Седмични новини за маркетинг и реклама (20 март)
28 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за маркетинг и реклама (20 март)

Седмични новини за маркетинг и реклама (20 март)

Форум на рекламата 2015 ще се проведе на 26 март, Politico стъпва в Европа през април, Adidas няма да продължи спонсорството на N.B.A.

5457 прочитания

© Reuters


Новини в 140 символа:

Мартин Войнов, Head of Advertising в дигитална агенция Interacitve Share, е вторият сертифициран Google Trainer в България.

Microsoft ще позволи безплатно обновяване до Windows 10 дори на пиратските версии на операционната система.

Рекламните приходи на щатските телевизии са спаднали с 16% през февруари в сравнение с 2014 г.

Apple ще отвори рекламните позиции в iTunes Radio за автоматизирано (programmatic) купуване чрез платформата iAd.

Facebook позволява изпращането на пари между потребители с последните промени в своя Messеnger.

Pinterest е оценен на 11 млрд. долара; рекламодатели и анализатори очакват платформата тепърва да развива маркетинговия си потенциал.

YouTube представя нова платформа за музиканти, която да помогне за промотирането на тяхното творчество.

Съдържението от платформата YouTube Originals може в бъдеще да стане достъпно единствено след заплащане на месечен абонамент.

Microsoft ще позиционира Skype като основна част във всички бъдещи продуктови и бизнес планове на компанията.

В САЩ HTC ще заменят всеки счупен телефон от флагманския модел M9 през първата година след покупката му.

Форум на рекламата 2015 ще се проведе на 26 март

Българската асоциацията на комуникационните агенции (БАКА) обяви деветнадесетото издание на "Форум на рекламата" на 26 март. По време на ежегодното събитие 10 международни специалисти от комуникационния бранш ще обсъждат тенденциите и новаторските подходи във всички сфери на комуникациите.

Програмата на форума традиционно ще започне с прогноза за развитието на рекламния пазар, направена от Красимир Гергов, председател на БАКА. Лекции ще изнесат и Найал Хорган, мениджър на Twitter за региона на Европа, Близкия изток и Африка, Парис Чилдрес, проф. Ханс Мар, международен консултант на CME и bTV, Светлана Ломева, директор на Асоциацията за развитие на София, Иво Цеков от "Пиеро 97 МА", Димитър Стаматов, маркетинг мениджър на JTI, и Цвети Димитрова от BluePoint. По време на конференцията ще бъде обявен и екипът, който ще представи България в конкурса Cannes Young Lions в категория Film през юни 2015 г. в Кан, Франция.

Adidas няма да продължи спонсорството на N.B.A.

Фотограф: Reuters

В понеделник от Adidas обявиха, че няма да подновят договора си за спонсорство на N.B.A., който изтича през 2017 г. По този начин основните конкуренти на спортния гигант Nike и Under Armour ще имат възможност да наддават за партньорството, което ще им позволи да се грижат за облеклото на топ атлетите в САЩ. Новият партньор ще бъде обявен в средата на април. Договорът на Adidas, подписан за период от 11 години, е струвал на компанията 400 млн. долара. Анализатори посочват обаче, че новото спонсорство на баскетболната лига ще е на доста по-висока цена.

След прекратяване на договора германският производител на спортни стоки няма да има партньорска роля в нито една от големите спортни лиги в САЩ въпреки желанието на компанията да преобърне своя бизнес в страната. През 2014 г. Adidas е отстъпил част от пазарния си дял в щатите на Nike и изгряващата звезда Under Armour. Важно е да се отбележи обаче, че Reebok, придобита от Adidas през 2006 г., все още има спонсорски договор за униформите в Националната хокейна лига.

Politico стъпва в Европа през април

Във вторник сутрин Politico Europe обяви, че уебсайтът на медията ще стартира на 21 април. Първият брой на европейското издание на вестника ще започне разпространение в столиците на континента на 23 април. Politico Europe ще замести купения от медията през декември European Voice. В началото вестникът ще наеме 40 репортери, които ще са позиционирани в централата в Брюксел и бюрата в Берлин, Париж, Лондон и други ключови столици в Европа (в САЩ Politico има над 200 репортери). Стъпването на Politico на европейска земя, случило се със съдействието на немския медиен конгломерат Axel Springer, е само капка от по-голямата вълна на разрастване на медиите в различни краища на света. The Huffington Post например е активен на 13 пазара, а Vice Media има представителства в 36 страни. Няколко сайта се опитват да пробият в Индия, а бизнес новинарската медия Quartz наскоро обяви плановете си за присъствие в Субсахарска Африка.

Бизнес планът на Politico Europe предвижда медията да се превърне в копие на американската си компания майка, предлагайки богат асортимент от сайтове на политическа и новинарска тематика, абонаменти за специални проучвания, събития и печатно издание, издържащо се от реклама.

Автор: Reuters

Нови данни от Datanyze показват, че рекламната платформа Atlas на Facebook е започнала да забавя своя растеж. Въпреки намалената степен на използване на DoubleClick от Google сред топ 100 000 сайтове в индекса на Alexa през зимата проучването показва, че платформата отново се движи към утвърдените си лидерски позиции. Близо 4500 от Alexa Top 100K използват Facebook Atlas, за да измерват ефективността на рекламите си, а над 30 000 се доверяват на DoubleClick. Datanyze посочват още, че страните, в които двете платформи с използват най-много, са едни и същи - това са САЩ, Германия, Великобритания, Япония и Франция. Впечатление прави и фактът, че сред феновете на Atlas са по-голям процент от топ сайтовете с приходи от над 1 млрд. долара, което показва стратегията на платформата да привлича по-големи рекламодатели. Сред компаниите, доверили се на DoubleClick, най-голям процент са тези, чийто бизнес е в сферата на интернет (15%), а онлайн медиите се възползват най-много от услугите на Atlas (12%).

Ново партньорство между медии ще се бори с рекламните гиганти

The Guardian, Financial Times, CNN International, Reuters и Economist обявиха ново партньорство, чрез което да съберат позициите си за дигитална реклама и да се борят с гиганти като Microsoft, Google и Facebook. Инициативата ще се казва Pangaea Alliance и ще предостави на брандовете достъп до над 110 млн. онлайн потребители, използвайки автоматизирана (programmatic) рекламна система.

Group M от групата на WPP оценява световния пазар за онлайн дисплей реклама на $60 млрд. През годините този тип формат се е развил в основен начин медиите да привлекат по-голям брой рекламодатели. Това обаче често се случва през посредник, който получава част от печалбата на сайта. Според eMarketer във Великобритания например Google и Facebook ще вземат половината от приходите от онлайн дисплей реклама за 2015 г., които се равняват на малко над 1 млрд. паунда. Междувременно по-традиционните съперници на медийния пазар като Mail Online, най-големият вестникарски сайт на английски език в света, продължават да се фокусират върху разширяване на аудиторията. Pangaea Alliance ще представи бета-версията на своята система през април, а по-късно през годината се очаква платформата да заработи с пълна сила.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK