С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 апр 2015, 16:58, 4666 прочитания

Седмични новини за маркетинг и реклама (17 април)

За втори път ще се проведат наградите BAAwards, AOL представи автоматизираната си рекламна платформа, Рекламните инвестиции в социални мрежи ще достигнат 24 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За втори път ще се проведат наградите BAAwards


Българската асоциация на рекламодателите (БАР) ще проведе за втора поредна година конкурса BAAwards, чиято цел е да открие и награди най-иновативните и креативни кампании в сферата на маркетинговите комуникации. Заявки за участие ще бъдат приемани до 17 май на сайта на БАР (www.baawards.com).


Тази година конкурсът ще се проведе под мотото "Агенти на промяната" и според организаторите ще постави по-силен акцент върху индивидуалния принос в маркетинговия екип. "БАР помага за развитието на професионализма в областта на маркетинговите комуникации и като отличава най-добрите кампании, дава надежда на специалистите в областта за реализация на българския пазар", пише още в прессъобщението, разпространено до медиите.

Както и през 2014 г., участниците ще се съревновават в категориите "Нов продукт", "Нова услуга", "Нова корпоративна марка", "Ребрандинг на продукт", "Корпоративен ребрандинг", "Корпоративна социална отговорност", "Пускане на пазара на обновен продукт", "Продуктова иновация", "Спонсорство", "Активиране на марка".

В миналогодишното издание на конкурса са участвали 18 компании с 29 проекта, а наградени са били екипите от маркетингови специалисти от "Тойота Балканс", "Данон България", "Alpha Bank" и "Загорка".



AOL представи автоматизираната си рекламна платформа

Преди повече от година AOL за пръв път обяви плановете си за създаване на единна рекламна платформа. Тя е вече факт и носи името One by AOL. В платформата ще бъдат включени всички рекламни формати, които компанията предлага: видео, дисплей, телевизия, както и всички автоматизирани системи, които ще бъдат ребрандирани под шапката на новия проект (това са Adap.tv, AdLearn и Converto).

Въпреки включването на добре познати за рекламодатели и агенции системи в новата платформа от AOL разказват, че 50% от кода на рекламната им технология ще бъде изцяло нов и ще предлага функционалности, сред които възможността кампаниите да бъдат следени в зависимост от устройството, на което рекламата е "сервирана", и как това се е отразило на директната продажба. В бъдещите планове за развитие на One влиза и създаването на компонентен модел, с който услугите на платформата да бъдат персонализирани според нуждите на рекламодателя.

В допълнение към тези иновативни решения AOL предлага и друго примамливо решение на маркетолозите, а именно отворения достъп до данните на платформата - т.е. цялата събирана информация от реализираните в One кампании ще може да бъде "изнасяна" извън системата и да бъде използвана при други продукти, като например Facebook, Google или други автоматизирани платформи.

Foursquare ще рекламира на всички смартфон потребители

Социалната мрежа Foursquare представи новата си рекламна платформа Pinpoint, с помощта на която ще може да "сервира" геолокализирани реклами на всички смартфон потребители. Това ще става чрез партньорска мрежа от приложения, които записват местоположението на всеки един телефон, в който е инсталирано някое от тях. Тази възможност допълнително ще разшири портфолиото от информация на Foursquare, които към момента могат да таргетират само своите потребители.

В допълнение позиционирането на потребителите ще бъде подкрепено с богатата база на Forsquare от над 65 млн. регистрирани заведения, магазини, туристически обекти и др. Въпреки че продаването на рекламите няма да се случва в реално време, от компанията разказват, че платформата ще има автоматизирани елементи и ще може да предоставя дадено послание само до потребител, който вече е посетил определен обект или се намира в близост до него. Чрез достъп до историята на посещаваните от потребителите места Pinpoint ще позволява сравнението на това колко души са видели дадена реклама и колко от тях са стигнали до рекламирания обект - услугата ще носи името "Place Attribution Report". От Forsquare преговарят и с други технологични компании като Drawbridge, Turn и Google, с помощта на които да обогатят своята система в бъдеще.

Рекламните инвестиции в социални мрежи ще достигнат 24 млрд. долара

Нов отчет на анализаторската компания eMarketer предвижда, че рекламните инвестиции в социалните мрежи ще се покачат тази година с 33% и ще достигнат 23.68 млрд. долара. Голяма част от тези приходи ще отидат във Facebook, като се очаква компанията да получи 15.15 млрд. долара от рекламните бюджети. Twitter от своя страна ще достигне дял от 8.8% и ще придобие 2.09 млрд. долара от всички рекламни приходи през годината. Според eMarketer до 2017 г. социалните мрежи ще заемат 16% от маркетинговия микс, а инвестициите в тях от страна на рекламодателите ще достигнат 35.98 млрд. долара.

Новини в 140 знака:
- WPP придобива Medialets, компания за измерване на мобилна реклама 
NBA избира Pepsi за свой спонсор, прекратява 30-годишното партньорство с Coca-Cola
Imgur представя нов формат native реклама, който използва типичните за платформата изображения
Snapchat прекратява работата на рекламната си платформа Brand stories поради липса на интерес от страна на рекламодателите
Tumblr ще позиционира нов рекламен формат, който ще стои най-отгоре в потребителския dashboard панел 
Брандовете странят от кандидатпрезидентската кампания на Хилари Клинтън въпреки големия потребителски интерес 
Google планира да предложи по-добро рекламно таргетиране, като използва електронните пощи от базите данни на рекламодателите 
Politico разширява портфолиото от отразявани щати, като добавя новини от Флорида и Ню Джърси
Instagram вече позволява свързването на рекламите от социалната мрежа с онлайн магазините на рекламодателите 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 833 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 1108 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Как ще ги стигнем... румънците

До края на годината медийният пазар едва ли ще разреши проблема с измерването на телевизионната аудитория

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10