Юруш на рекламата
Проверка на медийния регулатор установи, че bTV и "Нова" са нарушили закона като са увеличили рекламните си блокове
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
По традиция телевизията държи най-голям дял от рекламния пазар - близо 75% според данните в годишния отчет на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) за 2014 г. Останалите 25% си делят интернет, радио, преса и външната реклама.
През последните четири години, откакто икономическата криза дирижира рекламните политики на медии и рекламодатели, каналите запазват високия си дял, но не може да се каже същото за цената на рекламното време в телевизия. Тя е в пъти по-ниска, отколкото през силни години, като 2008 например. Представителите на медиа агенциите са категорични, че рекламодателите никога не са си купували по-евтина реклама по телевизията. Освен това рекламодателите стават все по-изискващи, търсят по-добри условия и по-голям обем - критерии, които медиите невинаги могат да изпълнят. А това логично води до претоварване на рекламните блокове на каналите с повече на брой спотове и увеличава времетраенето на рекламното прекъсване. В много случаи това става в нарушение на закона.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Общо взето, това е очакван резултат. Даването на отстъпки, и на бонуси, не е увеличило драстично приходите в тези телевизии, но е довело да поява на "нова, виртуална" ТВ станция.
Затова, ако се видят финансовите отчети на тези 2 телевизии, във всички случаи е възможно приходите им да растат много слабо, а печалбата да е надолу.
http://dohodite.com
ако са като мен всички, гладни ще умрат и телевизии, и рекламодатели...
Публикувано през m.capital.bg
И аз не гледам реклами-или превключвам на друг канал,или спирам звука. Разбирам,че телевизиите се издържат от това,но няма нормален човек,който да им издържи глупавите реклами.А много често блоковете са по едно и също време -и по бтв,и по нова,а и дори едни и същи реклами текат по същото време.
Жалко,че няма ad block за тв ;)
Аз имам въпрос. Някой знае ли дали е законно да се дават реклами по време на филми?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.