Дългият зимен сън на рекламния пазар

Реалните инвестиции в реклама бележат крехък ръст от близо 1%, но приходите от дисплей интернет реклама се свиват

Красимир Гергов, председател на Българската асоциация на комуникационните агенции, откри форума със съобщението, че общите инвестиции в реклама са възлизали на 305 милиона лева.
Красимир Гергов, председател на Българската асоциация на комуникационните агенции, откри форума със съобщението, че общите инвестиции в реклама са възлизали на 305 милиона лева.
Красимир Гергов, председател на Българската асоциация на комуникационните агенции, откри форума със съобщението, че общите инвестиции в реклама са възлизали на 305 милиона лева.    ©  Цветелина Белутова
Красимир Гергов, председател на Българската асоциация на комуникационните агенции, откри форума със съобщението, че общите инвестиции в реклама са възлизали на 305 милиона лева.    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Летаргията на българския рекламен пазар продължава за поредна година. Това научихме официално от годишния рекламен форум на Асоциацията на рекламните агенции, който събира индустрията, за да очертае картината на изминалата година и да прогнозира следващата. От данните за пазара, съобщени традиционно (и пестеливо) от председателя на БАКА Красимир Гергов, стана ясно, че реалните инвестиции в реклама бележат крехък ръст от 0.7%, телевизията продължава да доминира медийния микс, въпреки че сумите, вложени в този канал, намаляват, както и че ръстът на онлайн рекламата е само привиден.

В брутни суми рекламният пазар в страната е увеличил обема си с 6.8%, покачвайки стойността си от 1,243.89 млн. лв. през 2013 г. на 1,328.06 млн. лв. през 2014 г. Реалните суми, влезли в медиите, са далеч по-ниски - за изминалата 2014 г. това са били 305 милиона лева. Тези резултати не изненадват никого, тъй като очакванията на рекламните агенции са за продължаващо ниски инвестиции от страна на рекламодателите. Разликата между брутни и нетни бюджети също така демонстрира, че движеща сила на пазара в България са отстъпките, директните договорки и желанието за все по-малки инвестиции, които носят същите или по-високи крайни резултати.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар