Говорим ли на един език
Журито на конкурса за рекламна ефективност Effie очаква от агенциите да демонстрират разбиране на бизнеса и поведението на рекламодателите


Боян Петров

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
"Искаме мащабни кампании, с големи идеи, със солидна стратегия и впечатляващ криейтив, които да доведат до невероятни резултати. Но не може да се прескочи голяма дупка с няколко малки скока. Просто сякаш повечето реклами, които виждаме, попадат в категорията safe - нека не правим много резки движения, за да не вземем да сбъркаме." Думите са на директора "Стратегическо планиране" в Noble Graphics, агенцията, която обра най-много награди на конкурса за рекламна ефективност Effie миналата година. А в навечерието на тазгодишното му издание добре обобщават несъответствието между пазарното статукво и нивото, което агенциите биха искали да демонстрират по конкурси.
Effie е едното от двете най-важни събития за рекламната индустрия в България и за разлика от креативния фестивал ФАРА, целта му е да отличи рекламите, които радват не само криейтив директорите по фестивалите, но и финансовите директори на компаниите. (виж повече в карето). Хората в бранша се обединяват около мнението, че изминалата година е била трудна и това неизбежно ще се отрази на участващите кампании (към момента броят на подадените заявки в конкурса остава тайна - бел. авт.). Според Христо Хаджийски, директор "Обслужване на клиенти" на Ogilvy Group, българската маркетингова и рекламна индустрия е усетила негативната тенденция, че "много от големите глобални рекламодатели и компании централизираха управлението на маркетинга си." Това е повлияло и на начина, по който се прави реклама в страната. И докато конкурсът ФАРА оценява креативността, която не винаги зависи от вложените бюджети и взетите стратегически решения, Effie цели да отличи резултатите на участващите кампании. Те от своя страна пряко се влияят от пазарното статукво - т.е. както от състоянието на клиентите, така и от навиците на потребителите.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.