Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 27 мар 2015, 13:55, 14327 прочитания

Новият аватар на "Пиеро 97"

Компанията е с иск за несъстоятелност, но остава на пазара като дейността се пренася в ново дружество

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Изненадващо тази седмица, стана ясно, че преди няколко дни квесторите на Корпоративна търговска банка (КТБ) са поискали несъстоятелност на най-големия медиашоп на българския рекламен пазар "Пиеро97 МА". Сълзите за свързваното с Красимир Гергов, носещ името на тъжния клоун в бяло, обаче са доста преждевременни. Защото по всичко личи, че макар компанията, прекръстена на "Медикон консулт", да е на път да залезе, брандът и бизнесът ще се запазят.

Останалата без лиценз банка беше основен кредитор на агенцията от 2011 г. насам и за тези няколко години "Пиеро" увеличи близо четири пъти експозицията си към групата на КТБ. Заради голямата си задлъжнялост към банката на Цветан Василев и невъзможността да обслужва кредита си, управляващите медиашопа репутационно са предприели действия да сменят името на потъващото дружество. От Търговския регистър се вижда, че на проведено общо събрание на акционерите през ноември дяловете в компанията са разпределени между дългогодишните мениджъри Иво Цеков - 80% и Емилия Бакърджиева - 10%, както и Десислава Хамамова-Йорданова 10%. Месеци по-рано, през декември е регистрирана и нова компания "Пиеро 97" ЕООД, в която е прехвърлена основната дейност на медиашопа в момента. То е със собственик и управител Росана Лаво, интернет медия директор в досегашния аватар на "Пиеро"


Как се стигна дотук

Собствеността в "Пиеро 97 МА" е скрита зад акции на приносител, но като неин основен собственик винаги се е сочел Красимир Гергов, докато не се появи... Цветан Василев. Първоначалният заем на "Пиеро" от КТБ през 2011 г. възлиза на 6.5 млн. лева, през следващата година задълженията вече са около 31 милиона лева според финансовите отчети на дружеството в Търговския регистър. През 2012 г. вторият по големина кредитор на агенцията е друго дружество от орбитата компании на КТБ - "Кен трейд". Задълженията на "Пиеро" към тази компания възлизат на 6.6 млн. лв. Самото "Кен трейд" пък е еднолична собственост на регистрираното в Кипър "Трелекс инвестмънтс", но при създаването му през 1994 г. се казва "Бромак трейд". Преименувано е през 2002 г., а до 2009 г. е било собственост на едноличното дружество на банкера Цветан Василев "Бромак".

Но съмненията, че Цветан Василев е овладял медиашопа се затвърдиха през лятото на 2013, когато в органите на управление на агенцията бе вписан нов заместник-председател на съвета на директорите - Венета Димитрова. Управител остана Иво Цеков, но той можеше да представлява дружеството само заедно с Димитрова. Тази промяна в ръководството на дружеството породи първите съмнения в сектора, че в него се кани да влезе нов собственик. Основните предположения бяха, че това индиректно може да е Василев. С днешна дата служители в агенцията потвърждават тези съмнения. Те обясниха, че Димитрова е излязла от органите на управление на агенцията почти веднага след срива на КТБ. Тази схема на влияние е типична. По подобен начин, като кредитор и с представител в ръководството, Василев реално имаше контрол и върху други дружества, като например доставчика на горива "Петрол". За Димитрова обаче нямаше информация да е представител на Василев в "Пиеро 97 МА". Тя няма участие и в негови компании, а преди да стане част от медиашопа, е работила в рекламна агенция DDB повече от пет години и половина като финансов директор. Има обаче и примери за други компании, където Василев и тогавашният му партньор Делян Пеевски придобиваха индиректен контрол и назначаваха външни мениджъри, като например "Булгартабак", където влезе финансовият директор на "Билла България".



Описаното състояние на агенцията започва сериозно да й пречи в работата с клиентите и по думите на служители в компанията кризата се задълбочава през 2014. Освен кредит от КТБ, "Пиеро" има открита и разплащателна сметка в банката. През нея са минавали плащанията по договорите с телевизии и агенции. Източник на "Капитал", запознат с работата на медиашопа, обясни, че в един момент заради невъзможността да се обслужва кредитът към банката (месечната вноска е била 90 хил. лв.) се е стигнало до блокиране на суми в разплащателната сметка на "Пиеро" и това е довело да напрежение с клиентите. Така, за да може да продължи да работи нормално с медии и агенции, "Пиеро 97 МА" се преражда в ново дружество с близко име - "Пиеро 97" ЕООД (като отпада "МА"). Пред "Капитал" дългогодишният управляващ директор на "Пиеро 97 МА" (от февруари "Медикон консулт") Иво Цеков потвърди, че бизнесът на агенцията е поет от новорегистрираната компания. "Целта беше да се запазят дейността, екипът и ноу-хауто на компанията, както и нейните клиенти", каза Цеков. Самият той остава в старото дружество с променено име - "Медикон консулт". 

Как ще повлияе на пазара случващото се с "Пиеро"

Повечето представители на рекламния пазар, с които "Капитал" разговаря, не очакват сътресения на пазара. "Дейността на фирмата не е преставала, няма и да престане. Доколкото ми е известно, продължава да работи, както и досега, хората в екипа са същите. И това ни дава основания да смятаме, че "Пиеро" ще продължи да работи, както и до сега", коментира медиа директорът на "Аргент" Симона Тенчева. От двете големи телевизии bTV и "Нова" не коментираха обстоятелствата около "Пиеро 97".

Управляващият партньор в рекламна агенция reforma Десислава Олованова каза, че доколкото си спомня, това е поредното "Пиеро", което съществува на пазара. "Какво пречи да се появи още едно. При бизнеси, при които основният ресурс са хората и тяхното ноу-хау, дали продаваш през "Пиеро 97" или "Пиеро 107" е все едно. При един фалит какво ще им вземат на "Пиеро" - те нямат техника, дълготрайни активи, инвестиции, оборудване, продукция, изобщо нямат нищо, което не може да се премести за един ден и да продължи да функционира под нова шапка", каза Олованова. Според нея пазарът дори няма да усети този фалит и по един или друг начин "Пиеро" ще продължи да съществува и ще защити интересите на клиентите си. "Не очаквам да почувстват промяната", коментира Десислава Олованова от reforma.

Така явно едни от малкото, които ще почувстват загубата, ще са депозантите и кредиторите на КТБ и най-вече Фондът за гарантиране на влоговете.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес 1 Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес

Агенцията започва поредица от безплатни консултации за адаптиране на компаниите към онлайн средата

7 апр 2020, 2179 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април)

Coca-cola спря рекламната си комуникация; Брандовете и вирусът; Фестивалът Cannes Lions е отменен и др.

7 апр 2020, 1746 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Дългият зимен сън на рекламния пазар

Реалните инвестиции в реклама бележат крехък ръст от близо 1%, но приходите от дисплей интернет реклама се свиват

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10