Новите дрехи на Bloomberg

Трима български уеб специалисти разказват какво можем да научим от редизайна на бизнес медиата

   ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

"Все едно гледам Instagram филтри на стероиди" или по-простото, но категорично "въобще не ми харесва". Обновеният уеб портал на Bloomberg взриви интернет в края на януари. Новият Bloomberg Business, в който компанията събра под една шапка четирите си звена - Bloomberg News, Bloomberg Businessweek, Bloomberg TV и Bloomberg Graphics, смело експериментира с цветове, форми и функционалности, счупвайки представата за това как изглежда един бизнес сайт.

В същото време решението на медиата да смени дрехите си не е никак изненадващо. В последните години все повече медийни сайтове (The New York Times, The Guardian и USA Today са само част от примерите) започнаха да обновяват своите визия и функционалности. С навлизането на технологиите в журналистиката, променящите се навици на читателите, необходимостта от устойчив бизнес модел и появата на конкурентни медии, родени изцяло в дигитална среда, всички търсят по-ефективни начини журналистиката им да достига до хората. Както пишат създателите на Innovation доклада на The New York Times: "Винаги сме се грижили за обхвата и влиянието на работата, която вършим, но не сме направили достатъчно да разбием кода на дигиталната ера."


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker
    • - 2
    • + 14

    Вижте дизайна на The Guardian и след това вижте постния дизайн на vesti.bg например (или който и да е друг посещаван български сайт). Дизайнът на повечето български сайтове (с изключение може би на Дневник и Капитал) е пълен провинциален балкански кич, както всичко друго в нашата държава. Но при нас това е идеалът за стил и красота, така че просто не сме в позиция да даваме "експертни" оценки за сайта на Bloomberg.
    Едно време извинението ни беше, че сме изолирани от комунизма и не сме виждали нищо по-различно, но сега става ясно че това просто си е нашия вкус. Не че Пеевски, примерно, няма пари да наеме някое германско или английско дизайн-студио да му изработят за няколко дни модерна визия на сайтовете - въпросът не е до пари, всичко е въпрос на естетика.

    Нередност?
  • 2
    mkl avatar :-|
    м
    • - 1
    • + 6

    Да бе, задължително ти трябва германско или английско студио, щото те са супер напред с кирилската типография примемрно, която ти е 90% от сайта, особено щом говориш за новинарски сайтове.

    Просто хората в беге с пари нямат никакъв вкус и още по-зле потребност за качествен дизайн, изобщо не го признават като фактор за успех на бизнеса им. Огромни фирми, с милионни обороти поръчват лога и съпътстващите ги идентичност и брандиране за по хиляда лева много често на псевдопрофесионалисти. Да не говорим условията на самия проект, златно правило е - не предлагай неща, които не харесваш сам само за бройката, щото ВИНАГИ клиентът избира зеленото куче или най-грозното от предложените. Няма време, пари, адекватен фийдбек от клиента и желание да станат нещата качествено.

    В България има поне 3-4 студия на почти световно ниво, които биха могли за година да променят облика на половината български интернет, просто никой не ги наема.

    Нередност?
  • 3
    mkl avatar :-|
    м
    • + 1

    А дори да бъдат наети никой не ги употребява по предназначение.

    Нередност?
  • 4
    antubis avatar :-|
    antubis
    • + 1

    До коментар [#1] от "karen_walker":

    Тъй като съм в бизнеса, особено последните годинни се занимавам с огромни корпоративни сайтове, мога да ти гарантирам, че един сайт, с такива размери на информация какъвто е новинарски портал, се прави много трудно и струва голяма сума пари. Замесени са много фактори и много мнения, за да се направи правилния формат за читателите/потребителите. Просто българските портали нямат тези средстава за нещо значимо.

    Нередност?
  • 5
    borimechka avatar :-P
    Bear Force One
    • + 2

    Пълният разнобой в последната серия редизайни на големи новинарски портали - от the new yorker, през guardian, до vox и bloomberg - показва, че в момента никой не знае какво точно прави - тоест явно старият модел (широка колона за съдържание + тясна за банери и related content) се е изчерпал, но още не е ясно какво трябва да го замени. Очакват ни още забавни моменти :)

    Нередност?
  • 6
    911 avatar :-|
    911

    Казано с 2 думи - новият сайт на Блумбърг е грозен и толкоз. Само като погледне синьото и комбинацията на цветовете и може да му стане лошо на човек....

    "Едно от основните правила при създаването на потребителски интерфейс е да не караш потребителя да мисли твърде много." - това въобще няма нужда от коментар.

    В началото и новият сайт на Капитал беше малко странен, но не и грозен, а опитът показа, че всъщност е много приятен за ползване (поздрави за дизайнерите, не е реклама).

    А колегите от статията е ясно, че ще кажат за новите тенденции и промените - нали това им е работата. Но няма нужда да изтъкват функционалността (все още спорна за Блумбърг) твърде много - Епъл доказаха, че само един красив продукт има шанс в днешно време.....

    Нередност?
  • 7
    varov avatar :-|
    Сашо Варов
    • - 1
    • + 2

    Два коментара имам по темата. 1. Няма редизайн без бизнес кейс. Блумбърг решават поне 4 отчетливи такива. И ги решават на неверятна висота. 2. Блумбърг винаги са били кътинг ейдж. Хората си спомнят предишният им сайт и дори казват колко е консервативен. Явно не помнят, когато беше пуснат преди 3-4 години - реакциите бяха много сходни на днешните.

    Нередност?
  • 8
    mr_g avatar :-|
    mr_g

    Много Слабо Блумбърг................ некой яко ги е излъгал ...:)

    Нередност?
  • 9
    flakes avatar :-|
    P.
    • + 1

    Чудесна статия!

    Нередност?
Нов коментар