С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 27 мар 2015, 13:55, 13624 прочитания

Новият аватар на "Пиеро 97"

Компанията е с иск за несъстоятелност, но остава на пазара като дейността се пренася в ново дружество

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Изненадващо тази седмица, стана ясно, че преди няколко дни квесторите на Корпоративна търговска банка (КТБ) са поискали несъстоятелност на най-големия медиашоп на българския рекламен пазар "Пиеро97 МА". Сълзите за свързваното с Красимир Гергов, носещ името на тъжния клоун в бяло, обаче са доста преждевременни. Защото по всичко личи, че макар компанията, прекръстена на "Медикон консулт", да е на път да залезе, брандът и бизнесът ще се запазят.

Останалата без лиценз банка беше основен кредитор на агенцията от 2011 г. насам и за тези няколко години "Пиеро" увеличи близо четири пъти експозицията си към групата на КТБ. Заради голямата си задлъжнялост към банката на Цветан Василев и невъзможността да обслужва кредита си, управляващите медиашопа репутационно са предприели действия да сменят името на потъващото дружество. От Търговския регистър се вижда, че на проведено общо събрание на акционерите през ноември дяловете в компанията са разпределени между дългогодишните мениджъри Иво Цеков - 80% и Емилия Бакърджиева - 10%, както и Десислава Хамамова-Йорданова 10%. Месеци по-рано, през декември е регистрирана и нова компания "Пиеро 97" ЕООД, в която е прехвърлена основната дейност на медиашопа в момента. То е със собственик и управител Росана Лаво, интернет медия директор в досегашния аватар на "Пиеро"


Как се стигна дотук

Собствеността в "Пиеро 97 МА" е скрита зад акции на приносител, но като неин основен собственик винаги се е сочел Красимир Гергов, докато не се появи... Цветан Василев. Първоначалният заем на "Пиеро" от КТБ през 2011 г. възлиза на 6.5 млн. лева, през следващата година задълженията вече са около 31 милиона лева според финансовите отчети на дружеството в Търговския регистър. През 2012 г. вторият по големина кредитор на агенцията е друго дружество от орбитата компании на КТБ - "Кен трейд". Задълженията на "Пиеро" към тази компания възлизат на 6.6 млн. лв. Самото "Кен трейд" пък е еднолична собственост на регистрираното в Кипър "Трелекс инвестмънтс", но при създаването му през 1994 г. се казва "Бромак трейд". Преименувано е през 2002 г., а до 2009 г. е било собственост на едноличното дружество на банкера Цветан Василев "Бромак".

Но съмненията, че Цветан Василев е овладял медиашопа се затвърдиха през лятото на 2013, когато в органите на управление на агенцията бе вписан нов заместник-председател на съвета на директорите - Венета Димитрова. Управител остана Иво Цеков, но той можеше да представлява дружеството само заедно с Димитрова. Тази промяна в ръководството на дружеството породи първите съмнения в сектора, че в него се кани да влезе нов собственик. Основните предположения бяха, че това индиректно може да е Василев. С днешна дата служители в агенцията потвърждават тези съмнения. Те обясниха, че Димитрова е излязла от органите на управление на агенцията почти веднага след срива на КТБ. Тази схема на влияние е типична. По подобен начин, като кредитор и с представител в ръководството, Василев реално имаше контрол и върху други дружества, като например доставчика на горива "Петрол". За Димитрова обаче нямаше информация да е представител на Василев в "Пиеро 97 МА". Тя няма участие и в негови компании, а преди да стане част от медиашопа, е работила в рекламна агенция DDB повече от пет години и половина като финансов директор. Има обаче и примери за други компании, където Василев и тогавашният му партньор Делян Пеевски придобиваха индиректен контрол и назначаваха външни мениджъри, като например "Булгартабак", където влезе финансовият директор на "Билла България".



Описаното състояние на агенцията започва сериозно да й пречи в работата с клиентите и по думите на служители в компанията кризата се задълбочава през 2014. Освен кредит от КТБ, "Пиеро" има открита и разплащателна сметка в банката. През нея са минавали плащанията по договорите с телевизии и агенции. Източник на "Капитал", запознат с работата на медиашопа, обясни, че в един момент заради невъзможността да се обслужва кредитът към банката (месечната вноска е била 90 хил. лв.) се е стигнало до блокиране на суми в разплащателната сметка на "Пиеро" и това е довело да напрежение с клиентите. Така, за да може да продължи да работи нормално с медии и агенции, "Пиеро 97 МА" се преражда в ново дружество с близко име - "Пиеро 97" ЕООД (като отпада "МА"). Пред "Капитал" дългогодишният управляващ директор на "Пиеро 97 МА" (от февруари "Медикон консулт") Иво Цеков потвърди, че бизнесът на агенцията е поет от новорегистрираната компания. "Целта беше да се запазят дейността, екипът и ноу-хауто на компанията, както и нейните клиенти", каза Цеков. Самият той остава в старото дружество с променено име - "Медикон консулт". 

Как ще повлияе на пазара случващото се с "Пиеро"

Повечето представители на рекламния пазар, с които "Капитал" разговаря, не очакват сътресения на пазара. "Дейността на фирмата не е преставала, няма и да престане. Доколкото ми е известно, продължава да работи, както и досега, хората в екипа са същите. И това ни дава основания да смятаме, че "Пиеро" ще продължи да работи, както и до сега", коментира медиа директорът на "Аргент" Симона Тенчева. От двете големи телевизии bTV и "Нова" не коментираха обстоятелствата около "Пиеро 97".

Управляващият партньор в рекламна агенция reforma Десислава Олованова каза, че доколкото си спомня, това е поредното "Пиеро", което съществува на пазара. "Какво пречи да се появи още едно. При бизнеси, при които основният ресурс са хората и тяхното ноу-хау, дали продаваш през "Пиеро 97" или "Пиеро 107" е все едно. При един фалит какво ще им вземат на "Пиеро" - те нямат техника, дълготрайни активи, инвестиции, оборудване, продукция, изобщо нямат нищо, което не може да се премести за един ден и да продължи да функционира под нова шапка", каза Олованова. Според нея пазарът дори няма да усети този фалит и по един или друг начин "Пиеро" ще продължи да съществува и ще защити интересите на клиентите си. "Не очаквам да почувстват промяната", коментира Десислава Олованова от reforma.

Така явно едни от малкото, които ще почувстват загубата, ще са депозантите и кредиторите на КТБ и най-вече Фондът за гарантиране на влоговете.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 412 прочитания

Светослав Костов все пак е отстранен от БНР (допълнена) 3 Светослав Костов все пак е отстранен от БНР (допълнена)

През януари СЕМ трябва да избере нов генерален директор на радиото, дотогава временно изпълняващ длъжността ще бъде Антон Митов

17 окт 2019, 1313 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Дългият зимен сън на рекламния пазар

Реалните инвестиции в реклама бележат крехък ръст от близо 1%, но приходите от дисплей интернет реклама се свиват

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Германски минерални бани

След 13 години усилия българските балнеохотели бяха одобрени от германските здравни каси

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10