Новият брой:
Първият опит за ротационен кабинет в България

Комисията за журналистическа етика призова медиите да спазват етичните норми

Поводът е отразяването на убийството на 16-годишния ученик в Борисовата градина

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

"Комисията за журналистическа етика към Фондация Национален Съвет за журналистическа етика (НСЖЕ) изразява загриженост от медийното отразяване на убийството на 16-годишния ученик в столичната Борисова градина, при което се допускат сериозни нарушения на Етичния кодекс на българските медии." Това се казва в позиция на етичната комисия, разпространена в сряда.

След трагичния случай от вторник няколко телевизии, вестници и интернет сайтове публикуваха снимки на убитото момче, интервюираха негови съученици и публикуваха детайли от личния му живот. Според Етичния кодекс на българските медии журналистите имат задължението да не засилват "мъката на хората, попаднали в беда или пострадали от престъпление," и да съобщават "такива информации със съчувствие и сдържаност".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    apasho avatar :-(
    apasho
    • + 1

    Според мен, проблемът е в израждането на капиталистическия принцип "търсене и предлагане". Уви, в нашата страна потреблението на новинарския продукт до голяма степен диктува неговото изготвяне и разпространение, що се отнася до стил (предимно), но и до съдържание - плебеите искат хляб и зрелище. Това, от своя страна, води и до другата дискусия как медиите в България са повече бизнес, отколкото четвърта власт, коректив на държавата и трибуна за гласност на различни мнения. Когато у потребителите на новини се събуди "въздържание от сензационност", тогава можем да разчитаме на етично, фактологично и обективно отразяване на събитията, вместо манипулиращи материали, които безмилостно и остро стържат емоционалната струна на потребителите. Мир на праха на момчето!

    Нередност?
Нов коментар