С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 28 май 2015, 13:19, 9219 прочитания

DDB Sofia, reforma и The Smarts са най-ефективните агенции за 2015г.

"Мобилтел" беше най-награждаваният рекламодател в тазгодишния конкурс за рекламна ефективност Effie

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
DDB Sofia, reforma и The Smarts са трите агенции, които си поделиха първото място в конкурса за рекламна ефективност Effie 2015. "Мобилтел" стана най-награждаваният рекламодател, а търговските марки с най-много отличия бяха "Международен София Филм Фест" и системата за облачни услуги "Облак.bg".

Това са акцентите от конкурса Effie тази година, който търси най-добрите резултати на пазара. Те бяха обявени на специална церемония снощи, която събра маркетинг директори и рекламисти. Участващите кампании по традиция бяха оценявани в пет категории - "Услуги", "Промоции", "Стоки", "Корпоративни комуникации" и "Социални, медийни, политически".


Категория "Услуги" беше най-оспорваната с цели 5 заявки, достигнали финалното класиране. Въпреки че някои рекламисти я наричаха "банковата категория" заради големия брой заявки от финансовия сектор, първото място отиде при кампанията "Ресторант" на Publicis Sofia, реализирана за облачните услуги на "Хемимонт АД". Среброто беше връчено на reforma за кампанията "Скъпа 2014" за бранда bob на "Мобилтел". В категорията бяха връчени и две бронзови награди за две банкови кампании -  "Благодаря" на The Smarts, реализирана за UniCredit Bulbank, и "Спестовен жилищен кредит" на "ББДО Груп/ Графити ББДО" за "Пощенска банка".

Категорията "Промоции" остана изцяло без финалисти, като според представители на журито това говори, че пазарът излиза от дългогодишната си криза и показва признаци на подобрение, щом липсват ценови кампании.

В категория "Стоки" нямаше първа награда, но и среброто, и бронза отидоха при бирени брандове, които бяха и единствените финалисти. Второто място взеха Saatchi & Saatchi и "Загорка" АД за кампанията "Всяко време е време за нещо специално!", а третото - Noble Graphics (победителят сред агенциите за миналата година - бел. авт.) и брандът "Пиринско" на Carlsberg Bulgaria за проекта "Истинските неща".



Категорията "Корпоративни комуникации", която според журито показва "сърцето и душата на компанията", беше оценена от бранша като най-интересната, тъй като при нея се наблюдава "най-трудната за измерване промяна". Това е и причината тук да има само един победител и то със сребърна награда - The Smarts и "Мобилтел" с кампанията за ребрандирането на мобилния оператор "Ти водиш", реализирана през миналата година. В същата категория се състезаваше и друг ребрандинг проект на телеком - "Ново начало, нови планове" на Telenor и DDB Sofia, който обаче изненадващо не беше отличен. Неофициално на церемонията се коментираше, че причината е в недобре подадена и описана заявка, в която журито не е успяло да проследи постигнатите резултати.

В избора на "Социални, медийни и политически" кампании доминираха предимно социалните кампании. Първата награда беше връчена на кампанията "Билет" на DDB Sofia за "Международен София Филм Фест". Тя получи и 8 отличия по време на фестивала за креативност "ФАРА" 2014. Сребро в тази категория не беше присъдено, но бронзовата награда отиде при проекта "Скучната работа убива", реализиран от "ББДО Груп/ Графити ББДО" за "Сдружение "РЕ-АКТ".

Кой оценяваше кампаниите:
- Весела Димова (Sales Director в BTV Media Group)
- Грета Колева (Ръководител oтдел "Комуникационни консултации и дигитален маркетинг" в BBDO
Group)
- Димитър Стаматов (Marketing Manager в JTI Bulgaria)
- Иво Алтънов (Управляващ директор в Noble Graphics)
- Калина Жулева (Co-founder в Creative Shower)
- Калина Петкова (Изпълнителен директор в Публисис София)
- Красимир Папазов (Директор Бизнес Развитие в Ogilvy Group Bulgaria)
- Красимира Василева Хаджийска (Директор Продажби, маркетинг и ПР в Нова
Броудкастинг Груп)
- д-р Кристиян Постаджиян (Преподавател по реклама в Нов български университет)
- Мария Марчева (Client Service Director в New Moment New Ideas Company)
- Марчела Абрашева (Регионален Директор Югоизточна Европа в TNS BBSS South East Europe)
- Невена Бацелова (Маркетинг мениджър в БНП Париба С.А.- клон София)
- Петя Стоянова (Директор Маркетинг Комуникации в Мобилтел)
- Радина Шкутова (Маркетинг Mениджър в Загорка АД)
- София Коен (Директор Реклама в Евробет)
- Стоян Михайлов (Управител в Джънкшън България)
- Тошка Иванова (Creative Director в reforma)
- Юлиан Добрев (Управител и Директор анализи в BluePoint)

Пълният списък на наградените вижте по-долу:


- КАТЕГОРИЯ : СТОКИ 

Сребърна награда Effie
"Истинските неща"
Клиент: Carlsberg Bulgaria
Агенция: Noble Graphics
Медиа агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД

Бронзова награда Effie
"Всяко време е време за нещо специално!"
Клиент: Загорка АД
Агенция: Saatchi & Saatchi България
Продуцентска къща: FILMMAKER
Медиа агенция: Медиа С СМВ

- КАТЕГОРИЯ: УСЛУГИ

Златна награда Effie 
"Ресторант"
Клиент: Хемимонт АД
Агенция: Публисис АД
Медиа агенция: Equinox

Сребърна награда Effie
"Скъпа 2014-та"
Клиент: Мобилтел
Агенция: reforma
Медиа агенция: Carat Bulgaria

Бронзова награда Effie 
"БЛАГОДАРЯ"
Клиент: UniCredit Bulbank
Агенция: The Smarts
Медиа агенция: MediaCom Bulgaria

Бронзова награда Effie 
"Спестовен жилищен кредит"
Клиент: Пощенска банка
Агенция: ББДО Груп/ Графити ББДО
Медиа агенция: РА Крес
Интерактивна агенция: Archer Ideas 

- КАТЕГОРИЯ: ПРОМОЦИИ

Няма финалисти и награди

- КАТЕГОРИЯ: КОРПОРАТИВНИ КОМУНИКАЦИИ

Сребърна награда Effie 
"Ти водиш"
Клиент: Мобилтел
Агенция: The Smarts
Медиа агенция: Carat Bulgaria

- КАТЕГОРИЯ: СОЦИАЛНА, МЕДИЙНА, ПОЛИТИЧЕСКА

Златна награда Effie 
"Билет"
Клиент: Международен София Филм Фест
Агенция: ДДБ София 

Бронзова награда Effie 
"Скучната работа убива"
Клиент: Сдружение "РЕ-АКТ"
Агенция: ББДО Груп/ Графити ББДО
Медиа агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври)

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов; Колко инвестират партиите в политическа реклама за местните избори; Interpartners основа група от агенции на Балканите; TikTok забрани политически реклами в платформата си и др.

15 окт 2019, 1182 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 2268 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама (29 май)

Ogilvy пита #къдеекултурата, Деница Сачева е новият председател на BAPRA, United Partners представи на българския пазар маркетинговия инструмент SocialNation

Още от Капитал
Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10