

Гледанията на клиповете на Конрад в youtube са общо почти 11 милиона за три години (при 140 хил последователи). "Кифилите във Facebook" е най-гледаното му видео във vbox7, с над четвърт милион гледания. От поне година Емил Конрад не е изпадал от класацията на тримата най-гледани автори на видеа в сайта, като най-често е на първата позиция. 



Във Facebook го следят 210 хиляди души, а в Twitter - почти 20 хиляди. Последователите в не толкова популярният в България фотосайт Instagram са 50 хиляди. Конрад поддържа собствени Tumblr и Vine, а съдържанието за всека от мрежите е различно. В Twitter може да видите мнение за присъдата на Цветан Цветанов, във Facebook профила се появяват снимки на кучета и котки, в Instagram се документират моменти като подписването на предварително продадените му книги, а в Tumblr - красиви жени. 

Как се монетизира такава популярност?

Краткият отговор е през реклама. Малко-по дългият - не твърде лесно.

Реклама може да се продава основно в сайтовете за видеосподеляне. В България YouTube все още не предлага световната партньорска програма за управление на съдържанието, парите и отношенията с автори на видеа. Сайтът обаче вече продава реклама на рекламодателите и бързата сметка изглежда така: 

В YouTube има два основни вида реклами - контекстуални (квадратчетата с текст, които се появяват върху клиповете) и preroll (видео реклама преди началото на клипа). При първия вид цената се определя "на клик", всеки от които според специалисти от рекламния бранш може да струва между 5 стотинки и един лев. Средно трима от всички изгледали дадено видео ще кликнат на реклама, което значи печалба от между 15 стотинки и три лева. Най-гледаното видео на Емил Конрад, което има 333 хиляди гледания, може да е довело реклама за около 1000 лева. Ако сайтът дели приходите си наполовина със своите автори, това значи печалба от около 500 лв. 

Българският Vbox7 има собствена партньорска програма и плаща на авторите на клипчета за излъчените клипчета. Около 120 автори вече работят по този начин, обяснява изпълнителният директор на "Нетинфо" Христо Христов. От края на миналата година самата Наталия Кобилкина също се изразява там, но за момента е твърде далеч по популярност зад Емил Конрад. Христов не казва конкретна цена за рекламата във vbox7, но "сумата е два пъти по-голяма от тази в YouTube," казва той. Ако използваме опростената сметка по-горе, това значи приход от не повече от хиляда лева на клип, в случай, че има реклама, която е показана на всички потребители.  

"Емил Конрад се занимава с това най-отдавна и е най-консистентен. Постоянно виждаме "изгряващи звезди," които се появяват на върха на класацията за един месец, но повече никога не правят нищо интересно," обяснява Христо Христов. Конрад успява да прави еднакво интересно съдържание постоянно. "Това е съвсем логично - ако си медиа трябва постоянно да говориш на своята аудитория, не може просто да изчезнеш за месец или два и после пак да разчиташ на тях," казва Христов. Според него обаче достатъчно хора вече се занимават професионално с това и не изкарват парите си само с реклама, а и с продукти, които продават - фитнес уроци, тениски, мобилни телефони. 

Първата книга

на Емил Конрад се появява в първоначален тираж от впечатляващите за българския пазар 25 290 броя. Идеята е на младия мъж, но издателство "Егмонт" се свързват с него с предложение за публикуването й. "Нещата, на които не ви учат в училище" се печата под специалния лейбъл "Кубар", под който ще излизат само подобни проекти, родени в дигиталното пространство. 

"Ние следим внимателно развитието на социалните мрежи и дигиталния свят – за нас те са източник на ценна маркетингова информация и вдъхновение. По света вече има редица успешни издателски проекти на ново поколение творци в онлайн среда," обяснява ситуацията изпълнителният директор на "Егмонт" Велизара Добрева. Книгата на Конрад се появява след като от издателството разпознават младия мъж като "най-популярния автор на съдържание на български език." На теория вече се подготвят още няколко подобни книги, но от издателството все още не коментират кои ще са авторите или каква ще е тематиката. 

Вече обаче се обмисля и допечатка на книгата на Емил Конрад. В нея ще има нова, 13-та глава, която ще бъде дописана от някой читател. "Три дни след излизането на книгата постъпилите истории са 23 на брой," казва Велизара Добрева. Още няма точни данни за продажбите на книгата, но вече е ясно, че 2000 броя са били продадени във веригата "Хеликон" само през уикенда, като 750 от тях са изкупени на премиерата на 7 февруари. "До момента в търговската мрежа са дистрибутирани близо 15 000 броя от стартовия тираж," обясняват от "Егмонт". За кампанията по предварителна продажба са продадени 5994 книги. "Продължаваме да получаваме онлайн заявки за покупка на книгата и след края на кампанията с автографи – средно по 80-100 на ден," казва още Велизара Добрева.  
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ваксина срещу комуникационна криза Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

27 мар 2020, 1966 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март)

Рекламните фестивали ФАРА и Cannes Lions се отлагат; Telenor лансира кампания с домашни видеа; Призивите за дистанциране на компаниите и др.

24 мар 2020, 1504 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама (13 февруари)

MTG продава унгарските си телевизионни канали, OMD е медиа агенция на годината, а SAP навлиза на рекламния пазар

Още от Капитал
Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10