Новият брой:
Служебната президентска република

Юруш на рекламата

Проверка на медийния регулатор установи, че bTV и "Нова" са нарушили закона като са увеличили рекламните си блокове

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

По традиция телевизията държи най-голям дял от рекламния пазар - близо 75% според данните в годишния отчет на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) за 2014 г. Останалите 25% си делят интернет, радио, преса и външната реклама.

През последните четири години, откакто икономическата криза дирижира рекламните политики на медии и рекламодатели, каналите запазват високия си дял, но не може да се каже същото за цената на рекламното време в телевизия. Тя е в пъти по-ниска, отколкото през силни години, като 2008 например. Представителите на медиа агенциите са категорични, че рекламодателите никога не са си купували по-евтина реклама по телевизията. Освен това рекламодателите стават все по-изискващи, търсят по-добри условия и по-голям обем - критерии, които медиите невинаги могат да изпълнят. А това логично води до претоварване на рекламните блокове на каналите с повече на брой спотове и увеличава времетраенето на рекламното прекъсване. В много случаи това става в нарушение на закона.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dohoditednes avatar :-|
    dohoditednes
    • + 5

    Общо взето, това е очакван резултат. Даването на отстъпки, и на бонуси, не е увеличило драстично приходите в тези телевизии, но е довело да поява на "нова, виртуална" ТВ станция.
    Затова, ако се видят финансовите отчети на тези 2 телевизии, във всички случаи е възможно приходите им да растат много слабо, а печалбата да е надолу.
    http://dohodite.com

    Нередност?
  • 2
    greenhrast avatar :-|
    greenhrast
    • + 9

    ако са като мен всички, гладни ще умрат и телевизии, и рекламодатели...

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 3
    ghost_dog avatar :-|
    Ghost_Dog
    • + 9

    И аз не гледам реклами-или превключвам на друг канал,или спирам звука. Разбирам,че телевизиите се издържат от това,но няма нормален човек,който да им издържи глупавите реклами.А много често блоковете са по едно и също време -и по бтв,и по нова,а и дори едни и същи реклами текат по същото време.
    Жалко,че няма ad block за тв ;)

    Нередност?
  • 4
    flakes avatar :-?
    P.
    • + 6

    Аз имам въпрос. Някой знае ли дали е законно да се дават реклами по време на филми?

    Нередност?
Нов коментар