Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 май 2015, 19:22, 5416 прочитания

Седмични новини за маркетинг и реклама (15 май)

Kamenitza с нова кампания за връзка с българите от чужбина, Google е най-големият медиен собственик

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Kamenitza с нова кампания за връзка с българите от чужбина

Фотограф: New Moment New Ideas


Чрез билборд на български език, поставен в едно от предградията на Париж, Kamenitza и New Moment New Ideas свързват стари приятели от България и Франция. Кампанията е част от годишната маркетингова стратегия all4one на пивоварната компания, която цели да представи "забавни и интересни начини, по които българските приятелски компании да поканят у дома живеещите в чужбина стари познати".


Комуникационната кампания започва още през февруари, когато чрез социологическо проучване Kamenitza открива, че "всеки трети наш съгражданин има близък приятел отвъд границите на България, за когото му е тъжно и би се радвал да се видят отново, макар и само "на по бира", казва пред "Капитал" Костадин Крантев, част от екипа на New Moment New Ideas. При реализирането на проекта агенцията се спира на френската столица и на главния герой Светослав, който от години живее и работи там и не подозира за очакващата го изненада.

Кампанията е координирана с приятелите на Слави от България, както и с неговата съпруга. С тяхна помощ билбордът е поставен по често изминаван от героя път. "Минахме през доста трудности, тъй като рестрикциите пред един рекламен носител в Париж са малко по-различни, отколкото например на познатия ни български пазар. Направихме десетки предложения, докато стигнем до финалния вариант. Имаше и проблеми на място заради езиковата бариера и типичното за французите спокойствие спрямо наистина спешните неща", казват от New Moment и допълват, че "цената на билборд на оживен булевард в едно от парижките предградия е няколко пъти по-висока от подобна реклама в София".

Въпреки че стратегията all4one не включва поставянето на билбордове в други европейски градове, в близките дни ще бъде представено видео от посрещането на Светослав обратно на българска земя от неговите приятели, придружени от "оркестър за народна музика, транспаранти и реплика на билборда, където вместо "ела си" имаше "добре дошъл", разказват от агенцията. На телевизионния екран пък ще бъдат излъчени "новите клипове за "приятелските покани", които тръгнаха от Канада, минаха през сърцето на Европа и Ню Йорк, а скоро ще се отправят към Далечния изток и брега на Средиземно море".



Google е най-големият медиен собственик

Илюстрация


Google е най-големият медия собственик, а разликата със следващите в класацията се е увеличила, посочва проучване на ZenithOptimedia. Агенцията от портфолиото на Publicis прави това подреждане на база на измерените медийни приходи или всички приходи, които са свързани с продажбата на рекламно пространство. Така интернет гигантът застава на челно място и обем от 136% по-голям от този на втория в списъка Disney. За сравнение, разликата между двете компании през предишната година е била 115%. В отчета се посочва също, че Google е с по-високи рекламни приходи от втория и третия в класацията, взети заедно (на трето място е компанията Comcast).

ZenithOptimedia посочва още, че докладът е създаден на база на резултати от фискалната 2013 г., когато за последно е получила пълните данни за приходите на всички участващи в класацията публични компании. Според данните на медийната агенция компаниите с най-голям ръст са тези с дейност в дигиталната среда, както и такива в развиващите се рекламни пазари. Така например Facebook заема 10-о място с ръст от 63%, дължащ се основно на фокусирането върху мобилните устройства.

Новини в 140 символа:

- Facebook започна публикуването на авторско медийно съдържание в своята платформа
- Kit-Kat създаде нови опаковки на своя десерт във Великобритания след обявено партньорство с YouTube
- Amazon представи нова платформа за мобилна реклама, която може да "сервира" послания на Android и Fire потребители
- Walmart подготвя бързи доставки с цена, два пъти по-ниска от тази на Amazon Prime

- Нов тип Facebook реклама позволява на потребителите да се обадят на съответния рекламодател с помощта на един бутон
- Медийната агенция Mediabong регистрира рекорден 90% video-through rate за кампания на L’Oreal
- Ново партньорство между ESPN и Cablevision ще позволи на рекламодателите да видят кой спорт е най-популярен сред зрителите и кога те са най-активни
- Snapchat намалява цената за реклама в секцията Discover на своето мобилно приложение
- Медийните директори на Twitter и Tumblr се присъединяват към екипа на Meerkat
- YouTube видеата са почти два пъти по-гледани от видеата в други онлайн платформи, твърди Google
- 20% от рекламните приходи на списание Time идват от интернет реклама
- IAB ще сертифицира онлайн маркетинг специалисти с над 2-годишен опит.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ваксина срещу комуникационна криза Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

27 мар 2020, 1876 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март)

Рекламните фестивали ФАРА и Cannes Lions се отлагат; Telenor лансира кампания с домашни видеа; Призивите за дистанциране на компаниите и др.

24 мар 2020, 1478 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
NEXT-DC представи Quotes Magazine

Онлайн списанието е първата стъпка към поредица вътрешни проекти, които дигиталната агенция ще реализира

Още от Капитал
Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

Режим домашен офис или какво разказват хората за живота в епидемия из Европа

Няколко души споделиха пред "Капитал" какъв е новият ритъм на живот в Испания, Англия, Австрия, Германия и Франция и какви са техните опасения за бъдещето

Шансът за дигиталното образование

Промяната към електронни образователни платформи трябва да ускори промяната на остарелите методи на преподаване

За маската на един лекар

Българската здравна система посреща най-сериозното си изпитание през последните десетилетия в недобра форма

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10