Седмични новини за маркетинг и реклама (24 април)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за маркетинг и реклама (24 април)

Йордан Минов (вляво), регионален мениджър на APRA Porter Novelli Balkans Communication Group и Томислав Цолов (вдясно), генерален мениджър на APRA Porter Novelli Balkans Communication Group

Седмични новини за маркетинг и реклама (24 април)

5972 прочитания

Йордан Минов (вляво), регионален мениджър на APRA Porter Novelli Balkans Communication Group и Томислав Цолов (вдясно), генерален мениджър на APRA Porter Novelli Balkans Communication Group

© APRA/Porter Novelli


APRA Porter Novelli обединява всичките си агенции

Йордан Минов (вляво), регионален мениджър на APRA Porter Novelli Balkans Communication Group и Томислав Цолов (вдясно), генерален мениджър на APRA Porter Novelli Balkans Communication Group
Фотограф: APRA/Porter Novelli

Българската PR агенция APRA Porter Novelli обедини всичките си собствени офиси в България, Албания, Косово, Македония и Сърбия, както и представителните филиали в Босна и Херцеговина и Черна гора в APRA Porter Novelli Balkans Communication Group. Това стана ясно от прессъобщение, изпратено до медиите след приключилата тази седмица в София конференция АPRA Balkans Summit 2015. По време на събитието компанията обяви и плановете си да регистрира комуникационна агенция и в Хърватия.

Първите офиси на агенцията извън страната са създадени през 2012 г. Това са APRA Porter Novelli Albania, APRA Porter Novelli Kosovo и APRA Porter Novelli Macedonia. През същата година компанията сключва и договор за представителство с водещи агенции в Босна и Херцеговина и Черна гора. Агенцията в Сърбия от своя страна беше отворена по-рано тази година.

Сред клиентите на APRA Porter Novelli са Nestle, Telenor, Whirlpool, Coca-Cola, Hellenic, Hewlett-Packard, Microsoft, Siemens, Токуда банк, Rompetrol, Beiersdorf, Groupe SEB и много други.

BuzzFeed под натиск от рекламодатели

Според вътрешни резултати, представени по-рано тази седмица, BuzzFeed е изтрил общо 1112 публикации от своя сайт. Причините са често оправдани - техническа грешка (263 изтрити поста), дублиращи се статии (112 изтрити поста) или нарушение на авторски права (65 изтрити поста), но шокиращо за много хора бяха 3-те изтрити публикации, дължащи се на "оплаквания от рекламодатели".

Една от проблемните публикации е била публикувана през март 2013 г. Тонът й е бил подигравателен към Microsoft и браузъра Internet Explorer, въпреки че авторът й е работил по рекламна кампания на софтуерния гигант, разработена и публикувана специално за сайта. Това е предизвикало реакцията на финансовия директор на BuzzFeed, по чиято молба постът е бил премахнат. Друга от случките е била през януари 2014 г., когато автор от BuzzFeed е критикувал Twitter кампания на Pepsi по същото време, когато медията е създавала съдържание за компанията именно за микроблогинг платформата.

Признанието за трите изтрити под натиск от рекламодатели публикации идва само няколко месеца след като BuzzFeed прие нови редакционни правила, според които "Редакционно съдържание не бива да бъде премахвано поради причини, свързани със съдържанието или защото участник в материала помоли за това".

Юън Макгрегър проговаря български в реклама

Фотограф: NN Group

Юън Макгрегър е лицето на кампания по ребрандирането на ING Пенсионно осигуряване и ING Животозастраховане, които се преименуват съответно на NN Пенсионно осигуряване и NN Животозастраховане. Шотландският актьор е подбран от т.нар. А лист заради своите качества, разпознаваемост, добра репутация и факта, че е баща на четири деца, съобщават пред "Капитал" от компанията. В допълнение името на актьора е подходящо за символична игра с буквите му, като оттук нататък то ще се изписва като Юънн Макгрегър, казва самият актьор.

В първия клип, обявяващ ребрандирането, звездата от "Междузвездни войни" и "Мулен руж" комуникира промяната на няколко езика, включително български. Втората част от кампанията е озаглавена "За теб" и цели да популяризира бранда NN. Тя ще се случи на две вълни в периода юни - ноември и ще бъде с присъствие в телевизия, печатни издания, дигитални медии и като външна реклама. Впечатление прави, че някои от кадрите във втория телевизионен клип са заснети в България, а участниците в него не са актьори. Сценарият се базира на "житейски сцени от различни етапи от живота, а посланието във всички комуникационни форми е, че успехите, радостите и трудните моменти заслужават грижа и внимание", казват от компанията. Творческата концепция на двете части от кампанията по ребрандирането и налагането на NN Group са дело на Маккан Холандия.

Publicis и Omnicom с резултати за първото тримесечие

Два от най-големите рекламни холдинги Publicis и Omnicom обявиха по-рано тази седмица отчетите си за първото тримесечие на 2015 г. От тях се вижда, че групата на Publicis е повишила приходите си за първите три месеца на тази година с 32% до 2.24 млрд. долара, като органичният растеж (без придобитите компании) е 0.9% Основната причина за това е придобиването на технологичната компания Sapient, с помощта на която фокусът на рекламния гигант се е изместил към дигиталната среда с 50% дял, в сравнение с 40% за първото тримесечие на 2014 г. От друга страна, Omnicom регистрира ръст на нетнaта печалба от 1.8% до 209.1 млн. долара. Това се случва въпреки понижението на приходите с 0.9% до 3.47 млрд. долара. От компанията посочват, че това се дължи на силния долар и ефекта на валутните разлики, което ще тежи на резултатите и през второто тримесечие.

APRA Porter Novelli обединява всичките си агенции

Йордан Минов (вляво), регионален мениджър на APRA Porter Novelli Balkans Communication Group и Томислав Цолов (вдясно), генерален мениджър на APRA Porter Novelli Balkans Communication Group
Фотограф: APRA/Porter Novelli

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK