Седмични новини за маркетинг и реклама (15 май)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за маркетинг и реклама (15 май)

Седмични новини за маркетинг и реклама (15 май)

Kamenitza с нова кампания за връзка с българите от чужбина, Google е най-големият медиен собственик

5577 прочитания

© New Moment New Ideas


Kamenitza с нова кампания за връзка с българите от чужбина

Фотограф: New Moment New Ideas

Чрез билборд на български език, поставен в едно от предградията на Париж, Kamenitza и New Moment New Ideas свързват стари приятели от България и Франция. Кампанията е част от годишната маркетингова стратегия all4one на пивоварната компания, която цели да представи "забавни и интересни начини, по които българските приятелски компании да поканят у дома живеещите в чужбина стари познати".

Комуникационната кампания започва още през февруари, когато чрез социологическо проучване Kamenitza открива, че "всеки трети наш съгражданин има близък приятел отвъд границите на България, за когото му е тъжно и би се радвал да се видят отново, макар и само "на по бира", казва пред "Капитал" Костадин Крантев, част от екипа на New Moment New Ideas. При реализирането на проекта агенцията се спира на френската столица и на главния герой Светослав, който от години живее и работи там и не подозира за очакващата го изненада.

Кампанията е координирана с приятелите на Слави от България, както и с неговата съпруга. С тяхна помощ билбордът е поставен по често изминаван от героя път. "Минахме през доста трудности, тъй като рестрикциите пред един рекламен носител в Париж са малко по-различни, отколкото например на познатия ни български пазар. Направихме десетки предложения, докато стигнем до финалния вариант. Имаше и проблеми на място заради езиковата бариера и типичното за французите спокойствие спрямо наистина спешните неща", казват от New Moment и допълват, че "цената на билборд на оживен булевард в едно от парижките предградия е няколко пъти по-висока от подобна реклама в София".

Въпреки че стратегията all4one не включва поставянето на билбордове в други европейски градове, в близките дни ще бъде представено видео от посрещането на Светослав обратно на българска земя от неговите приятели, придружени от "оркестър за народна музика, транспаранти и реплика на билборда, където вместо "ела си" имаше "добре дошъл", разказват от агенцията. На телевизионния екран пък ще бъдат излъчени "новите клипове за "приятелските покани", които тръгнаха от Канада, минаха през сърцето на Европа и Ню Йорк, а скоро ще се отправят към Далечния изток и брега на Средиземно море".

Google е най-големият медиен собственик

Автор: Reuters

Google е най-големият медия собственик, а разликата със следващите в класацията се е увеличила, посочва проучване на ZenithOptimedia. Агенцията от портфолиото на Publicis прави това подреждане на база на измерените медийни приходи или всички приходи, които са свързани с продажбата на рекламно пространство. Така интернет гигантът застава на челно място и обем от 136% по-голям от този на втория в списъка Disney. За сравнение, разликата между двете компании през предишната година е била 115%. В отчета се посочва също, че Google е с по-високи рекламни приходи от втория и третия в класацията, взети заедно (на трето място е компанията Comcast).

ZenithOptimedia посочва още, че докладът е създаден на база на резултати от фискалната 2013 г., когато за последно е получила пълните данни за приходите на всички участващи в класацията публични компании. Според данните на медийната агенция компаниите с най-голям ръст са тези с дейност в дигиталната среда, както и такива в развиващите се рекламни пазари. Така например Facebook заема 10-о място с ръст от 63%, дължащ се основно на фокусирането върху мобилните устройства.

Kamenitza с нова кампания за връзка с българите от чужбина

Фотограф: New Moment New Ideas

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK