bTV Media Group запазва приходите си, но свива печалбата през 2014 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

bTV Media Group запазва приходите си, но свива печалбата през 2014 г.

От февруари миналата година Павел Станчев пое ръководството на bTV

bTV Media Group запазва приходите си, но свива печалбата през 2014 г.

Собственикът CME е подобрил резултатите си

Весислава АНТОНОВА
5421 прочитания

От февруари миналата година Павел Станчев пое ръководството на bTV

© Велко Ангелов


Приходите на bTV Media Group през миналата година са били почти на нивото от 2013 г., а оперативната печалба се е свила. Това показват данните за компанията, след като в четвъртък собственикът й Central European Media Enterprises (СМЕ) публикува резултатите на групата за 2014 г.

По-ниска печалба през последното тримесечие

През отминалата година постъпленията на българското й поделение са били 87.078 млн. долара при 87.448 млн. долара през 2013 г. "bTV Media Group запазва стабилно ниво на нетните приходи на годишна база в левове и не отчита спад. Минималната разлика от 0.3% в отчета на CME се дължи на флуктуацията в американския долар", коментираха от мениджмънта на bTV.

Оперативната печалба е намаляла както за цялата изминала година, така и за последните три месеца, показва още данните. bTV Media Group е завършила 2014 г. с печалба от 9.37 млн. долара при 13.4 млн. година по-рано.

От февруари миналата година bTV е с нов главен изпълнителен директор - Павел Станчев. След назначаването си той коментира пред "Капитал", че ролята му в bTV е да бъде катализатор телевизията като компания да бъде по-конкурентна, по-агресивна и динамична. "През цялата си кариера съм бил в силно конкурентни среди и не се плаша от медийни битки", коментира Станчев.

Задачата му в момента със сигурност не е лесна на свития български рекламен пазар. Ако вземем като отправна точка годината преди кризата - 2008, за телевизиите тогава пазарът е бил около 140 млн. евро. Сега е много под 100 млн. евро. Свит е рекламният пазар не само в България, но и в целия регион. В същото време има много повече медии и телевизионни канали. Водещи международни кабелни и сателитни телевизии имат своя версия на български език и също вземат част от рекламния пазар.

Как се представя групата

Базираната в Чехия СМЕ е увеличила нетните си приходи със 7.5% през миналата година и те са достигнали 680.8 млн. долара. За разлика от загубата от 48.4 млн. долара, с която приключи 2013 г., през миналата година групата е отчела оперативна печалба от 95.4 млн. долара. Финансовите резултати на групата показват, че засега българският бизнес на СМЕ не генерира проблеми, но в сравнение с други пазари той вече не отчита сериозни ръстове. Чешкият и румънският пазар са силни в регионалното портфолио на компанията. Приходите в Чехия през 2014 г. са нараснали до 202.8 млн. долара в сравнение със 175 млн. година по-рано. Ръст има и на румънския пазар - от 162.3 на 178.6 млн. долара. И на двата пазара постъпленията на компанията нарастват през последното тримесечие.

По думите на главния изпълнителен директор на СМЕ Майкъл Дел Нин компанията постига амбициозните си цели. "Нашите финансови резултати продължиха да отчитат положителен обрат и ние постигнахме най-силен ръст на приходите през последните шест години. Отчитаме съкращаване на разходите, които доведоха до много значимо подобрение в оперативната печалба."

Изпълнителният директор на СМЕ Кристоф Майнуш обяснява, че компанията е фокусирана върху създаването на качествено съдържание и стремежа медийната група да запази лидерската си позиция на пазара. "Нашите програми поставят рекорди през 2014 г. и ще поддържаме темпото и през 2015 г. Очакваме да си възвърнем пазарния дял в Чехия. На базата на постигнатото през миналата година ще целим да подобряваме маржовете през 2015 г."

Приходите на bTV Media Group през миналата година са били почти на нивото от 2013 г., а оперативната печалба се е свила. Това показват данните за компанията, след като в четвъртък собственикът й Central European Media Enterprises (СМЕ) публикува резултатите на групата за 2014 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK