Пет медии в борба с Google и Facebook
The Guardian, Financial Times, CNN International, Reuters и Economist ще премахнат нуждата от посредник при автоматизираното купуване на рекламни площи


Боян Петров

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
$60 милиарда е световният пазар за онлайн дисплей реклама. Толкова е оценката на светновната медийна агенция Group M на WPP. От друга страна Magna Global предвижда, че пазарът на автомизирана (programmatic) реклама ще се удвои до 2017 г. и ще достигне $32 млрд. Покачването на инвестициите в тези технологии, а и възможностите, които автоматизираните платформи за продажба на рекламни пространства предлагат на рекламодателите, поставят "programmatic" в центъра на медийното купуване от тук нататък. Често обаче използването на тази технология се случва чрез посредник, който получава немалка част от печалбата на сайта. Досега тази роля беше превзета от интернет гиганти като Google и Facebook, които продават и следят автоматизираната реклама. Тази седмица обаче няколко големи медии обявиха ново партньорство, чрез което да съберат позициите си за дигитална реклама в една обща платформа - Pangaea Alliance.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
3 коментара
Вижда се краят на хегемонията на рекламните гиганти.Дано процеса удовлетвори по-платежоспособните рекламодатели.
Аха, понеже управлението на рекламите в две мрежи не е достатъчно упражнение, що да не турим и още 5 нишови за разкош. Добре, че не са ми таргет.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.