С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 май 2015, 19:50, 6812 прочитания

Facebook започва публикуването на авторско медийно съдържание

Издателите ще могат да се възползват от формата Instant Articles, за да достигнат по-голяма аудитория

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От днес Facebook започва да публикува авторско съдържание от някои от най-големите издатели на медии в света директно в своята платформа. Инициативата, обявена неофициално през март тази година, носи името Instant Articles, а в нея ще участват медии като The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC и The Atlantic. На по-късен етап ще бъдат включени и The Guardian, BBC News, Spiegel и Bild.

Чрез новия формат медиите ще могат да публикуват своето съдържание директно във Facebook, за да улеснят своите читатели. Фокусът на новата програма е върху мобилното приложение на социалната мрежа, а Instant Articles са достъпни засега само за устройства с iOS. Основната причина за появата на инициативата е фактът, че към момента съдържанието от новинарски тип се зарежда най-бавно (средно за 8 секунди), а това води до намален трафик, казват от Facebook в официалното си изявление. Новата услуга ще предложи моментално отваряне на желания материал в приложението на социалната мрежа, като така ще се осигури и по-високо потребление.


Ползите от Instant Articles

Самият формат ще позволи използването на специални интерактивни елементи (видеа с автоматично възпроизвеждане, интерактивни снимки и други, познати на потребителите от фийд платформи като Paper на Facebook), както и ще даде възможност за допълнително брандиране и оформяне на материалите, за да бъдат те разпознаваеми. От друга страна при използването на Instant Articles издателите ще могат да публикуват съдържанието си чрез използваните от тях инструменти, а алгоритъм ще го конвертира в подходящ за новата услуга формат, за да бъде улеснен процесът. В допълнение към това от Facebook обещават интеграция на статистиките за потреблението на материалите от Instant Articles във вече използвани анализаторски инструменти като Google Analytics и Ominiture на Adobe.

Какво печелят медиите



Въпреки всички технологични ползи обаче в последните месеци много анализатори подходиха скептично към новата инициатива на Facebook, тъй като всичко досега показваше, че социалната мрежа ще има повече облаги от самите медии. За да се справи с тези нападки, екипът на Марк Зукърбърг е изготвил и добро бизнес предложение към издателите. От него става ясно, че 100% от рекламните приходи, реализирани от търговския екип на медиата, ще отидат обратно при създателите на съдържанието. Ако обаче рекламният инвентар в статиите е празен, Facebook ще може да запълни позициите, като в този случай издателите ще получат 70% от приходите.

От друга страна социалната мрежа позволява и публикуването в Instant Articles на спонсорирано съдържание, каквото често бива създавано от BuzzFeed. По този начин използването на новия формат ще позволи достигането на такъв тип материали до по-голям брой хора, без това да попречи на натрупването на приходи от партньорства.

Първата медиа, която ще изпробва Instant Articles, е The New York Times. Медиата обяви, че в рамките на първия ден от инициативата ще публикува една статия в новия формат на Facebook.

Introducing Instant Articles, a new tool for publishers to create fast, interactive articles on Facebook.

Posted by Facebook Media on Tuesday, May 12, 2015

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 2474 прочитания

Този път има силна конкуренция за директор на БНР 3 Този път има силна конкуренция за директор на БНР

Седем кандидати са подали документи в конкурса за предсрочния избор, след като СЕМ отстрани Светослав Костов след шумен скандал

5 дек 2019, 2544 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама (15 май)

Kamenitza с нова кампания за връзка с българите от чужбина, Google е най-големият медиен собственик

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10