Новите дрехи на Bloomberg

Трима български уеб специалисти разказват какво можем да научим от редизайна на бизнес медиата

   ©  Цветелина Белутова
   ©  Цветелина Белутова

"Все едно гледам Instagram филтри на стероиди" или по-простото, но категорично "въобще не ми харесва". Обновеният уеб портал на Bloomberg взриви интернет в края на януари. Новият Bloomberg Business, в който компанията събра под една шапка четирите си звена - Bloomberg News, Bloomberg Businessweek, Bloomberg TV и Bloomberg Graphics, смело експериментира с цветове, форми и функционалности, счупвайки представата за това как изглежда един бизнес сайт.

В същото време решението на медиата да смени дрехите си не е никак изненадващо. В последните години все повече медийни сайтове (The New York Times, The Guardian и USA Today са само част от примерите) започнаха да обновяват своите визия и функционалности. С навлизането на технологиите в журналистиката, променящите се навици на читателите, необходимостта от устойчив бизнес модел и появата на конкурентни медии, родени изцяло в дигитална среда, всички търсят по-ефективни начини журналистиката им да достига до хората. Както пишат създателите на Innovation доклада на The New York Times: "Винаги сме се грижили за обхвата и влиянието на работата, която вършим, но не сме направили достатъчно да разбием кода на дигиталната ера."


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


9 коментара
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Вижте дизайна на The Guardian и след това вижте постния дизайн на vesti.bg например (или който и да е друг посещаван български сайт). Дизайнът на повечето български сайтове (с изключение може би на Дневник и Капитал) е пълен провинциален балкански кич, както всичко друго в нашата държава. Но при нас това е идеалът за стил и красота, така че просто не сме в позиция да даваме "експертни" оценки за сайта на Bloomberg.
    Едно време извинението ни беше, че сме изолирани от комунизма и не сме виждали нищо по-различно, но сега става ясно че това просто си е нашия вкус. Не че Пеевски, примерно, няма пари да наеме някое германско или английско дизайн-студио да му изработят за няколко дни модерна визия на сайтовете - въпросът не е до пари, всичко е въпрос на естетика.

  • 2
    mkl avatar :-|
    м

    Да бе, задължително ти трябва германско или английско студио, щото те са супер напред с кирилската типография примемрно, която ти е 90% от сайта, особено щом говориш за новинарски сайтове.

    Просто хората в беге с пари нямат никакъв вкус и още по-зле потребност за качествен дизайн, изобщо не го признават като фактор за успех на бизнеса им. Огромни фирми, с милионни обороти поръчват лога и съпътстващите ги идентичност и брандиране за по хиляда лева много често на псевдопрофесионалисти. Да не говорим условията на самия проект, златно правило е - не предлагай неща, които не харесваш сам само за бройката, щото ВИНАГИ клиентът избира зеленото куче или най-грозното от предложените. Няма време, пари, адекватен фийдбек от клиента и желание да станат нещата качествено.

    В България има поне 3-4 студия на почти световно ниво, които биха могли за година да променят облика на половината български интернет, просто никой не ги наема.

  • 3
    mkl avatar :-|
    м

    А дори да бъдат наети никой не ги употребява по предназначение.

  • 4
    antubis avatar :-|
    antubis

    До коментар [#1] от "karen_walker":

    Тъй като съм в бизнеса, особено последните годинни се занимавам с огромни корпоративни сайтове, мога да ти гарантирам, че един сайт, с такива размери на информация какъвто е новинарски портал, се прави много трудно и струва голяма сума пари. Замесени са много фактори и много мнения, за да се направи правилния формат за читателите/потребителите. Просто българските портали нямат тези средстава за нещо значимо.

  • 5
    borimechka avatar :-P
    Bear Force One

    Пълният разнобой в последната серия редизайни на големи новинарски портали - от the new yorker, през guardian, до vox и bloomberg - показва, че в момента никой не знае какво точно прави - тоест явно старият модел (широка колона за съдържание + тясна за банери и related content) се е изчерпал, но още не е ясно какво трябва да го замени. Очакват ни още забавни моменти :)

  • 6
    911 avatar :-|
    911

    Казано с 2 думи - новият сайт на Блумбърг е грозен и толкоз. Само като погледне синьото и комбинацията на цветовете и може да му стане лошо на човек....

    "Едно от основните правила при създаването на потребителски интерфейс е да не караш потребителя да мисли твърде много." - това въобще няма нужда от коментар.

    В началото и новият сайт на Капитал беше малко странен, но не и грозен, а опитът показа, че всъщност е много приятен за ползване (поздрави за дизайнерите, не е реклама).

    А колегите от статията е ясно, че ще кажат за новите тенденции и промените - нали това им е работата. Но няма нужда да изтъкват функционалността (все още спорна за Блумбърг) твърде много - Епъл доказаха, че само един красив продукт има шанс в днешно време.....

  • 7
    varov avatar :-|
    Сашо Варов

    Два коментара имам по темата. 1. Няма редизайн без бизнес кейс. Блумбърг решават поне 4 отчетливи такива. И ги решават на неверятна висота. 2. Блумбърг винаги са били кътинг ейдж. Хората си спомнят предишният им сайт и дори казват колко е консервативен. Явно не помнят, когато беше пуснат преди 3-4 години - реакциите бяха много сходни на днешните.

  • 8
    mr_g avatar :-|
    mr_g

    Много Слабо Блумбърг................ некой яко ги е излъгал ...:)

  • 9
    flakes avatar :-|
    P.

    Чудесна статия!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход