С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 26 мар 2015, 15:27, 7798 прочитания

Рекламният пазар в България продължава да стагнира

Асоциацията на комуникационните агенции отчита крехко увеличение на обема на инвестициите, но тези в интернет реклама спадат

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Инвестициите в реклама в България през изминалата 2014 година са възлизали на около 307 милиона лева, което е "крехко" увеличение от 0.7% спрямо 2013. Това стана ясно на годишния форум на Българската асоциация на рекламните агенции (БАКА), който по традиция се открива с картина на рекламния пазар. И тази година тя беше представена от предеседателя на БАКА Красимир Гергов, който съобщи цифрите в обичайния си лаконичен стил.

От резултатите е видно, че пазарът стагнира за поредна година. Разминаването между брутните стойности на рекламните инвестиции и реално вложените пари е близо 80%. Това означава, че пазарът се е диктувал основно от търговските отстъпки на медиите към рекламодателите и през изминалата година. 


Разбивката по комуникационни канали, изглежда по следния начин: телевизията остава най-предпочитаната медия от страна на рекламодателите и представлява 60% от общия медиен микс. Според метричната агенция GARB вложените в телевизия средства имат брутен ръст от 5,3%. Нетно обаче малкият екран е отстъпил крачка назад, понижавайки общата си стойност с 2,5%.

Ръст на вложенията (9%) отбелязва външната реклама, която заема и близо 14% от общия медиен микс. Пазарът на печатна реклама също е повишил леко нетните си приходи с почти 3%. А радио рекламата е увеличила нетно обема си с 8%, като трябва да се направи уточнението, че в измерването са участвали само двете най-големи радио мрежи в страната. През 2014г. се е утвърдила тенденцията за стабилизиране на този тип медии, отбеляза управителят на най-големия медиашоп в страната "Пиеро 97" Иво Цеков.

Пазарът на интернет дисплей реклама (банери и премиум формати) в България през 2014г. възлиза на 45,2 млн. лв. по данни на "Пиеро 97". Това се равнява на брутно увеличение от 14,4%, но нетно сумата е спаднала с 8%. Според Иво Цеков това се дължи на факта, че "агенциите работят на ниво битпазар" и фокусът винаги е върху това кой ще предложи най-големите отстъпки и бонуси към сделката.



В презентацията си Иво Цеков наблегна, че не са важни самите данни, а аргументацията и анализа им. "Да използваш цифри, без да ги анализираш е непрофесионално", коментира той. Според него, специалистите в България са оставили този важен проблем настрана, защото са се концентрирали върху отстъпки и бюджети, а не върху развитие на пазара.

Повече по темата четете в съботния брой на "Капитал"

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 1362 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 4317 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама (27 март)

Carat прогнозира, че дигиталните медии ще заемат 25% от целия рекламен пазар през 2016 г., Започва Mtel PR Challenge 2015, Google иска да промени пазара на телевизионна реклама

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг