Новият брой:
Скъпото спасяване на Силициевата долина

Да има ли повече реклама в БНТ и БНР

Производство в Комисията за защита на конкуренцията отключи стария спор какъв да е моделът за финансиране на обществените медии

Най-интересен за рекламодателите е прайм таймът (времето от 19 до 22 ч.) на БНТ
Най-интересен за рекламодателите е прайм таймът (времето от 19 до 22 ч.) на БНТ
Най-интересен за рекламодателите е прайм таймът (времето от 19 до 22 ч.) на БНТ    ©  Георги Кожухаров
Най-интересен за рекламодателите е прайм таймът (времето от 19 до 22 ч.) на БНТ    ©  Георги Кожухаров
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

"Какъв да е моделът на финансиране на БНТ и БНР" е въпрос, който занимава българския медиен пазар от създаването му. За това се говори редовно, но в крайна сметка няма категоричен отговор. Поводът темата отново да се обсъжда е инициатива на рекламодателите.

Българската асоциация на рекламодателите (БАР), която обединява 26 големи компании, сред които повечето банки, водещите мобилни оператори, бързооборотните гиганти и автомобилни вносители внесе сигнал в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), а антимонополният орган образува производство. Предметът му са правилата за конкуренцията, залегнали в чл. 90 от Закона за радиото и телевизията (ЗРТ). Те засягат времето за реклама на денонощие, в праймтайма и общото време за реклама на регионалните центрове на БНТ. По закон държавната телевизия има право на 15 минути реклама на денонощие и 4 минути на час, като в най-гледания часови пояс от 19 до 22 часа може да има общо 5 минути реклами. Аналогични са условията за БНР. За сравнение частните канали имат право на 12 минути реклама на всеки час.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    2.5 avatar :-|
    2.5
    • + 2

    "Председателят на регулатора коментира още, че в последно време частните канали масово не спазват ограничението за 12 минути реклама на час и вече имат образувани актове."

    Тогава възниква въпросът за ефекта от санкциите, защото се получава, че частните канали просто калкулират размера на санкциите...
    Версията, че рекламодателите повдигали въпроса за рекламата по БНТ е много забавна... Все едно HSBC и ВР да инициират промяна в рекламната политика на ВВС.

    Нередност?
  • 2
    e_mil avatar :-|
    tamada

    Праймтаймът на БНТ е от 20, а не от 19 часа. Цената между 20 и 21 ч е тройно по-висока, от тази за 19,30 (между 18 и 19 тарифите скачат малко, но бързо се успокояват).

    Нередност?
  • 3
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker
    • + 2

    Независимо дали се казва "TV license fee" или данъчно задължение, във Великобритания таксата която всяко домакинство плаща за да финансира наистина обществената BBC отива директно при нея, а не минава през личното усмотрение на правителството на власт.
    В България хората плащат с данъците си за вечно гладните БНТ и БНР, но правителството (а не данъкоплатците) решава колко от тези пари ще отидат всяка година за държавните медии, в зависимост от това дали те са послушни или не.
    БНТ и БНР няма да имат нужда от реклама ако бъдат директно финансирани от зрителите. Така те хем ще бъдат наистина обществени и независими от този който е на власт, хем ще има достатъчно бизнес и за частните оператори. Всеки ще си знае мястото и ролята, и ще бъде сложен край на тази каша, каквато е в момента.


    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
Нов коментар