Седмични новини за маркетинг и реклама (13 февруари)

MTG продава унгарските си телевизионни канали, OMD е медиа агенция на годината, а SAP навлиза на рекламния пазар

Собственикът на "Нова броудкастинг груп" продава тв каналите си в Унгарияна Sony Pictures Television

Международният собственик на "Нова броудкастинг груп" - Modern Times Group (MTG), ще продаде безплатните телевизионни канали, които оперира в Унгария, на Sony Pictures Television, съобщиха от компанията. Договорът включва каналите Viasat3 и Viasat6, както и услугата Viasat Play. За момента цената на сделката остава неизвестна. Двете компании очакват одобрение от унгарските регулатори, а сделката трябва да бъде приключена през второто тримесечие на 2015 г. Двата канала бяха създадени през 2000 и 2008 г. и се разпространяват чрез кабелни и сателитни оператори, както и IPTV в Унгария. Платените телевизионни канали на МTG - Viasat Explore, Viasat History и Viasat Nature, които се разпространяват и в България, не са част от сделката. "Унгарските ни безплатни канали бяха първият бизнес, който започнахме извън скандинавските и прибалтийските държави. Сега ще се съсредоточим върху операциите си в развиващите се пазари в Европа - Прибалтика, България и Чехия", каза в официално съобщение президентът на MTG Юрген Линдеман.

OMD е глобална медийна агенция на годината според AdWeek*

Списание AdWeek обяви OMD за международна медийна агенция на годината за втори пореден път. Класацията на изданието се изгражда на база ръст, нови клиенти, иновативност, качество на работата и общо развитие на компаниите в бранша. В България групата има две представителства - агенциите Media Direction OMD и Optimum Media OMD, които са с различна собственост.  "Като част от глобалното семейство на OMD предизвикателствaтa и изискванията към нас са високи. Това ни мотивира да се развиваме непрекъснато и да сме сред най-добрите на българския пазар", коментира управляващият директор на Media Direction OMD Боряна Несторова. От другата Optimum Media OMD също коментираха успеха на международната мрежа. "Работата по високите международни стандарти на OMD е истинско предизвикателство и сме щастливи от факта, че имаме шанса да прилагаме водещи световни практики в ежедневната ни дейност," коментира управителят на Optimum Media Добринка Стойковa.  

Вниманието на потребителите към големите брандове в Twitter се е увеличило двойно

Над 100 повече внимание от потребителите са получили марките, които използват Twitter, през последното тримесечие на 2014 г., твърди компанията за изследване на социалните мрежи Simply Measured. Проучването включва брандовете от класацията 100 Best Global Brands. За последните три месеца на миналата година те са създали с 11% повече съдържание в Twitter в сравнение с година по-рано. Броят на последователите им пък се е увеличил с 38% за 2014 г. Данните показват още, че 95 от компаниите са публикували туит поне веднъж дневно, а средният брой на интеракциите с всяко съобщение в социалната мрежа се е увеличил от 91 през 2013 г. до 168 година по-късно.

SAP навлиза на рекламния пазар

Компанията за бизнес софтуер SAP навлиза и на пазара на реклама. Новият продукт ще се казва SAP hybris Marketing Solution и представлява платформа за контекстуален маркетинг. Той ще събира и предлага информация за импресиите и кликовете на даден сайт, както и за конверсиите (потребителите, които са пристъпили към действие или покупка след дадена реклама) и финансовите транзакции. Целта на компанията е да свърже търговските и маркетинговите компоненти на своя бизнес. "Не се опитваме да се занимаваме с отделни парчета от рекламната верига или автоматизирано купуване на реклама (programmatic buying)", коментира вицепрезидентът по продуктова стратегия и маркетингови решения Чарлз Никълс. "Искаме да можем да кажем на маркетолозите къде е най-добре да похарчат парите си", довършва Никълс.

Мобилният трафик на TripAdvisor се увеличава, но компанията все още не го монетизира добре

Трафикът на туристическия сайт TripAdvisor се променя драстично от десктоп към мобилни устройства, като втората категория вече води 48% от всички потребители на сайта, пише AdExchanger. Над 140 млн. уникални потребители използват услугата през мобилни устройства всеки месец, става ясно още от отчета на компанията за последното тримесечие на миналата година. За сметка на това обаче компанията не успява да монетизира добре този трафик. TripAdvisor не дава конкретни данни за този отчетен период, но няколко месеца по-рано едва 5% от приходите на компанията идваха от мобилен трафик. От компанията наричат повишението на интереса към мобилна реклама "скромен, но стабилен." "Вече над две трети от ръста в нашия трафик идва от мобилни телефони, но монетизацията тук се случва по-бавно, отколкото при настолните компютри", коментира финансовият директор Джули Брадли. На този фон общите приходи все пак на компанията растат с 35% за три месеца - от 181 млн. долара през третото тримесечие на 2014 г. до 288 млн. през последното.

*Статията е допълнена на 16.02.2015г. В предишната версия на текста се посочваше, че представител на OMD за България е агенцията Media Direction OMD. В действителност представителствата са две - Media Direction OMD и Optimum Media OMD. 

Още от Капитал