Бирена година

Пивоварните компании са увеличили драстично бюджетите си за ТВ реклама през 2014

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

"Кино по пантофи" - така наричат телевизията в САЩ малко след създаването й. Днес зрителите сякаш обръщат все по-малко внимание на рекламните блокове, но телевизионната реклама остава един от най-ефективните канали за комуникация. По данни на ГАРБ в България през 2014 г. дори се е наблюдавало покачване на телевизионните инвестиции от страна на рекламодателите с 5%. (57 млн. лв. според данните на Be Media Consultant - трябва да се вземе предвид обаче, че това са брутни инвестиции, които не отчитат търговските отстъпки, които медиите правят на рекламодатели и агенции.)

Подобно на предходни години, секторите с най-големи рекламни бюджети през 2014 г. остават телекомуникациите, лекарствата и търговските вериги (виж графиката). Традиционно бързооборотните компании и мобилните оператори са най-големите рекламодатели в телевизия. Vivacom са намалили наполовина рекламния си бюджет заради бурната година, преживяха. "Загорка" пък почти са удвоили инвестициите си в телевизия и вече са в челната петица на класацията. Всъщност рязък ръст на телевизионната реклама се наблюдава в целия бирен сектор (общите разходи на индустрията за тв реклама са се покачили от близо 37 млн. лв. през 2013 на почти 57 млн. лв. през 2014 г.). Така за пръв път от години и трите големи пивоварни компании в страната - "Каменица" АД, Zagorka Heinken и Carlsberg, са в топ 20 на рекламодателите за годината (виж графиката).


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
14 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 4
    greenhrast avatar :-|
    greenhrast
    • + 2

    Рекламните мениджъри са много измамени. Нищо и никой не може да ми смени кефа дали да пия бира или не. 1998а спрях и до 2012 не съм близвал грам, миналата зима си купувах всеки ден, познавах по подредбата на шишетата преди мен минавал ли е някой... 8-)

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 5
    kokoto2 avatar :-|
    kokoto2
    • + 15

    А аз съм на път да се откажа от телевизията! Причината? Близо 40% от времето е анонси и реклами, а моето време също е пари и аз искам да го прекарам приятно.

    Нередност?
  • 6
    mano avatar :-|
    Svetoslav Pavlov
    • + 10

    Винаги съм е чудел, дали рекламните мениджъри реално могат да преценят своите послания.
    За мен, рекламите на мобилните оператори, бирите и праховете за пране са абсолютно еднакви, без значение какво точно се рекламира.
    - купете си новия телефон, с услугата еди си коя си, само за еди колко си на месец от ХХХ (никога не запомням : виваком, мтел или глобул)
    - новият прах за пране изпира по-добре от останалите (никога не запомням бонукс персил или ариел)
    - бирата за приятели, мачовете ... пак не остава коя точно бира се рекламира.

    Нередност?
  • 7
    arax avatar :-|
    arax
    • - 3
    • + 8

    До коментар [#1] от "Horizon":

    Ако можеха и да инвестират в съдържание...на бирата. Не може да бухаш ГМО царевица и да наричаш нещото бира (сигурно 90% от българските).
    - Телевизия и кино не гледам, радио не слушам, вестници и списания не чета, реклами също - блокирано ми е абсолютно всичко на компютъра
    - Не се интересувам от футбол
    - Пия доста бира, за моя радост не българска (нито като марка, нито като производство)

    Нередност?
  • 8
    arax avatar :-|
    arax
    • + 6

    И още нещо. Вместо да наливат безсмислени пари за реклами и маркетинг да си оправят качеството и да смъкнат цените. Тогава евентуално ще им се повишат и приходите и продажбите...

    Нередност?
  • 9
    naffoo avatar :-|
    naffoo
    • + 3

    Нямам ТВ и се чувствам добре без него!

    Нередност?
  • 10
    gunchev74 avatar :-|
    gunchev74
    • + 1

    Рекламите са толкова прости, че направо ми се отпива.
    Освен това ако си навън и пиеш бира, как се индентифицираш, или как биха гледали другите на теб?

    Нередност?
  • 11
    simon40 avatar :-|
    simon40
    • + 2

    Спрях да пия бира особено българска заради ужасно лошото качество. Ако си мислят че с увеличаване на бюджетите за реклама без да върнат качеството на ниво от преди 15 години поне, нищо няма да се промени.
    Консумацията ще продължава да пада и толкоз.

    Нередност?
  • 12
    gimi avatar :-|
    Мавродинов
    • + 2

    Вместо реклама - намаляване цената и повишаване качеството. Рекламата идва сама, след като човек си направи сам дегустацията и бръкне в портфейла си.

    Нередност?
  • 13
    bili avatar :-?
    bili

    Каква е разликата между Верига магазини и Супермаркети? и кои са тези супермаркети, които са били рекламирани?

    Нередност?
Нов коментар