С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 28 май 2015, 13:19, 9305 прочитания

DDB Sofia, reforma и The Smarts са най-ефективните агенции за 2015г.

"Мобилтел" беше най-награждаваният рекламодател в тазгодишния конкурс за рекламна ефективност Effie

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
DDB Sofia, reforma и The Smarts са трите агенции, които си поделиха първото място в конкурса за рекламна ефективност Effie 2015. "Мобилтел" стана най-награждаваният рекламодател, а търговските марки с най-много отличия бяха "Международен София Филм Фест" и системата за облачни услуги "Облак.bg".

Това са акцентите от конкурса Effie тази година, който търси най-добрите резултати на пазара. Те бяха обявени на специална церемония снощи, която събра маркетинг директори и рекламисти. Участващите кампании по традиция бяха оценявани в пет категории - "Услуги", "Промоции", "Стоки", "Корпоративни комуникации" и "Социални, медийни, политически".


Категория "Услуги" беше най-оспорваната с цели 5 заявки, достигнали финалното класиране. Въпреки че някои рекламисти я наричаха "банковата категория" заради големия брой заявки от финансовия сектор, първото място отиде при кампанията "Ресторант" на Publicis Sofia, реализирана за облачните услуги на "Хемимонт АД". Среброто беше връчено на reforma за кампанията "Скъпа 2014" за бранда bob на "Мобилтел". В категорията бяха връчени и две бронзови награди за две банкови кампании -  "Благодаря" на The Smarts, реализирана за UniCredit Bulbank, и "Спестовен жилищен кредит" на "ББДО Груп/ Графити ББДО" за "Пощенска банка".

Категорията "Промоции" остана изцяло без финалисти, като според представители на журито това говори, че пазарът излиза от дългогодишната си криза и показва признаци на подобрение, щом липсват ценови кампании.

В категория "Стоки" нямаше първа награда, но и среброто, и бронза отидоха при бирени брандове, които бяха и единствените финалисти. Второто място взеха Saatchi & Saatchi и "Загорка" АД за кампанията "Всяко време е време за нещо специално!", а третото - Noble Graphics (победителят сред агенциите за миналата година - бел. авт.) и брандът "Пиринско" на Carlsberg Bulgaria за проекта "Истинските неща".



Категорията "Корпоративни комуникации", която според журито показва "сърцето и душата на компанията", беше оценена от бранша като най-интересната, тъй като при нея се наблюдава "най-трудната за измерване промяна". Това е и причината тук да има само един победител и то със сребърна награда - The Smarts и "Мобилтел" с кампанията за ребрандирането на мобилния оператор "Ти водиш", реализирана през миналата година. В същата категория се състезаваше и друг ребрандинг проект на телеком - "Ново начало, нови планове" на Telenor и DDB Sofia, който обаче изненадващо не беше отличен. Неофициално на церемонията се коментираше, че причината е в недобре подадена и описана заявка, в която журито не е успяло да проследи постигнатите резултати.

В избора на "Социални, медийни и политически" кампании доминираха предимно социалните кампании. Първата награда беше връчена на кампанията "Билет" на DDB Sofia за "Международен София Филм Фест". Тя получи и 8 отличия по време на фестивала за креативност "ФАРА" 2014. Сребро в тази категория не беше присъдено, но бронзовата награда отиде при проекта "Скучната работа убива", реализиран от "ББДО Груп/ Графити ББДО" за "Сдружение "РЕ-АКТ".

Кой оценяваше кампаниите:
- Весела Димова (Sales Director в BTV Media Group)
- Грета Колева (Ръководител oтдел "Комуникационни консултации и дигитален маркетинг" в BBDO
Group)
- Димитър Стаматов (Marketing Manager в JTI Bulgaria)
- Иво Алтънов (Управляващ директор в Noble Graphics)
- Калина Жулева (Co-founder в Creative Shower)
- Калина Петкова (Изпълнителен директор в Публисис София)
- Красимир Папазов (Директор Бизнес Развитие в Ogilvy Group Bulgaria)
- Красимира Василева Хаджийска (Директор Продажби, маркетинг и ПР в Нова
Броудкастинг Груп)
- д-р Кристиян Постаджиян (Преподавател по реклама в Нов български университет)
- Мария Марчева (Client Service Director в New Moment New Ideas Company)
- Марчела Абрашева (Регионален Директор Югоизточна Европа в TNS BBSS South East Europe)
- Невена Бацелова (Маркетинг мениджър в БНП Париба С.А.- клон София)
- Петя Стоянова (Директор Маркетинг Комуникации в Мобилтел)
- Радина Шкутова (Маркетинг Mениджър в Загорка АД)
- София Коен (Директор Реклама в Евробет)
- Стоян Михайлов (Управител в Джънкшън България)
- Тошка Иванова (Creative Director в reforma)
- Юлиан Добрев (Управител и Директор анализи в BluePoint)

Пълният списък на наградените вижте по-долу:


- КАТЕГОРИЯ : СТОКИ 

Сребърна награда Effie
"Истинските неща"
Клиент: Carlsberg Bulgaria
Агенция: Noble Graphics
Медиа агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД

Бронзова награда Effie
"Всяко време е време за нещо специално!"
Клиент: Загорка АД
Агенция: Saatchi & Saatchi България
Продуцентска къща: FILMMAKER
Медиа агенция: Медиа С СМВ

- КАТЕГОРИЯ: УСЛУГИ

Златна награда Effie 
"Ресторант"
Клиент: Хемимонт АД
Агенция: Публисис АД
Медиа агенция: Equinox

Сребърна награда Effie
"Скъпа 2014-та"
Клиент: Мобилтел
Агенция: reforma
Медиа агенция: Carat Bulgaria

Бронзова награда Effie 
"БЛАГОДАРЯ"
Клиент: UniCredit Bulbank
Агенция: The Smarts
Медиа агенция: MediaCom Bulgaria

Бронзова награда Effie 
"Спестовен жилищен кредит"
Клиент: Пощенска банка
Агенция: ББДО Груп/ Графити ББДО
Медиа агенция: РА Крес
Интерактивна агенция: Archer Ideas 

- КАТЕГОРИЯ: ПРОМОЦИИ

Няма финалисти и награди

- КАТЕГОРИЯ: КОРПОРАТИВНИ КОМУНИКАЦИИ

Сребърна награда Effie 
"Ти водиш"
Клиент: Мобилтел
Агенция: The Smarts
Медиа агенция: Carat Bulgaria

- КАТЕГОРИЯ: СОЦИАЛНА, МЕДИЙНА, ПОЛИТИЧЕСКА

Златна награда Effie 
"Билет"
Клиент: Международен София Филм Фест
Агенция: ДДБ София 

Бронзова награда Effie 
"Скучната работа убива"
Клиент: Сдружение "РЕ-АКТ"
Агенция: ББДО Груп/ Графити ББДО
Медиа агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Критична година за медиите Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

17 яну 2020, 2904 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 1556 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама (29 май)

Ogilvy пита #къдеекултурата, Деница Сачева е новият председател на BAPRA, United Partners представи на българския пазар маркетинговия инструмент SocialNation

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10