Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 фев 2015, 18:43, 11171 прочитания

Седмични новини за маркетинг и реклама (13 февруари)

MTG продава унгарските си телевизионни канали, OMD е медиа агенция на годината, а SAP навлиза на рекламния пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Собственикът на "Нова броудкастинг груп" продава тв каналите си в Унгария на Sony Pictures Television

Международният собственик на "Нова броудкастинг груп" - Modern Times Group (MTG), ще продаде безплатните телевизионни канали, които оперира в Унгария, на Sony Pictures Television, съобщиха от компанията. Договорът включва каналите Viasat3 и Viasat6, както и услугата Viasat Play. За момента цената на сделката остава неизвестна. Двете компании очакват одобрение от унгарските регулатори, а сделката трябва да бъде приключена през второто тримесечие на 2015 г. Двата канала бяха създадени през 2000 и 2008 г. и се разпространяват чрез кабелни и сателитни оператори, както и IPTV в Унгария. Платените телевизионни канали на МTG - Viasat Explore, Viasat History и Viasat Nature, които се разпространяват и в България, не са част от сделката. "Унгарските ни безплатни канали бяха първият бизнес, който започнахме извън скандинавските и прибалтийските държави. Сега ще се съсредоточим върху операциите си в развиващите се пазари в Европа - Прибалтика, България и Чехия", каза в официално съобщение президентът на MTG Юрген Линдеман.

OMD е глобална медийна агенция на годината според AdWeek*

Списание AdWeek обяви OMD за международна медийна агенция на годината за втори пореден път. Класацията на изданието се изгражда на база ръст, нови клиенти, иновативност, качество на работата и общо развитие на компаниите в бранша. В България групата има две представителства - агенциите Media Direction OMD и Optimum Media OMD, които са с различна собственост.  "Като част от глобалното семейство на OMD предизвикателствaтa и изискванията към нас са високи. Това ни мотивира да се развиваме непрекъснато и да сме сред най-добрите на българския пазар", коментира управляващият директор на Media Direction OMD Боряна Несторова. От другата Optimum Media OMD също коментираха успеха на международната мрежа. "Работата по високите международни стандарти на OMD е истинско предизвикателство и сме щастливи от факта, че имаме шанса да прилагаме водещи световни практики в ежедневната ни дейност," коментира управителят на Optimum Media Добринка Стойковa.  


Вниманието на потребителите към големите брандове в Twitter се е увеличило двойно

Над 100 повече внимание от потребителите са получили марките, които използват Twitter, през последното тримесечие на 2014 г., твърди компанията за изследване на социалните мрежи Simply Measured. Проучването включва брандовете от класацията 100 Best Global Brands. За последните три месеца на миналата година те са създали с 11% повече съдържание в Twitter в сравнение с година по-рано. Броят на последователите им пък се е увеличил с 38% за 2014 г. Данните показват още, че 95 от компаниите са публикували туит поне веднъж дневно, а средният брой на интеракциите с всяко съобщение в социалната мрежа се е увеличил от 91 през 2013 г. до 168 година по-късно.


Фотограф: THOMAS PETER
SAP навлиза на рекламния пазар




Компанията за бизнес софтуер SAP навлиза и на пазара на реклама. Новият продукт ще се казва SAP hybris Marketing Solution и представлява платформа за контекстуален маркетинг. Той ще събира и предлага информация за импресиите и кликовете на даден сайт, както и за конверсиите (потребителите, които са пристъпили към действие или покупка след дадена реклама) и финансовите транзакции. Целта на компанията е да свърже търговските и маркетинговите компоненти на своя бизнес. "Не се опитваме да се занимаваме с отделни парчета от рекламната верига или автоматизирано купуване на реклама (programmatic buying)", коментира вицепрезидентът по продуктова стратегия и маркетингови решения Чарлз Никълс. "Искаме да можем да кажем на маркетолозите къде е най-добре да похарчат парите си", довършва Никълс.

Мобилният трафик на TripAdvisor се увеличава, но компанията все още не го монетизира добре


Трафикът на туристическия сайт TripAdvisor се променя драстично от десктоп към мобилни устройства, като втората категория вече води 48% от всички потребители на сайта, пише AdExchanger. Над 140 млн. уникални потребители използват услугата през мобилни устройства всеки месец, става ясно още от отчета на компанията за последното тримесечие на миналата година. За сметка на това обаче компанията не успява да монетизира добре този трафик. TripAdvisor не дава конкретни данни за този отчетен период, но няколко месеца по-рано едва 5% от приходите на компанията идваха от мобилен трафик. От компанията наричат повишението на интереса към мобилна реклама "скромен, но стабилен." "Вече над две трети от ръста в нашия трафик идва от мобилни телефони, но монетизацията тук се случва по-бавно, отколкото при настолните компютри", коментира финансовият директор Джули Брадли. На този фон общите приходи все пак на компанията растат с 35% за три месеца - от 181 млн. долара през третото тримесечие на 2014 г. до 288 млн. през последното.

*Статията е допълнена на 16.02.2015г. В предишната версия на текста се посочваше, че представител на OMD за България е агенцията Media Direction OMD. В действителност представителствата са две - Media Direction OMD и Optimum Media OMD. 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 4862 прочитания

Рекламна спортна пауза Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

22 май 2020, 1286 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Новите дрехи на Bloomberg

Трима български уеб специалисти разказват какво можем да научим от редизайна на бизнес медиата

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10