Седмични новини за маркетинг и реклама (30 април)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за маркетинг и реклама (30 април)

Седмични новини за маркетинг и реклама (30 април)

MTG разработва своя автоматизирана платформа, Google ще си партнира с европейски медии, Snapchat създава новинарско звено

3760 прочитания

© Reuters


Автор: Reuters
Преглед на оригинала

Google ще си партнира с европейски медии

Google представи новия си проект The Digital News Initiative, с който цели да помогне на европейските медии да дистрибутират по подходящ начин своето съдържание в дигиталната среда. Тази новина идва скоро след като европейските регулатори обвиниха интернет гиганта, че е манипулирал резултатите в търсачката си, за да промотира собствените си услуги и продукти. В първоначалните преговори за партньорство участват The Guardian, Financial Times, Les Echos във Франция, NRC Media в Холандия, El Pais в Испания, La Stampa в Италия и Faz и Die Zeit в Германия.

"Интернет предлага големи възможности за създаването и разпространението на добро журналистическо съдържание. Въпросът е как то може да бъде поддържано в дигиталната ера. Чрез The Digital News Initiative Google ще работи рамо до рамо с издателите и медийните организации, за да разработим заедно устойчив новинарски модел", казва Карло д’Асаро Биондо, оглавяващ стратегическите взаимоотношения на интернет гиганта в Европа. Компанията се надява в бъдеще и други медии да се включат в инициативата.

MTG разработва своя автоматизирана платформа

Медийния гигант MTG представи своя собствена автоматизирана (programmatic) платформа, наречена VideoRange. Системата ще предлага на рекламодателите възможност да закупуват видеореклама по поръчка (advertisement video on demand - AVOD). В инвентара на VideoRange ще са включени сайтове от Швеция, Норвегия, Дания, България, Чехия и балтийските републики. Във всеки един от тези пазари платформата ще е първият по рода си начин агенции и рекламодатели да закупуват видеоформати чрез programmatic.

Автоматизираната система е създадена от дигиталния акселератор на МTG, носещ името MTGx. Компанията предвижда, че 15% от разходите за онлайн видеореклама за 2015 г. ще бъде продавана чрез автоматизирани платформи. Това от своя страна ще помогне на MTG да порасне пропорционално с 36% до 2020 г. на пазарите, използващи AVOD формати. В тези страни MTG очаква и инвестициите в programmatic да нараснат с 31% до 2020 г.

Snapchat създава новинарско звено

Политическият репортер на CNN Питър Хамби ще се присъедини към екипа на Snapchat. Новина беше публикувана по-рано тази седмица от Politico, а по-късно потвърдена и от самата компания.

Хамби е създателят и водещ репортер в рубриката Hambycast, която представя избрани политически кампании отблизо. Интересите на Питър Хамби включват и обвързването на политиката с дигиталната среда, като най-популярният му материал по темата включва именно Snapchat и разказва как потребителите отстъпват от телевизията и се насочват към социалните мрежи.

Създаването на новия отдел в компанията обаче е стъпка към обвързването й с други медийни организации, смятат маркетолозите. Snapchat направи заявка за това по-рано тази година, когато стана ясно, че преговаря със създатели на съдържание, които да използват платформата като новинарски поток. Питър Хамби ще продължи да бъде част и от CNN до 2016 г. Медията от своя страна планира да надгради дигиталния си екип, който ще бъде увеличен с поне 40 нови журналисти.

Автор: Reuters
Преглед на оригинала

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK