С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 26 мар 2015, 15:27, 7920 прочитания

Рекламният пазар в България продължава да стагнира

Асоциацията на комуникационните агенции отчита крехко увеличение на обема на инвестициите, но тези в интернет реклама спадат

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Инвестициите в реклама в България през изминалата 2014 година са възлизали на около 307 милиона лева, което е "крехко" увеличение от 0.7% спрямо 2013. Това стана ясно на годишния форум на Българската асоциация на рекламните агенции (БАКА), който по традиция се открива с картина на рекламния пазар. И тази година тя беше представена от предеседателя на БАКА Красимир Гергов, който съобщи цифрите в обичайния си лаконичен стил.

От резултатите е видно, че пазарът стагнира за поредна година. Разминаването между брутните стойности на рекламните инвестиции и реално вложените пари е близо 80%. Това означава, че пазарът се е диктувал основно от търговските отстъпки на медиите към рекламодателите и през изминалата година. 


Разбивката по комуникационни канали, изглежда по следния начин: телевизията остава най-предпочитаната медия от страна на рекламодателите и представлява 60% от общия медиен микс. Според метричната агенция GARB вложените в телевизия средства имат брутен ръст от 5,3%. Нетно обаче малкият екран е отстъпил крачка назад, понижавайки общата си стойност с 2,5%.

Ръст на вложенията (9%) отбелязва външната реклама, която заема и близо 14% от общия медиен микс. Пазарът на печатна реклама също е повишил леко нетните си приходи с почти 3%. А радио рекламата е увеличила нетно обема си с 8%, като трябва да се направи уточнението, че в измерването са участвали само двете най-големи радио мрежи в страната. През 2014г. се е утвърдила тенденцията за стабилизиране на този тип медии, отбеляза управителят на най-големия медиашоп в страната "Пиеро 97" Иво Цеков.

Пазарът на интернет дисплей реклама (банери и премиум формати) в България през 2014г. възлиза на 45,2 млн. лв. по данни на "Пиеро 97". Това се равнява на брутно увеличение от 14,4%, но нетно сумата е спаднала с 8%. Според Иво Цеков това се дължи на факта, че "агенциите работят на ниво битпазар" и фокусът винаги е върху това кой ще предложи най-големите отстъпки и бонуси към сделката.



В презентацията си Иво Цеков наблегна, че не са важни самите данни, а аргументацията и анализа им. "Да използваш цифри, без да ги анализираш е непрофесионално", коментира той. Според него, специалистите в България са оставили този важен проблем настрана, защото са се концентрирали върху отстъпки и бюджети, а не върху развитие на пазара.

Повече по темата четете в съботния брой на "Капитал"

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама 1 Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

21 фев 2020, 2182 прочитания

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 2498 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама (27 март)

Carat прогнозира, че дигиталните медии ще заемат 25% от целия рекламен пазар през 2016 г., Започва Mtel PR Challenge 2015, Google иска да промени пазара на телевизионна реклама

Още от Капитал
Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10