Facebook преговаря с The New York Times за директно публикуване на съдържание
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook преговаря с The New York Times за директно публикуване на съдържание

С над 1.4 млрд. потребителя, Facebook се утвърждава успешно като основен източник на трафик за много медии, които искат да разширят аудиторията си, особено когато става въпрос за четящи през мобилни устройства.

Facebook преговаря с The New York Times за директно публикуване на съдържание

Подобно партньорство би подобрило рекламната платформа на социалната мрежа и би осигурило по-голяма аудитория на медиите

5021 прочитания

С над 1.4 млрд. потребителя, Facebook се утвърждава успешно като основен източник на трафик за много медии, които искат да разширят аудиторията си, особено когато става въпрос за четящи през мобилни устройства.

© Robert Galbraith


The New York Times обяви, че заедно с Buzz Feed, National Geographic и още поне 3 неназовани медии участва в преговори с Facebook, за да публикува свое съдържание директно в социалната мрежа. Подобни разговори текат и между компанията на Марк Зукърбърг и The Huffington Post, както и икономическият сайт Quartz, но двете медии засега на коментират участието си.

Ако преговорите преминат успешно, Facebook ще получи достъп до съдържание, с което да повдигне трафика си, но и до ценна информация за потребителите на всяка медия, която ще помогне за подобряването на рекламната платформа на компанията. Медиите от своя страна ще могат допълнително да разширят своите аудитории и да направят съдържанието си по-достъпно, а в бъдеще е възможно това партньорство да се превърне и в още един източник на приходи за издателите. Според запознати с преговорите, цитирани от The New York Times, се очаква Facebook да започне да тества новия формат в следващите месеци.

Докато компании като BuzzFeed имат ясно разработен модел за разпространение на съдържанието извън своя собствен сайт и подобно партньорство само би помогнало с привличането на нова аудитория, медии като The New York Times използват абонаментен модел. Ето защо медията споделя в свой материал, че ще подходи внимателно към предложението на Facebook. Макар и да предлага нови читатели, такъв тип колаборация би отнела част от трафика, а с него и от приходите на медията.

Споделени приходи от реклама

В последната година Facebook неведнъж показа желанието си да оптимизира начина, по който потребителите виждат и употребяват информация. Така например от социалната мрежа представиха заместител на мобилните уеб браузъри, с помощта на който отварянето на външен линк става значително по-бързо и удобно. Въпреки това зареждането на една новинарска статия, публикувана на сайта на съответната медия, отнема средно по осем секунди. Именно това е и основната причина Facebook да започне преговори за партньорство с медиите. Според Марк Зукърбърг и екипа му, всяка милисекунда е от значение за потребителите и публикуването на съдържанието директно в новинарския поток ще позволи по-ефективно четене и съответно по-голям брой читатели.

От друга страна обаче подобно партньорство би изисквало голяма доза доверие и поемане на риск от страна на новинарските организации, които са свикнали да предоставят на своите читатели специално изживяване в затворената екосистема от един или няколко сайта на медията. The New York Times разказват, че от социалната мрежа все пак са подготвили план, с който да успокоят тези опасения. За да бъде партньорството по-привлекателно за издателите, Facebook разработва и специален тип рекламен формат, който да бъде представян паралелно с авторското съдържание, а приходите да бъдат разделяни между двете страни.

През декември 2014г. Facebook за пръв път експериментира с бизнес модела на споделените приходи от реклама. Преди това компанията винаги е била единственият печеливш при покупка на рекламни позиции от страна на рекламодатели. Новият модел беше тестван с кампания на Verizon. Мобилният оператор заплати промотирането на клип на американската Национална футболна лига (NFL), в края на който имаше и рекламна заставка на компанията. Тогава приходите от рекламния формат бяха разделени между NFL и социалната мрежа.

Новото предложение към медиите крие и друг риск - загубата на данни за четящите потребители. Когато читателят отвори линк към статия в сайта на медията, тя получава демографска информация, история на посещаваните места и извършваните други действия в уеб пространството. Ако съдържанието бъде изместено във Facebook обаче, тази важна информация за аудиторията ще бъде събирана от социалната мрежа. По този начин тя допълнително ще подсили рекламната си платформа, като предложи още по-специфични и богати условия за таргетиране. Все още не е ясно каква част от информацията ще отива в сървърите на двете страни в партньорството.

От друга страна, подобно на промените в алгоритъма на Facebook, с който видеата, публикувани в тяхната платформа са с предимство в новинарския поток пред тези, споделени през YouTube, анализатори очакват медийното съдържание, публикувано в социалната мрежа, да достига по-бързо и ефективно до нейните потребители.

The New York Times обяви, че заедно с Buzz Feed, National Geographic и още поне 3 неназовани медии участва в преговори с Facebook, за да публикува свое съдържание директно в социалната мрежа. Подобни разговори текат и между компанията на Марк Зукърбърг и The Huffington Post, както и икономическият сайт Quartz, но двете медии засега на коментират участието си.

Ако преговорите преминат успешно, Facebook ще получи достъп до съдържание, с което да повдигне трафика си, но и до ценна информация за потребителите на всяка медия, която ще помогне за подобряването на рекламната платформа на компанията. Медиите от своя страна ще могат допълнително да разширят своите аудитории и да направят съдържанието си по-достъпно, а в бъдеще е възможно това партньорство да се превърне и в още един източник на приходи за издателите. Според запознати с преговорите, цитирани от The New York Times, се очаква Facebook да започне да тества новия формат в следващите месеци.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    butterbrot avatar :-|
    Yomega

    приходи, реклама, кликвания, импресии, фийдове...май скор ще почне да се усеща умора от социалните мрежи, които така или иначе не произвеждат кой знае какво но пък рекламодаталите им плащат...а пък туитър по капитализация е по-скъп от Тайм Уорнър...луда работа..или по-скоро балонче :)

  • 2
    flakes avatar :-|
    P.

    Според Марк Зукърбърг и екипа му, всяка милисекунда е от значение за потребителите и публикуването на съдържанието директно в новинарския поток ще позволи по-ефективно четене и съответно по-голям брой читатели.

    В какъв свят живеем бахти!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK