Юруш на рекламата

Проверка на медийния регулатор установи, че bTV и "Нова" са нарушили закона като са увеличили рекламните си блокове

По традиция телевизията държи най-голям дял от рекламния пазар - близо 75% според данните в годишния отчет на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) за 2014 г. Останалите 25% си делят интернет, радио, преса и външната реклама.

През последните четири години, откакто икономическата криза дирижира рекламните политики на медии и рекламодатели, каналите запазват високия си дял, но не може да се каже същото за цената на рекламното време в телевизия. Тя е в пъти по-ниска, отколкото през силни години, като 2008 например. Представителите на медиа агенциите са категорични, че рекламодателите никога не са си купували по-евтина реклама по телевизията. Освен това рекламодателите стават все по-изискващи, търсят по-добри условия и по-голям обем - критерии, които медиите невинаги могат да изпълнят. А това логично води до претоварване на рекламните блокове на каналите с повече на брой спотове и увеличава времетраенето на рекламното прекъсване. В много случаи това става в нарушение на закона.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се